Mayatempels in Guatemala

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juniper

Mayatempels in Guatemala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 23:28

Afgelopen zomer ben ik 2 maanden in Guatemala (midden amerika, onder Mexico) geweest. Eerst drie weken met school, waarin we 2 weken 4 uur per dag spaanse les kregen. We sliepen bij een gastgezin. Ook zijn we een week op rondreis geweest waarin iedereen een opdracht had, ik moest en buspraatje doen. In die week hebben we de highlights van Guatemala én eentje van Honduras gezien. Daarna heb ik een maand gewerkt bij een ecologisch hotel. Hier de foto's.
Afbeelding
De tuin van de talenschool waar we les hadden. We hadden les in groepjes van 3+1 lweraar, hier kregen we bijna een kennistest om te kijken wat we konden.

Afbeelding
Deze vulkaan was het uitzicht als je bij ons de poort uitliep.

Afbeelding
Typisch straatbeeld.

Afbeelding
Met speedbootjes op een meer omringt door vulkanen.

Afbeelding
Ik was er echt hoor!

Afbeelding
Opweg naar het regenwoud en de mayatempels!

Afbeelding
Tadaa! Een van de hoofdtempels. Er zijn al redelijk wat tempels uitgegraven (ze liggen niet onder de grond maar zijn begroeid met oerwoud) maar duizenden tempels liggen nog gegraven omdat ze wegens geldgebrek niet uitgegraven kunnen worden of omdat men ze liever laat liggen tot er betere technologien zijn om ze te conserveren.

Afbeelding
Op een tempel geklommen en deze foto genomen. De heelklim gign wel, maar de terugweg was ENG! Terug zijn ze en stuk stijler dan heen.

Afbeelding

Afbeelding
Stukje totempaal in Honduras. De mayas zaten in stukken van Mexico, Guatemala, Honduras en ik geloof nog een land, en zelfs nu worden er nog vondsten gedaan van maya vestegingen. De hoofdstad van Guatemala is naar verluid op een mayastad gebouwd, maar het is nu te laat om dienog op te graven, helaas.

Afbeelding
Ik met een klasgenootje op een tempel in Honduras. Pff het was daar héét! En een luchtvochtigheid van 100%.

Afbeelding

Afbeelding
Tijdens een bbq bij vrienden

Afbeelding
Mijn werkplek

Afbeelding
Net een berg beklommen bij mijn werk. (ik heb echt een korte broek aan, wellicht lijkt dit van niet)

Jellie

Re: Mayatempels in Guatemala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:31

Ziet er heel indrukwekkend uit zeg!
Lijkt me een aparte ervaring Ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:47

Wow, zo te zien is het echt prachtig daar!!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:16

het is daar echt super! herken een aantal beelden van je foto's wel Lachen vorig jaar zomer ben ik daar o.a. ook geweest Lachen erg mooi land

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:57

Wow, echt prachtig!
Zo te zien heb je een hele mooie reis gehad Knipoog!