Athene

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

Athene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 15:32

Aangezien ik helemaal gek ben van Griekenland, en ik uiteraard niet tot de zomer kan wachten. Ga ik begin december met een vriendin naar Athene toe.
Wie is er al geweest ? Wat zijn de aanraders en wat moet je vooral niet gaan doen? Ik hoor het graag.
Groetjes Carmen.

Fitzroy

Re: Athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:51

Wat je vooral niet moet gaan doen, zou ik niet weten, ik vind het gewoon erg leuke stad!

Bij mij is de Plaka favoriet, dat is de oude wijk onderaan de Akropolis. Moet ik natuurlijk bij zeggen dat het heerlijk weer was begin juni.
De Akropolis is natuurlijk een must see. Verder heeft de wacht bij het paleis ook veel indruk op mij gemaakt.
Winkelen kun je er ook uitstekend!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 22:14

Ik heb gelezen dat het openbaar vervoer goed geregeld is. Is het ook allemaal een beetje te vinden met het openbaar vervoer? Parijs bevoorbeeld was ondergronds echt een doolhof.
We zitten in een hotel vlakbij het Omoniaplein.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:36

Het openbaar vervoer is helemaal perfect. Anders moet je even een marco polo boekje halen. Daar staan veel dingen in, en ook veel tips.

Zoals Fitzroy al zegt: Plaka is helemaal geweldig.
Verder ben ik nog na het olympische stadion geweest. ( ook zeer makkelijk te bereiken met de metro)
Wisseling van de wacht bij het parlement is leuk om te zien. En natuurlijk het park erom heen!
Verder zijn wij veel wezen lopen door de stad om maar echte leuke dingen te zien. Misschien ook wel leuk om richte pereas te gaan! Das de haven van athene waarvan alle backpackers vertrekken richting de eilanden. ( Zoals wat ik dit jaar ook weer zeker ga doen)

Ik zou zeggen veel plezier en koop een marco polo boekje heb je heel veel aan!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:49

Akropolis moet je gewoon gezien hebben, je hebt ook een prachtig uitzicht op Athene en je kan dan diverse oude tempels/pleinen zien om weer te bezoeken.
Lekker eten doe je in Plaka, onderaan de Akropolis. Prijzen vallen heel erg mee.
Ik ben er vorig jaar september geweest en we zijn toen ook een middagje naar de haven geweest. Dat viel tegen, echt gezellig was het daar niet. Valt verder ook niet zoveel te zien.
Het oude olympische stadion is een bezoekje waard. Even de wisseling van de wacht meepikken en nog lekker shoppen.
Met de taxi van en naar het vliegveld valt qua kosten ook nog mee, trein is goedkoper.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 01:13

Ben vanavond weer terug gekomen vanuit Athene. De week is erg snel gegaan. Het was echt onwijs leuk !! En zeker de moeite waard.
We zijn naar de Akropolis geweest, veel in de plaka gegeten en leuke winkels gekeken, naar het oude olympisch stadion geweest, naar pireas geweest, de lakavitos op geweest etc. Eigenlijk hebben we alles gezien wat we wilden zien.
Het was echt heel erg gaaf ! Cool

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:53

Linardsje23 schreef:
Ik heb gelezen dat het openbaar vervoer goed geregeld is. Is het ook allemaal een beetje te vinden met het openbaar vervoer? Parijs bevoorbeeld was ondergronds echt een doolhof.
We zitten in een hotel vlakbij het Omoniaplein.

Vond je dat serieus? Het lukte me super om daar de weg te vinden ondanks het na genoeg geen Frans kunnen/snappen! K vond het juist super, om de 3 min. maximaal weer een volgende metro, duidelijke halte plaatsen aangegeven ín de metro, veel stoppunten enz. Knipoog

Maar super dat Athene jullie bevallen is! Lachen Beetje l.ullige vraag misschien.. maar wat zijn jullie aan kosten totaal kwijt geweest? Ik wil 'er zelf namelijk ook binnenkort naar toe Lachen

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 00:15

uhm het viel wel mee. ik geloof pp 320 euro voor app en vlucht dacht ik. avond eten doe je daar voor ongeveer 25-30 euro met zn tweeen met een wijntje enzo.

misschien was ik int verkeerde deel van parijs Knipoog haha