Ben dan 21, heb een jaar studiewinst en geen zaken die me thuis houden zoals een huisje en/of geliefde (of ik moet tussen nu en dan the love of my life tegenkomen

Ook al is het nog zo'n eind weg, het lijkt me niet onverstandig alvast na te denken over voorbereidingen en dan met name op financieel gebied

Ik wil dus naar Australië en daar bij voorkeur rondtrekken en waar werk te vinden valt en waar het me goed bevalt, blijven 'hangen'. Vooral farmwerk lijkt me geweldig, las op internet al dat je zgn Jackaroo/Jillaroo cursussen kunt doen ter voorbereiding hierop. Nu zijn dat dingen die ik nu allemaal nog niet hoef te regelen, maar ervaringen hiermee zijn natuurlijk altijd leuk om te horen

Wat ik vooral wil weten is hoeveel zo'n reis mij in totaal gaat kosten, uitgaande van 6 maanden. Ticket? Reizen binnen Australië, onderdak, levensonderhoud, verzekering, visum/werkvergunning, extra's etc. En vooral veel ervaringen van mensen die zelf een backpackreis gemaakt hebben en die alvast met mij willen delen