Ferry naar Hull of Newcastle?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Ferry naar Hull of Newcastle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 01:29

Ik kon geen echt geschikt forum vinden, dus plaats ik het maar hier in algemeen...

Ik wil mijn moeder verrassen op een dag of 4 naar de Yorkshire Dales in Groot Brittannie. Maar ik kom steeds op P&O ferry's uit, die ik te duur vind. Weet iemand welke ferry's nog meer vanuit Nederland naar Hull of Newcastle varen?
Het is de bedoeling dat mijn auto meegaat.

Kieffer

Re: Ferry naar Hull of Newcastle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 08:42

Ik geloof dat alleen P&O gaat... Ben zelf ook geweest en het is zó ontzetend leuk! Prachtige ferry en de slaapkamertjes zijn zo leuk Haha!
Ook entertainment is super geregeld, hardstikke leuke shows, en de bioscoop is ook leuk.
Het eten was trouwens erg lekker, ook op de boot zelf. Wij hadden gevraagd om een tafel bij het raam (lees: piepklein rond kijkgaatje) maar we konden wel naar buiten kijken Haha!
Ik vind het in ieder geval zaker een aanrader Lachen

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:43

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:01

Stenaline is toch van P&O???

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 12:55

Zo dan, het "auto meenemen" maakt het dus zo duur....

Overtocht v.a. 29 euro pp, autopakket is v.a. 332 euro! Misschien goedkoper om zonder auto de overtocht te maken en daar voor die paar dagen een autootje te huren. Wordt ook veel gewandeld en geshopt, dus veel hebben we het ding toch niet nodig...

Zijn dit echt de enige twee die vanuit Nederland daar heen varen? Ik had gedacht dat het meer zou zijn, aangezien het nogal populair is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:14

Wat ook werkt is naar Hull varen m et P&O en dan vanuit Hull de trein pakken... je neemt de trein van Hull (of York) naar Liverpool en van daar de boemel naar Skipton. Stukken goedkoper!

Veel plezier!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:02

Goedkoper is het misschien wel, maar je bent én langer onderweg en je bent je vrijheid op een één of andere manier kwijt. Ik wil ergens heen crossen, shoppen, wat eten en op het moment dat we ergens anders heen willen gewoon in de auto kunnen stappen en wegrijden. Ook kun je dan, als je onderweg wat leuks tegenkomt, gewoon even stoppen. Of een route pakken waar veel meer te zien is. Dus liever wat duurder en de vrijheid eigenlijk.

Maar dat is alleen maar mogelijk als de overtocht niet te duur wordt. Kwam nu al uit op een retour voor 2 personen en auto, hut met zeezicht, heen en terug avond maaltijd, voor 518 euro. En dan moet ik nog 3 nachten in B&B erbij rekenen voor 2 personen.
Voor dat geld kan ik (ok, met mijn vrienden, dus slaapplaats genoeg) 2 weken naar Finland in mijn eentje!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:05

Als je wilt besparen kun je de hut schrappen, en eten kun je meenemen (ook voor het verblijf daar).
Ik zou iig mijn eigen auto meenemen, als je al links moet rijden, dan in een auto die je van haver tot gort kent.
En Engeland is idd erg duur....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:56

Hut schrappen kan niet overal, bij P&O moet je een hut erbij hebben als je 's nachts vaart. Of een stoel huren, maar je bent toch van 18.00 tot 09.00 uur op die boot, dus een bed lijkt me geen overbodige luxe eigenlijk. Zeker met mijn moeder erbij en omdat we de volgende dag al volop willen benutten en niet brak rond willen lopen.
De hut kan wel een paar tientjes goedkoper, door een binnenhut te kiezen zag ik net. En dat eten is ook een goed idee, warm eten is niet noodzakelijk.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:42

LZP - BI

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 00:20

Oh en in Engeland rijden doe ik in iedere auto, haalt niet uit of het stuur rechts of links zit. Alleen de eerste keer was effe wennen (de eerste round-about, zweten en opletten! Haha! ) maar nadat ik dat een aantal keer gedaan heb is het instappen en de eerste 10 minuutjes even wennen.

Al met al wordt het er niet echt veel goedkoper op ben ik bang. En ik wil niet eens in de kerstperiode... Verdrietig

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 14:31

Hm, met een vlucht ben je voor 142 euro klaar, retour met alles erin. En ben je niet eens de helft van je dag kwijt. Dan zijn de overnachtingen en een autootje huren wel te doen. Maar ik ben bang dat ik moeders van je lang-zal-ze-leven niet in een vliegtuig krijg Haha!

En zo'n boottocht heeft toch wat...

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:38

van ijmuiden naar New castle met DFDS Seaways is heel erg leuk.
Ik ben er nu 2 keer geweest. Gewoon heen en terug.... snachts varen en overdag in NewCastle. Vooral tijdens de kerstperiode is het heel erg leuk.
Er is in NewCastle een mega winkelcentrum. En het grootste overdekte winkelcentrum van Europa.
Je wordt met de bus vanaf de boot naar het station van newcastle gebracht en dan zit je al gelijk bij het winkelcentrum.
Als je op de trein stapt stopt de trein naast het overdekte winkelcentrum.
Dus in dit geval heb je geen auto nodig...

Suc6 met een geschikte trip te vinden...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 20:43

Wij zijn meer van de oude binnenstad, cottages, leuke boetiekjes, gezellige terrasjes, oude straatjes, natuur, oud... ik denk dat we in een uurtje uitgekeken zijn in een winkelcentrum.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:18

York zelf is dan ook leuk. Superleuke stad, precies zoals jij omschrijft Lachen. Met P&O van R'dam naar Hull, dan op de bus naar York en eenmaal daar is alles op loopafstand. Een superleuke B&B in York is The Sycamore.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 00:51

Hee, dat klinkt leuk, ik wist niet dat in York alles op loopafstand ligt. Ik had het idee dat York veel groter is.
Ik ga dan ook altijd naar het zuid-westen van Engeland, ben nog nooit in in het noorden geweest.

We willen ook zeker de Yorkshire Dales in/op (hoe zeg je dat?). Is iemand daar al eens geweest? Daarvoor hebben we wel een auto nodig denk ik, ik ga echt niet fietsen Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 01:10

En bijna vergeten: ik wil dan ook naar Thirsk, de oude praktijk van James Herriot (Alf Wight) bekijken. Misschien dat er een verbinding is met een bus, maar een autootje is dan wel makkelijk...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:04

Thirsk ken ik niet, naar de Dales ben ik wel geweest. Gaaf! Echt heel mooi. Je kunt er eindeloos lopen zonder een levende ziel tegen te komen, heel anders dan hier. Dat is wat ik gedaan heb zoals ik al beschreef; trein naar Leeds (sorry, ik schreef eerst Liverpool Bloos ) vandaar met de boemel naar Skipton en vanaf daar zijn we gaan lopen.
Op zich kun je ook in York wel een auto huren voor een dag (ze hebben er ook een Hertz) maar het Britse OV is een belevenis op zich Knipoog
Leuke anekdote: een vriendin en ik waren in Leeds en wilden vandaar de trein naar Skipton. Hij stond niet op het juiste perron, dus wij vroegen aan iemand die eruit zag of hij het wist, waar die trein was. 'On track 12', was het antwoord, helemaal aan de andere kant. Dus wij rennen, horen we achter ons: 'Easy ladies, that train isn't gonna go anywhere without me. I'm the driver, you lassies just come with me.' Haha!

Nogmaals veel plezier!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:14

Vroegboekkorting? Het is erg zinvol om twee-drie maanden vooruit te boeken, kan zomaar 150 euro goedkoper zijn.
Hull is inderdaad niet de goedkoopste overtocht, maar staat voor ons met vijf stippen bovenaan als het gaat om oversteken naar GB. Wij gaan via Hull, tenzij we in de east-midlands moeten zijn, hetgeen eigenlijk vrijwel nooit gebeurt.
naar Newcastle is welliswaar iets goedkoper, maar dat verschil ben je ruim kwijt aan tijd en brandstof om dat hele takke-eind weer terug naar het zuiden te rijden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 23:26

Ik heb gisteren bij DFDS Seaways gekeken, naar Newcastle. Dat is inderdaad wat goedkoper (210 euro, retour 2 personen). Maar dan moeten we van Newcastle naar York zien te komen. Zal wel een coach ofzo rijden, dat moet ik nog even uitzoeken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:43

Kijk eens of P&O geen leuke aanbiedingen heeft; zeker zo rond de feestdagen hebben ze nog weleens leuke aanbiedingen voor York.
Hull is echt een topverbinding. luxe hutten, goed eten en een rustige overtocht.
Elk jaar is het weer prijs tijdens het ontbijt. Wij zijn gek op "Full English Breakfast" en staan dus uitgebreid op te scheppen aan het buffet. Krijg je steevast opmerkingen van je Nederlandse medepasagiers over Haha! Haha!
Van Newcastle naar York is 140km. Vanuit Hull is het maar iets van 50km. Enne snelwegen bestaan daar in het noorden nauwelijks, dus houdt rekening met "enige reistijd" als je vanuit Newcastle komt. De ANWB-site zegt het in 1.41 te kunnen; mijn ervaring is dat je er dan zeker 2 - 2.30 uur over doet......

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 23:48

Ik wil er in Februari naartoe, dus kerstaanbiedingen daar hoef ik niet naar te kijken. Ik moet het hebben van de "vroegboekingen".
En dan nog ben ik (veel) duurder uit bij P&O naar Hull.

Van Newcastle naar York ga je een klein stukje over de snelweg, dan verder (want daar gaat de snelweg niet verder Haha! ) binnendoor. We zijn er voor de rust en hebben buiten het bezoekje aan Thirsk geen vaste ideeen. Dus 's morgens een (vast en zeker mooie) busrit naar York van 2 uur moet kunnen. De vraag is alleen hoe en hoe duur is dat.

Als ik bij DFDS Seaways boek en een bepaalde B&B die in dit topic al werd aangeraden, ben ik maar een paar tientjes duurder uit als dat ik de reis bij P&O boek. Dat is een busrit wel waard denk ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:54

Thirsk ligt op de route, vanuit Newcastle naar York, zag ik op de ANWB-site. Doe je voordeel.

Bedenk wel dat je in NL ook een stuk verder moet reizen naar IJmuiden, i.p.v. Rotterdam.
Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn met oversteken naar GB, maar ik blijf erbij dat R'dam - Hull z'n prijs dubbel en dwars waard is, ook in verhouding tot DFDS. Maar mijn uitgangspunt is dat de auto meegaat (iets anders overweeg ik niet eens Bloos ). Ik begrijp dat jij daar nu vanaf ziet?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 00:00

De auto gaat niet mee Verdrietig Dat wordt echt te duur voor 4 daagjes.

Ik ga normaal naar het zuid westen van GB, en dan kun je makkelijk met de boot naar Dover, of met de trein door de tunnel. Daarnaast ben ik meestal met het vliegtuig gegaan en daar een auto gehuurd. Maar dan ging ik minstens 2 weken en dan heb je toch een echt vakantie budget. Dus mag het wat kosten. Voor 4 daagjes heb ik maar een beperkt budget, het vakantiegeld dit jaar is opgegaan aan de paarden Haha!

Hm, als Thirsk op de route ligt, kunnen we daar inderdaad gelijk de eerste dag lekker naartoe. En verder wil ik graag de Yorkshirt Dales op, en ik heb al gelezen dat er prima busritten zijn naar verschillende plaatsen daar, dat raden ze ook aan. Zo worden de (toeristische) auto's een beetje beperkt en kun je ook nog over de muurtjes naast de wegen kijken! Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:10

GamblersCup schreef:
De auto gaat niet mee Verdrietig Dat wordt echt te duur voor 4 daagjes.

Ik ga normaal naar het zuid westen van GB, en dan kun je makkelijk met de boot naar Dover, of met de trein door de tunnel. Daarnaast ben ik meestal met het vliegtuig gegaan en daar een auto gehuurd. Maar dan ging ik minstens 2 weken en dan heb je toch een echt vakantie budget. Dus mag het wat kosten. Voor 4 daagjes heb ik maar een beperkt budget, het vakantiegeld dit jaar is opgegaan aan de paarden Haha!

Helaas kun je geld maar één keer uitgeven.
Ik heb gemerkt dat het vanuit midden-NL (regio Arnhem) vrijwel elke plek in GB het snelst gaat vanuit Hull, hoe raar dat ook klinkt. Alleen Kent en de East-midlands zijn minder handig via Hull, maar dat is zelden (nooit) ons reisdoel.
Ik weet niet uit welk deel van Duitsland je komt, maar dat speelt natuurlijk wel een rol bij welke oversteek het handigste is.
GamblersCup schreef:
Hm, als Thirsk op de route ligt, kunnen we daar inderdaad gelijk de eerste dag lekker naartoe. En verder wil ik graag de Yorkshirt Dales op, en ik heb al gelezen dat er prima busritten zijn naar verschillende plaatsen daar, dat raden ze ook aan. Zo worden de (toeristische) auto's een beetje beperkt en kun je ook nog over de muurtjes naast de wegen kijken! Haha!

Haha! Haha!
Goeie trip; hopelijk heb je goed weer.