Noord Wales, vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Noord Wales, vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 23:29

Yep, komende zomer staat noord Wales op de planning. Met de boot naar Hull en dan, waarschijnlijk via York, naar noord Wales. Tot zover geen probleem, been there, done that.
Wat wij echter zoeken zijn leuke kleine plekjes: B&B's op plekken waar niemand ze zoekt, kleine paardrij-toko's waar geen hordes toeristen opaf komen, leuke campings zonder poeha en opsmuk maar wel netjes. We reizen tijdens onze vakantie. We staan enkele dagen op een plek en verkassen dan weer naar een volgende plek.
De planning is grofweg de bovenste 40-50km van Wales. Interessante kustplaatsjes mag, maar wij zijn geen strandliggers, daar rijden we dan liever met paarden.
Wie weet die leuke, kleine, intieme, alleen voor insiders plaatsjes en wil die met ons delen.

GamblersCup

Re: Noord Wales, vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:42

Ik heb een dik boek met meer dan 2000 B&B's door heel Groot Britannie. Die heb ik gekregen toen ik een keer B&B vouchers besteld had bij een reisbureau.

Hierin staan B&B's, guesthouses en farmhouses, van grote tot kleine B&B's met 1 kamer bij iemand thuis bijvoorbeeld. Hierin staan de B&B's per regio en per plaats.

Ik gebruik geen vouchers meer, maar gebruik dit boek wel door gewoon zelf te reserveren bij die B&B's. Meestal nog goedkoper uit ook, bij de kleine.

Ik informeer dan gewoon bij de B&B die ik reserveer (vooraf dus, via de telefoon) of er in de buurt paard gereden kan worden. Zo ben ik al op heel wat kleine stallen geweest, zelf bij mensen die dan prive met je gaan rijden (op hun eigen paarden). De mooiste ritten zijn dat!

Ok, en een keer op een wat grotere stal, een rit met 10 personen door het Dartmoor park.... nooit meer. Ervaren, onervaren, alles bijelkaar, met een jong meisje als leiding. Vond ik best gevaarlijk en als ervaren persoon wordt je toch afgeremd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 23:46

GamblersCup schreef:
Ik heb een dik boek met meer dan 2000 B&B's door heel Groot Britannie. Die heb ik gekregen toen ik een keer B&B vouchers besteld had bij een reisbureau.

Hierin staan B&B's, guesthouses en farmhouses, van grote tot kleine B&B's met 1 kamer bij iemand thuis bijvoorbeeld. Hierin staan de B&B's per regio en per plaats.

Ik gebruik geen vouchers meer, maar gebruik dit boek wel door gewoon zelf te reserveren bij die B&B's. Meestal nog goedkoper uit ook, bij de kleine.

Ik informeer dan gewoon bij de B&B die ik reserveer (vooraf dus, via de telefoon) of er in de buurt paard gereden kan worden. Zo ben ik al op heel wat kleine stallen geweest, zelf bij mensen die dan prive met je gaan rijden (op hun eigen paarden). De mooiste ritten zijn dat!

Ok, en een keer op een wat grotere stal, een rit met 10 personen door het Dartmoor park.... nooit meer. Ervaren, onervaren, alles bijelkaar, met een jong meisje als leiding. Vond ik best gevaarlijk en als ervaren persoon wordt je toch afgeremd.

Is dat boek nog verkrijgbaar? ISBN nummer; site; organisatie?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:55

Het heet Discover Travel & Tours.
Er staat geen ISBN nummer in, het is echt een boekwerkje wat bij de reisorganisatie meegegeven wordt omdat we in GB zelf onze B&B's uit zouden zoeken, steeds een dag vantevoren, zodat we zelf de route onderweg konden bepalen.

Er staat op dat het in Engeland geprint is, met een website: www.discovertravelandtours.com

Misschien dat je daar info kunt vinden? Of misschien kun je het boekje bij een reisbureau krijgen?

Er staan echt alleen maar B&B's in, met behoorlijk wat info per B&B, de faciliteiten, contactpersoon en tel. en hoe je het kunt vinden. De mijne stamt uit 2003, maar de meeste B&B's zijn er natuurlijk gewoon nog.

Volgens mij zit je wat te ver weg, anders had je m gerust kunnen gebruiken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 00:01

Hey, top OK dan! Volgens mij kan ik dat boekje gewoon bestellen. Nu wat laat, maar ik ga hier achteraan, klinkt interessant, bedankt voor de link.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:05

Hoezo laat? Ga je morgen op de boot? Haha!

Misschien hebben ze m wel gewoon bij het reisbureau liggen en kun je het gewoon afhalen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 00:19

GamblersCup schreef:
Hoezo laat? Ga je morgen op de boot? Haha!

Misschien hebben ze m wel gewoon bij het reisbureau liggen en kun je het gewoon afhalen?

Nee, helaas niet Huilen
Ik ga die club van de week eens een E-mail sturen, als het lokale reisbureau niks oplevert.
Ik boek altijd m'n reizen zelf. Ik weet veelal op voorhand waar ik ongeveer uit wil komen en omdat ik buiten het seizoen kan reizen heb ik weinig noodzaak tot boeken vooraf. Feitelijk boek ik alleen de boot en eventueel een weekje (of zo) paardrijden en zelfs dat gaat vaak nog op de bonnefooi Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:51

Bij mij net zo hoor, ik vind er niiks aan, een complete reis via reisbureau boeken. Ik doe het liever allemaal zelf, via internet wat er echt al geboekt moet worden (bootreis, vlucht, autohuur e.d.) en de rest zie ik daar wel. Ik hou er niet van ergens aan vast te zitten.

Dit boekje gaat altijd mee op vakantie naar Engeland en we kijken per dag waar we heen willen en wat we willen gaan doen. Veel B&B's vinden het prima als je 's morgens belt dat je die avond een kamer wilt hebben. Hebben ze onverwacht die lege kamer toch vol en inkomsten. Haha!
En ik kan doen wat ik wil.