Stage Amerika; waar allemaal aan denken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Stage Amerika; waar allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 09:26

Het gaat echt gebeuren, stage lopen in Amerika. Ik heb een prachtige ranch gevonden, in Oregon. Er zijn al wat basis vragen die in mij opkomen, maar volgens mij schieten de meest belangrijke dingen nog niet te binnen.
Iemand tips etc etc?

Concorde

Re: Stage Amerika; waar allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:30

Ik ga dinsdag voor iig 3 maanden naar Amerika, heb dus ook eea uitgezocht.
* Visum. Ga je het officieel spelen of niet. Je mag officieel niet op een toeristenvisum in Amerika stagelopen/werken, daar moet je bij het consulaat van de VS in Amsterdam een speciaal visum voor aanvragen. Houd er rekening mee dat dit wel flink tijd kan kosten. Op een zogenaamde Visa Waiver (vul je in 't vliegtuig in, hoef je vantevoren niets voor te regelen) mag je als toerist max. 3 maand blijven. Maar dan moet je de mensen van immigration wel goed wijs kunnen maken dat je écht als toerist gaat.
* Verzekering. Waarschijnlijk ben je via je opleiding verzekerd, maar trek dit na want ze hebben niet allemaal buitenlanddekking.
* Creditcard. In de USA is het echt verdomd makkelijk om een creditcard te hebben, helemaal als je in een noodgeval terechtkomt en tickets moet boeken oid.
* Vlucht. Ik vlieg als groom mee met de paarden, dan vlieg je gratis en ga je voor de terugvlucht als standby businessclass. Heeft je stagebedrijf (of iemand anders die je goed kent) vaak paarden die van de usa naar nl vliegen of andersom, dan is er vaak wel wat te regelen, ze hebben immers wel altijd verzorgers nodig tijdens paardenvluchten (hoeft niet persé om een vlucht te gaan waar de persoon in kwestie een paard bij heeft zitten, gaat meer om de connecties) Je kan evt. proberen om gewoon contact op te nemen met KLM of het Animal Hotel om jezelf als groom op de lijst te laten zetten.
* www.allesamerika.nl heeft veel info, én een heel leuk forum waar je ook al je vragen kwijt kunt.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:32

Informeer bij de IBG naar de studiebeurs verandering.
Je bent die periode immers uitwonend en krijgt dus een andere beurs o.i.d.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:11

Verzekeringen!! Trek AL je verzekeringen na en/of informeer hoe je verzekerd bent als je daar werkt.

Dat geldt zowel voor je aansprakelijkheidsverzekeringen als je ziektekostenverzekering. Misschien is het niet onverstandig om sommigen extra bij te verzekeren, je wilt het niet mee maken dat je een rekening krijgt in dat land.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 13:23

Hartstikke bedankt allemaal voor de info, hier heb ik zeker wat aan.

@ Concorde; ik stuur je eventjes een pb over het vliegen.