Weekendje weg regelen, hoe precies?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Weekendje weg regelen, hoe precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 08:11

Hallo,

M'n vriend en ik waren van plan in de zomer een weekendje weg te gaan, naar het buitenland. Maar hoe regel je nou zoiets? Ik heb nog nooit een vakantie of iets dergelijks geregeld, dus.. Hoe regel ik nou zoiets? Het maakt opzich niet uit waar we heen gaan, als het maar een beetje warm is! Turkije, Portugal, Spanje, zulk soort landen. Net waar het het goedkoopste is op dat moment. Hoe begin ik?

Groetjes

Douce

Re: Weekendje weg regelen, hoe precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:13

Je kunt opzoek gaan naar reisburo´s.
Weet je al naar wat voor park je gaat? Dat zou wel handig zijn Ja
Anders even googlen?
Met welk vervoermiddel gaan jullie?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:13

Er zijn verschillende sites waar je kan kijken. Onder andere http://www.weekendjeweg.nl

Maar ook bij een reisbureau zoals D-reizen kan je weekendjes weg boeken.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 08:16

op weekendjeweg.nl staan vooral reizen voor binnenkort en het gaat me toch vooral om de zomer. Weet iemand nog gemakkelijke reizen? Ik kan misschien anders ook wel beter naar een reisbureau gaan.. Ik weet nog niet hoe we gaan reizen. Hij heeft wel een rijbewijs, maar nog geen auto. Misschien dan toch vliegtuig? Park ook nog geen idee? Denk dat we wel graag in een hotel willen..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:29

Weet je zeker dat je maar een weekendje wil? Want dat is wel erg kort voor de bestemmingen die je noemt ... Voor een weekendje zou ik zelf dan denk ik overwegen om met de auto (of trein) naar Frankrijk te gaan. Er zijn heel veel websites waar je leuke reizen kan vinden voor vakanties naar bv Spanje, Griekenland, Turkijke, Malta etc. . Zelf kijk ik vaak op www.vakantiediscounter.nl . Wat is bv jullie budget per persoon en hoeveel dagen willen jullie minimaal op vakantie en hoeveel dagen maximaal?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:33

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:41

Of misschien een midweek of iets dergelijks.. Een weekendje is inderdaad wel kort, maar vliegen duurt meestal niet zo erg lang. Ik bedoel dan dat je echt het weekend daar bent, dus vrijdag vliegt ofzo.. en dan zaterdag en zondag daar en maandag weer terug ofzo..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:08

Vliegen duurt wel niet altijd lang, maar je hebt ook tijd nodig om naar het vliegveld te momen... moet binnen Europa vaak al 2 uur vtv inchecken... na de landing nog naar de gate taxi-en... dan moet je nog wachten op je bagage... de paspoort controle en de douane door... Al met al kost het toch best veel tijd en moeite voor een weekendje. Aanbieding heb je trouwens vaak voor 8 dagen; bv zaterdag heen en zaterdag terug en dat hoeft helemaal niet duur te zijn en je houd tussen je 2 'reisdagen'nog lekker tijd over om ook te genieten van je vakantie Haha! .

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:17

Ja dat is misschien ook wel waar.. Maar ik ben dan 18 en heb niet zo heeeeeeeeeeeel veel te besteden Tong uitsteken Met welke bedragen moet ik rekening houden voor een beetje een aanbieding vakantie?

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:14

zo zo jullie lopen hart van stapel zeg Tong uitsteken nu al regelen voor zomer Tong uitsteken soofff eerst komt de winter en de lente nog Tong uitsteken hihi, wel leuk hoor.. maar waarom buitenland? als naar buitenland gaat zou k toch voor weeekje kiezen Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:40

[LZP] > [BI]

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 07:32

Nee joh, wil nog niet helemaal gaan regelen hoor Knipoog Maarja, ik wil wel een beetje weten hoe ik het moet gaan doen enzovoorts.. En daarbij, in de winter mag je best eens iets gaan regelen voor de zomer Haha! Als je alles nog in de lente moet doen, is dat ook wel beetje kortdag..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:05

Als het je niet zo veel uit maakt wara je naar toe gaat... er zijn eigenlijk best vaak leuke aanbiedingen naar bv Kreta, Malta, Turkije, Spanje e.d. hoor. Zelfs 8 dagen kan je vaak wel vinden onder de 300 p.p. euro incl. hotel en vlucht. Het is nu nog lastig orienteren omdat de meeste sites nu alleen nog een winteraanbod hebben (ik heb even lopen zoeken), maar als je rond maart gaat kijken vind je vast een hele hoop leuke en betaalbare aanbiedingen... zelfs voor 8 dagen Knipoog .

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:17

www.skyscanner.net kun je kijken voor goedkope vluchten...erg handig!

Als je de vlucht hebt geregeld en je weet waarheen je wilt dan kun je op die locatie gaan kijken voor de verblijfsplek. het goedkoopste is een jeugdhostel (en erg gezellig). Maar misschien zit je daar niet op te wachten als je met je vriend gaat...dus dan ga je gewoon een hotel boeken.
Verder kan het ook aantrekkelijk zijn om met trein te reizen..maar dat is afhankelijk van de afstand..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:55

Ik zou naar een reisburo gaan als je verteld wat je zoekt en een prijs aan geeft hoeveel je per pesoon kwijt wilt zijn gaan zij voor je zoeken.
En printen zij het voor je uit dan kan je altijd nog even snel op internet kijken en vergelijken.
En je weet zeker dat het goed geregeld is want denk ook aan je verzekering enz enz

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:30

Op www.sunweb.nl staan vaak last-minutes met korte reisperiodes (meestal vliegreizen van 4 of 5 dagen). Zeker als je kort voor vertrek kunt boeken, dan heb je grote kans dat je voor weinig geld wat dagen weg kunt.
Voor een vliegreis vind ik een weekendje eigenlijk wel kort hoor, de aankomst- en vertrekdag ben je meestal al heel veel bezig met reizen, en dan hou je heel weinig tijd over.