Ik ben in de zomer in Monastir Skanes geweest, maar dat was gewoon echt een Middellandse zee klimaat, over het voorjaar kan ik je dus niet wijzer maken.
Een oudklasgenoot was in mei geweest en toen was het 25 graden.
Ehm tips, persoonlijk vond ik Sousse helemaal niets, we waren met een halfuurtje weg. Ik was nog nooit in een dergelijk land geweest, en behoorlijk geschrokken van het gesleur de winkels in. Toen mijn vriend en ik allebei een andere kant opgetrokken werden door twee die samenwerkten en ons op die manier iets wilden aansmeren was het voor mij mooi geweest. Dat is dus niets voor mij, je moet er van houden denk ik. 
Port El kantouie daaraantegen vond ik een super winkelstadje, daar werd je gewoon met rust gelaten. Ook een erg mooi stadje om te zien.
Excursies die ik gedaan heb waren een Catamaran tocht in Port El Kantouie en een kamelenrit (foto in mijn profiel). Allebei erg leuk, maar wel aan te raden ze niet buiten je reisbureau om te regelen. (Soms goedkoper, maar je bent niet verzekerd).
Verder heb ik een dagje Hamman gedaan bij het hotel, ook bijzonder aan te raden.