Down under...wat kost dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Down under...wat kost dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 00:32

Goed, het is nog een héél eind weg (lees: halverwege 2009 Clown ), maar in mijn hoofd beginnen zich steeds concretere plannen te vormen om na mijn studie een half jaar tot een jaar met de noorderzon naar Australië te vertrekken Ja
Ben dan 21, heb een jaar studiewinst en geen zaken die me thuis houden zoals een huisje en/of geliefde (of ik moet tussen nu en dan the love of my life tegenkomen Knipoog ). Als ik dan niet ga, dan ga ik nooit meer en het is een droom die ik waar moet maken Lovers

Ook al is het nog zo'n eind weg, het lijkt me niet onverstandig alvast na te denken over voorbereidingen en dan met name op financieel gebied Nagelbijten / Gniffelen Heb een bijbaantje en met de vakanties die ik tussendoor gepland heb, zal ik toch goed moeten gaan sparen om uiteindelijk wel een cent te makken te hebben Knipoog

Ik wil dus naar Australië en daar bij voorkeur rondtrekken en waar werk te vinden valt en waar het me goed bevalt, blijven 'hangen'. Vooral farmwerk lijkt me geweldig, las op internet al dat je zgn Jackaroo/Jillaroo cursussen kunt doen ter voorbereiding hierop. Nu zijn dat dingen die ik nu allemaal nog niet hoef te regelen, maar ervaringen hiermee zijn natuurlijk altijd leuk om te horen *LOL*

Wat ik vooral wil weten is hoeveel zo'n reis mij in totaal gaat kosten, uitgaande van 6 maanden. Ticket? Reizen binnen Australië, onderdak, levensonderhoud, verzekering, visum/werkvergunning, extra's etc. En vooral veel ervaringen van mensen die zelf een backpackreis gemaakt hebben en die alvast met mij willen delen *LOL*

Fleda

Re: Down under...wat kost dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:36

Ik lees even mee Haha! Heb je al op backpackers.nl gekeken? Daar staaat ook veel informatie.

Het lijkt me geweldig! Ik ben benieuwd naar alle verhalen (als die hier komen!)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 00:37

Hihi, daar ben ik ook vooral nieuwsgierig naar, die heerlijke verhalen *LOL*

Zal eens op de site kijken, bedankt voor de tip Ja

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:04

Een kennis van mij zit er nu voor de 2e keer in een jaar tijd ofzo, ze houdt een waarbenjij.nu bij www.sannebos.waarbenjij.nu misschien haar gewoon eens een berichtje sturen Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:39

De prijs voor je ticket is afhankelijk van hoog- of laagseizoen. Ik heb wel gevlogen voor 850 euro, maar als je in het hoogseizoen gaat zit je al makkelijk aan de 1200. Je moet echt goed zoeken via allemaal verschillende vliegmaatschappijen (via internet) naar de goedkoopste vlucht en niet zomaar D-reizen binnenstappen en boeken. Het kan je echt veel schelen het zelf uit te zoeken.

De kosten voor daar rondreizen is ook verschillend. Koop je en buspas, kan je aardig wat geld kwijt zijn, maar zoek je liften van andere backpackers, deel je vaak alleen de kosten van de benzine. En als je mee lift met vrachtwagenchauffeurs ben je al helemaal niets kwijt, hoewel ik je dat niet aan kan raden.

Onderdak weet ik niet zo goed meer. Verschilt ook behoorlijk per hostel en wat voor soort kamer je hebt etc. Geloof dat die prijzen ook wel omhoog zijn gegaan sinds ik ben geweest.

Ik heb zo'n jackeroo/ jilleroo cursus gedaan. Echt heel leuk, maar verschrikkelijk toeristisch, iedereen doet het! Je hebt het niet nodig om werk te vinden (hoewel het wel leuk is om te doen en met wat geluk hebben ze daar contacten die toevallig werknemers zoeken..), werk vind je toch wel.
Er is ontzettend veel te vinden op farms, veelal groente en fruit plukken en dergelijke.
Ook in de horeca en in hostels is wel werk te vinden.

Levensonderhoud was daar toentertijd ongeveer even duur als hier.
Als je langer blijft dan drie maanden moet je een working holiday visa hebben, wat daarvoor de kosten zijn kun je volgens mij zo opzoeken via internet of via een telefoontje.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:48

Megan_@ bokt is net terug. Ze staat nog in Bokt international op de 1e pagina. PB haar eens. Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:48

Ik heb je topic al gevonden! Lachen

Het levensonderhoud kan je wel vergelijken met hier, het ene is iets duurder het ander iets goedkoper. Benzine is bijv heel goedkoop daar!

De kosten voor een working holiday visa kan je op het internet zoeken, er zijn een hoop interessante sites waar je veel informatie vandaan kan halen.

Qua onderdak, sommige werkgevers bieden mogelijkheid tot kost en inwoning, en anders zou je kunnen kijken voor een hostel of iets dergelijks. Als je echt een langere periode gaat kun je eventueel kijken voor een huisje. Maar in de grote steden is dat bijna niet te betalen. Huren doen ze al helemaal niet, het is voornamelijk koop. En dat is wel heel onwerkelijk om te doen als je maar halfjaar gaat.

Ticket prijzen verschillen enorm per periode, per maatschappij, per aanbieder en ook hoever je van te voren boekt. Sommige bieden de ticker al vanaf 600euro, maar met 6keer overstappen ofzo, een gewone directe vlucht met 1stop voor tanken heb je voornamelijk tussen de 1000 en 1300euro. Ik zelf vloog met Malaysia en wij waren 1200euro per persoon kwijt. Wij hebben ook (optioneel) een stopover van 3dagen gemaakt in Maleisie.

Wat je wel moet bepalen is of je gaat rondreizen, of echt gaat werken (op 1plek). Als je daaruit bent kun je je beter gaan orienteren.

Zie ook mijn site om in de stemming te komen:

www.wearedownunder.waarbenjij.nu

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 07:42

Hey ik heb een pakket via activity-international. Je moet gewoon via dat soort site gaan kijken want dan heb je veel meer dan 1 ticket. Als je verder nog info wilt kan je me altijd pm'en.