Werkvakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 18:04

Samen met een andere bokster, Annemarie, wil ik van de zomer een werkvakantie doen. Dus naar een ander land op daar te werken, het maakt ons niet eens zoveel uit wat we gaan doen, we zijn nog aan het orienteren, maar het is heel lastig om iets te vinden. We zijn namelijk allebei die zomer zeventien en voor heel veel ontzettend leuke dingen moet je achttien zijn.

We zoeken wel iets dat betaalbaar is, het liefst waarbij we onze onkosten terugverdienen en bij campingwerk een normaal salaris hebben. Verder zijn we niet zo kieskeurig, behalve dat we dan wel samen willen werken.

Wie heeft dit al eens gedaan en wie heeft aanraders waar we heen kunnen? Ik weet dat we vroeg zijn, maar we kunnen niet vroeg genoeg beginnen met nadenken Knipoog

Zwartwitje

Re: Werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:17

Dat is gaaf! Goed dat jullie nu vast beginnen met je oriënteren lijkt me, want hier komt heel wat bij kijken. Vooral als je nog niet zoveel ervaring hebt met (alleen) reizen en dergelijke.
Misschien is fruit plukken iets voor jullie? Ik geloof dat druiven plukken in Frankrijk redelijk populair is/was bij jongeren uit bijvoorbeeld Nederland. Er zijn vast organisaties die jullie hierbij kunnen helpen!

Succes Ja en alvast veel plezier ook al spreek ik je nog wel in de tussentijd Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:55

Is iets op een camping zelf niet iets?
Animatie of in de bediening?
Meestal krijg je kost en inwoning!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:03

Het zal inderdaad niet makkelijk zijn omdat jullie 17 zijn én samen willen gaan. Ik geloof inderdaad ook dat je dan zoiets krijgt als druiven plukken etc...maar ik weet niet of ik dat zo snel zou doen. Verder kun je altijd campings gaan mailen in landen waar je eventueel heen zou willen.
Ik heb op dit moment zelf contact met een camping in Noorwegen met Nederlandse eigenaren. Hiervoor heb ik zelf advertenties geplaatst op een forum over Noorwegen.

Meestal krijg je inderdaad kost & inwoning en eventueeel reiskostevergoeding of een extraatje per week. Maar het gaat tuurlijk vooral om de ervaring!

Ik zou zelf heel graag naar Engeland willen..maar daar vakantiewerk zoeken valt niet mee. Ik denk dat je het beste richting Frankrijk/Spanje kan gaan zoeken...