Hallo Bokkers, Ik ben net 3 weken terug uit Afrika (Gambia / Senegal), en daar door binnenlanden gereisd, en op plaatselijke compounds geslapen. Helemaal opgevreten door vlooien, flinke diarree gehad, en nu dus ziek thuis, met wisselende koortsstuipen! Ben nu verdacht van het hebben van malaria: gisteren dikke druppel test gehad! Heb natuurlijk wel malariatabletten geslikt, maar deze hebben niet afdoende gewerkt dankzij bijvoorbeeld diarree. Nog meer mensen hier die malaria hebben opgelopen tijdens een reis? Ik ben nu helemaal binnenstebuiten gekeerd gisteren, moet vanmiddag weer terug naar ziekenhuis. Na het weekend volgt de uitslag!
heel veel sterkte gewenst... maar als klein lichtpuntje.. ze kunnen malaria vrij goed behandelen..
Ja, daar maak ik me ook echt niet druk om. Heb sowieso waarschijnlijk al geen Malaria Tropica, maar een andere vorm..! Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere reizigers!
Oei dat klinkt niet best! Wij zijn vorig jaar naar Gambia geweest en mijn man is een half jaar lang ziek geweest van de malariapillen, tja dat kan dan ook weer...Heel veel beterschap
Ben deze zomer naar Kenia geweest en heb ook malariapillen geslikt Heb verder nergens last van gehad. Heb eerlijk gezegd ook maar weinig muggen gezien. Iig heel veel beterschap en maar hopen op een positieve uitkomst.