Djoser-reizen naar Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Djoser-reizen naar Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:28

Omdat ik niemand in mijn omgeving heb die net zo gek is op Afrika als ik en al helemaal geen plannen heeft om er heen te gaan ben ik maar opzoek gegaan naar reisorganisaties waar je alleen heen kan en je met een groep gaat.

Nu kwam ik uit bij www.djoser.nl
En is mijn vraag, heeft iemand ervaring hiermee?
Hoe gaat dit in zijn werk en hoe is het jullie bevallen?

Of heeft iemand andere reisorganisaties waar ze groepen samenstellen?

Amaris

Re: Djoser-reizen naar Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:33

Ik ben met Summum geweest. In mijn eentje met een groep mee. Een maand rondreis ZA. Het was de reis van mijn leven!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:41

Oeh, als ik zo op die site rondkijkt trekt het me allemaal erg!

En als je die reis boekt, je krijgt je ticket thuisgestuurd, en dan?
In Amsterdam zelf op het vliegtuig stappen en in afrika wordt je pas opgevangen?
Nederlandstalige gids ed?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:46

Maanling schreef:
Ik ben met Summum geweest. In mijn eentje met een groep mee. Een maand rondreis ZA. Het was de reis van mijn leven!

Ik ben ook met Summum geweest.
Was inderdaad een leuke reis.
Inderdaad pas als je opgevangen wordt in Afrika weet je zeker wie er in je groep zitten. Maar ervaring leert dat je elkaar vaak in het vliegtuig ook al in de gaten krijgt.
Wij hadden nederlandse reisleiding.

Djoser zijn we ook regelmatig tegen gekomen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:47

Ochjeetje dan moet ik even diep nadenken allemaal…

Ik ben 25 dagen geweest. Invliegen op Johannesburg en dan direct met de groep naar Pretoria voor de eerste overnachting en dan via het Krugerpark en de kust naar het zuiden en dan vanaf Kaapstad weer teruggevlogen.

Of ik het ticket thuisgestuurd kreeg weet ik eigenlijk niet meer… maar dat staat vast op de site.

Ik ben met vriendlief naar Schiphol gegaan en daar kom je dan vanzelf mensen van jouw groep tegen. Summum levert kofferlabels en stickers en daaraan herken je de andere Summummers (wat een woord) al heel snel. Ik had dus al een heel aantal mensen gevonden voor we zelfs maar in het vliegtuig zaten.

En dan in Johannesburg wordt je opgevangen door de Nederlandse reisdame en de chauffeur van de bus waar je in rondreist. We hadden een ZA chauffeur, geweldige kerel! Die wist heeeeel veel en kon in het Krugerpark dieren zien…. Die vonden wij met verrekijker nog niet.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:48

baobab, maar die is erg duur omdat de groepen vrij klein zijn
fox heeft ook heel veel groepsreizen
ook de bekende touroperators hebben groepsreizen zoals arke en neckermann enzo.
succes met zoeken !

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:49

ik heb daar wel eens info van opgevraagd, lijkt me wel helemaal super.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:51

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:24

Djoser is wel een hele goeie tpuropperator hoor, heel betrouwbaar en heel goed. Heb je de brochure al besteld?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:04

Bloos! dat klinkt allemaal zeer leuk Ja
*wilt ook mee *LOL* *

Afrika lijkt me echt een machtig land Ja

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:10

Mijn moeder is de hele maand september met Djoser op safari naar Zuid-Afrika geweest en ik kreeg via de mail tourverslagen. Ik wil die wel doormailen naar je? Ze vond het geweldig trouwens!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:03

Ik ben dus net terug van een 28-daagse reis van Djoser. Wel Zuid-Amerika (Van Rio de Janeiro naar Lima), maar de organisatie is hetzelfde. Knipoog
Als je bij Djoser boekt krijg je een eigen persoonlijke webpagina. Daar komt de belangrijke informatie in te staan. Over het land, over je tickets, je reisgenoten met eventuele email-adressen als ze die opgegeven hebben. Tickets zijn e-tickets. Op Schiphol in zo'n apparaat bestemming intoetsen, paspoort erdoorheen scannen en je ticket komt eruit gerold.
Bij ons reisde de reisleider mee vanuit Amsterdam, het kan ook zijn dat hij/zij al in land van bestemming is. Bij de gate zie je vaak al mensen van je groep, door de kofferlabels.
Bij Djoser is de reisleider nederlands, de gidsen (en daar zit een heel verschil in, de reisleider is absoluut geen reisgids) zijn vaak wel locals.

In onze groep was er ook 1 persoon die alleen reisde. Enkele andere reizigers hadden al van te voren via de mail contact met hem opgezocht (dankzij die eigen Djoser pagina) en met hem afgesproken bij de gate. Wij hadden een reisgezelschap van 16 personen, en daar ontstaan toch altijd groepjes in. Wij hebben met 2 stelletjes en die alleenreiziger eigenlijk alles samen gedaan. Hij vertelde dat hij in het begin wel bedenkingen had om het te doen, zo alleen gaan, maar hij heeft zich geen moment alleen gevoeld.
Bij Djoser schijnt het heel normaal te zijn dat er in iedere groep 1 of meerdere mensen alleen reizen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:16

Uthrick schreef:
Mijn moeder is de hele maand september met Djoser op safari naar Zuid-Afrika geweest en ik kreeg via de mail tourverslagen. Ik wil die wel doormailen naar je? Ze vond het geweldig trouwens!!!

Graag!

@Neonlight: Oeh dat klinkt allemaal super!
Alleen op reis zou ik echt alleen aandurven met een goede organisatie en zo te horen is dat dus ook wel zo!

Ik heb van Summum en Djoser al brochures aangevraagd Ja

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:05

Ik weet dat mijn oude leraar van Toerisme voor Djoser werkt en ook daar begeleiding deed voor groepen.

Zelf lijkt het me ook nog steeds heel gaaf om zo iets te doen, gewoon met een groep naar bijv. Afrika.

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 00:09

Ik volg dit topic even! Wij gaan mischien ook naar Zuid-Afrika, dus ik moest van mijn ouders eens rondkijken naar reizen en welke mij leuk leek enzo! Lachen Djoser lijkt mij ook leuk!

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:16

Afrika, daar ben ik zelf nog nooit geweest. Dat staat nog op mijn verlanglijstje.........maar ik heb wel al een aantal verre groepsreizen gemaakt, ook in mijn uppie, met Djoser, Baobab en Koning Aap. Baobab staat bij mij met stip op nummer één. Goede reizen, veel extra dingen en goede reisbegeleiders. Echt geweldige reizen. Wel ietsjes duurder, maar ze leveren 100% waar voor hun geld. En over het alleen reizen, kan ik alleen maar zeggen: DOEN!! Mijn eerste reis in mijn uppie was heel spannend, maar het ijs is meestal zo gebroken. Ik heb ook twee reizen gemaakt waar ik de enige alleenreizende was, maar heb nog altijd aansluiting gevonden bij de andere reizigers. Je kunt doen waar je zin in hebt, maar hebt toch de gezelligheid van mensen om je heen. Mocht je nog vragen hebben of tips willen hebben van een 'ervaren alleenreizende' Knipoog , vraag maar raak!!!

Enne, ik weet niet of het nog steeds zo is, maar kijk een beetje uit met boeken bij Summun. Ze hebben/hadden?? in hun voorwaarden staan dat als je alleen reist en aangeeft dat je een kamer wilt delen en dan toch alleen overblijft, je de kamertoeslag toch moet betalen (toch altijd wel een aardig bedragje...)!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:28

Ja dat klopt! Ik moest een toeslag betalen om een kamer alleen te hebben. Ik weet niet of dat nog steeds zo is en of dat bij anderen niet zo is.

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:18

Maanling schreef:
Ja dat klopt! Ik moest een toeslag betalen om een kamer alleen te hebben. Ik weet niet of dat nog steeds zo is en of dat bij anderen niet zo is.

Bij de meeste soortgelijke organisaties zoals bijvoorbeeld Baobab en Djoser kun je kiezen: een kamer delen met een andere reisgenote = geen toeslag of een kamer gegarandeerd voor je alleen = wel toeslag. Mocht je bij deze organisaties zeg maar overblijven als enige alleenreizende, dan krijg je een eenpersoonskamer, maar hoef je geen toeslag meer te betalen. Bij Summun heb ik ooit uit de voorwaarden kunnen opmaken dat als je boekt als alleenreizende met een kamer op indeling en als alleenreizende overblijft, dat je dan alsnog de toeslag moet betalen, ook al heb je aangegeven een kamer te willen delen met een andere reisgenote.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:55

Oh, nee dat is dus niet zo.

Ik had aangegeven een kamer alleen te willen. Hierdoor bleef een ander alleenstaande dame over, die dat niet had aangegeven. Zij kreeg dus voor niets een eigen kamer.

Dat weet ik heel zeker.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:12

Ik zou toch zelf wel kiezen voor een eigen kamer,
maar vind et wel vrij prijzig wat je er dan ook voor toeslag voor moet betalen Ja

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:21

Vond ik ook, en ik had al bijna voor een deelkamer gekozen maar gelukkig kent vriendlief mij langer dan vandaag en heeft de toeslag betaalt. En maar goed ook want de dame waarmee ik anders samen op een kamer was gekomen was niet tof! Zij was een zeer apart geval en een beetje de outsider van de groep. Godzijdank dat ik daar niet een maand lang mee op een kamer heb gezeten.
Mijn aanrader: ga ZEKER voor een eigen kamer! Maar reserveer dan wel op tijd (welke organisatie dan ook).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:22

Maanling schreef:
Vond ik ook, en ik had al bijna voor een deelkamer gekozen maar gelukkig kent vriendlief mij langer dan vandaag en heeft de toeslag voor mij betaalt. En maar goed ook want de dame waarmee ik anders samen op een kamer was gekomen was niet tof! Zij was een zeer apart geval en een beetje de outsider van de groep. Godzijdank dat ik daar niet een maand lang mee op een kamer heb gezeten.
Mijn aanrader: ga ZEKER voor een eigen kamer! Maar reserveer dan wel op tijd (welke organisatie dan ook).

Huh? ik had zeker op quote geklikt ipv edit Hamer

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:23

Maanling schreef:
Vond ik ook, en ik had al bijna voor een deelkamer gekozen maar gelukkig kent vriendlief mij langer dan vandaag en heeft de toeslag betaalt. En maar goed ook want de dame waarmee ik anders samen op een kamer was gekomen was niet tof! Zij was een zeer apart geval en een beetje de outsider van de groep. Godzijdank dat ik daar niet een maand lang mee op een kamer heb gezeten.

Ja dat is dus ook mijn 'angst' dat ik dan op een kamer zou komen met iemand waarmee ik echt niet door een 1 deur kan Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan opzich met best veel mensen goed overweg, ben niet kieskeurig, maar als ik iemand niet mag moet ik er toch niet aan denken om er een maand mee op een kamer te zitten
En al helemaal niet dat er dus iemand door mijn eigendommen kan snuffelen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:26

Neem het risico maar niet. Zo'n vakantie is te uniek om te laten verpesten. En bedenk ook: het is op sommige dagen best vermoeiend, veel reizen ed. Als je dan moe bent heb je echt geen zin in mensen om je heen waar het niet zo mee klikt.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:28

Nee precies
en ik vind het leuk om onder de mensen te zijn maar heb ook écht mijn privatie nodig.

Nee dan ga ik toch denk maar voor een 1 persoonskamer Ja
T kost toch al veel, dus dat beetje kan er dan ook nog wel bij Haha!

Ik kreeg vanmorgen van een kennis en boek in de bus: Jambo Safari Club
Staan ook allemaal lodges en reizen in naar afrika.
Maar over de 3000 euro voor een 10 daagse reis, is toch iets te prijzig Nagelbijten / Gniffelen