Meer bokkers gewerkt op een renstal in Ierland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Meer bokkers gewerkt op een renstal in Ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:54

Hallo!

Al weer een paar jaar geleden heb ik met renpaarden gewerkt in Ierland.
Ik heb het daar enorm naar mijn zin gehad, maar soms was het best een zware job, 60 uur per week, mesten verzorgen en rijden.
Heb daar enorm veel geleerd en ga nog regelmatig terug, zo oko naar de races en naar oude bekenden.

Het lijkt me leuk ervaringen te deken met mensen die daar, of bijvoorbeeld in Engelands dergelijk werk hebben verricht. Knipoog

Groetjes Detour.

detour

Re: Meer bokkers gewerkt op een renstal in Ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 13:14

Mocht het zo zijn, dat je het leuk lijkt om dergelijk werk te gaan doen en wil je wat info of ervaring horen, dan kan dat natuurlijk ook! Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:41

Als iemand het leuk lijkt om zulk werk eens een tijdje te gaan doen wil ik graag info geven hoor!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:24

Sorry, ik kan geen ervaringen uitwisselen, maar ik ben wel nieuwsgierig waar je gewerkt hebt.
Ik ben een keer op de National Irish Stud geweest. Erg leuk om een keer te zien. Wat een dekgelden zeg!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 16:16

ja, niet normaal, he?
Ik heb gewerkt bij Liam Burke, (heel kort) en bij Colman Hennessey, beide gesitueerd in Cork, Zuid ierland!

Leuk dat je gereageerd hebt!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:08

Detour, ik heb je een pb gestuurd! Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:10

Het zou mij wel supergaaf lijken om die ervaring op te doen, maar ik heb hier mn vriend, mn paard en natuurlijk familie, lijkt me erg moeilijk om voor een langere tijd weg te gaan van hun.. Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 09:47

Loesje88 schreef:
Het zou mij wel supergaaf lijken om die ervaring op te doen, maar ik heb hier mn vriend, mn paard en natuurlijk familie, lijkt me erg moeilijk om voor een langere tijd weg te gaan van hun.. Ja

Dat kan ik me voorstellen...

Daaro ben ik ook weggegaan toen ik geen dieren of partner had. Was wel gave evaring maar misschien kun je een paar weken in de zomer ergens werken op een toeristische plaats waarbij je je paardje lekekr in het land gooit voor vakantie. je vriend kan je vast wel even missen, toch?.. Knipoog

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 07:34

hey detour
ik zit hier nu in australie in de renpaarden... een hele ervaring en een heeeeel groot verschil met NL! Wel heel erg leuk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 10:46

classic_life schreef:
hey detour
ik zit hier nu in australie in de renpaarden... een hele ervaring en een heeeeel groot verschil met NL! Wel heel erg leuk.

Hey!!!!

Wat gaaf , zeg!!! Een renpaardmaatje in 't buitenland!
bevalt het goed daar? je bent vast een vd weinige NL daar, he?
Heb je het naar de zin en hoe vind je de omgang met de dieren daar? Zijn ze net zo relaxt als de Ieren? Want die gaan imo zo natuurlijk en vanzelfsprekend met hun viervoeters om, ik vind dat meer paardenmensen dan de NL, eerlijk gezegd... Knipoog

Ik hoop dat je wat van je ervaringen verteld! Ben zelf paar weken terug in ierland geweest om een vriendin te helpen met het verkopen van twee Volbloedveulens, wat een geld gaat er in om, zeg, neit normaal! Maar was wederom supergave ervaring!

Blijf je daar nog lang?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 05:56

Mn trainer heeft het beste met zn paardjes voor, en is een aardige gozer, is nog niet zo heel lang trainer maar doet het wel ok. Veel jonge paarden. Mensen hier zijn aardig, gaat hier wel afentoe als een fabriek, sommige ochtenden heb ik misschien in totaal 2 minuten op de grond gestaan... paard op paard af enzo... Blijf op deze stal nog een maandje, maar heb net een super aanbod gekregen van een stal in melbourne, maar omdat ik in februari naar nieuw zealand ga weet ik nog niet wat ik ga doen.
Voordat ik besloot naar australie te gaan, was ik van plan om richting ierland te gaan Tong uitsteken In ergens in Wicklow of in Tipperary, misschien volgend jaar Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 09:53

Klinkt wel goed en leerzaam hoor, rijdt je er elke ochtend zo'n 5? Dan rijdt je er nl meer dan ik deed destijds, wel gaaf, zeg!
Nieuw Zeeland, daar heeft HJ Lozeman renpaarden getraind en hij zweert bij de Volbloeds daar, gaaf, hoor! Dat zijn grote jongens! of ga je vakantie houden?
Als je naar ierland gaat, ga dan naar Tipperary , is mooie centrale uitvalsbasis voor de renpaardensport daar, zit je wat centraler. Veel plezier!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 06:37

nieuw zeeland ga ik denk ik een paar weekjes bij een trainer uitrijden en verder beetje touren...
Ik heb ochtenden dat ik dr 11 reed... maar we hebben nu beetje opruiming gehad dus rij nu minstens 6 Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 15:10

classic_life schreef:
nieuw zeeland ga ik denk ik een paar weekjes bij een trainer uitrijden en verder beetje touren...
Ik heb ochtenden dat ik dr 11 reed... maar we hebben nu beetje opruiming gehad dus rij nu minstens 6 Haha!

Leuk, hoor, klinkt goed.

11 Lijkt me beetje overdone, dan wordt het lopende bandwerk, of niet?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 05:52

ja dat was redelijk lopende bandwerk, het is vaak beetje haasten als we naar de track gaan omdat die om 9 uur sluit, en wij moeten altijd met de truck komen. Maar als we thuis in de bush rijden is het redelijk relaxed.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:06

We zingen met de band heel veel liedjes over beroemde 'rennen' in Ierland. Haha!

Citaat:
With me whack fol-de-doo fol-de-did-de-ree-ang-le day...

As I rode up to Galway town to seek for recreation
On the seventeenth of august my mind been elevated
There were multitudes assembled with their tickets at the station
My eyes began to dazzle and they going to see the races

With me whack fol-de-doo fol-de-didderee-angle day...

There were passengers from Limerick and passengers from Nenagh
And passengers from Dublin and sportsmen from Tipperary
There were passengers from Kerry and all the quarters of the nation
And our member, Mr Haweigh, for to join the Galway Blazers

It's there you'll see the pipers and the fiddlers competing
And the nimble footed dancers and they tripping on the daisies
There was others shouting "Cigars and lights and bills for all the races
With the colours of the jockeys and the price and horses' ages"

It's there you'll see the jockeys and they mounted on so stately
The pink, the blue, the orange and green, the emblem of our nation
When the bell was rung for starting all the horses seemed impatient
I thought they never stood on ground, their speed was so amazing

There was half a million people there of all denominations
The Catholic, the Protestant, the Jew and Presbyterian
There was yet no animosity, no matter what persuasion
But failte and hospitality inducing Mister Paisley.

With me whack fol-de-doo fol-de-didderee-angle day
And with me whack fol-de-doo fol-de-didderee-angle day..

Muziek! Muziek! Muziek! Muziek! Muziek! Muziek!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:39

detour schreef:
ja, niet normaal, he?
Ik heb gewerkt bij Liam Burke, (heel kort) en bij Colman Hennessey, beide gesitueerd in Cork, Zuid ierland!

Leuk dat je gereageerd hebt!

Dat gaat allemaal dicht bij ons huis in ierland zijn. Helaas ben ik er nog maar 1 keer geweest, en dat was met de bruiloft van mijn neef.. Wil graag nog een keer terug, om de stallen te bezoeken..
Was wel gaaf als ik wakker werd en naar buiten keek. Zag ik aan de ene kant een renstal liggen, en door de andere raam de oceaan.. (dit was dan wel bij mijn tante in Kinsale)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:43

Ik ben net 2 dagen terug uit Ierland, heb er gewerkt op een eventingstal in Fethard, co. Tipperary, was erg gaaf! Naast ons zat een stal van Coolmore, verder was alle grond in de omgeving van Coolmore, zij zijn echt zooo groot! Als ik terug ben wil ik graag hun stal eens bezoeken!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 17:18

Hey wat een leuke verhalen! En wat een zalige tekst, ik dwaal weer helemaal af naar good old ireland, Arabesk! Zing je in die band? Kun je een keertje demootje sturen?
Esperance, Kinsale is prachtig, Zuid en west ierland zijn ook zo mooi, gaaf hoor!
Samo, wat gaaf!!!! Wat voor paarden reed je? Coolmore is echt een begrip hoor, in de rensportwereld, mooi!
Hoe lang ben je er geweest? Veel geleerd?
Zal wel weer ff afkicken geblazen worden, vrees ik voor je.. Dat zijn zulke paardenmensen, die ieren.. Toch heel ander wereldje dan hier he?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:40

Voornamelijk Ierse sportpaarden. Ben daar 3 maanden geweest, heb veel geleerd! Thuis rijd ik eigenlijk alleen dressuur, daar heb ik ook gesprongen. Heb er voor t eerst in mn leven een crosscountry parcours gesprongen (wel de simpelste sprongen hoor, maar toch!) Verder is mijn engels flink verbeterd! Ik vind het land Ierland echt geweldig! Heb net een topic met wat foto's (van voornamelijk de omgeving) geplaatst: [BI] [Foto]3 maanden in Ierland, wat foto's

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 09:20

KLinkt super, Samo! Gaaf he, zo'n crosscountry en wat een fijne paarden hebben ze, waren het irish hunters of zat er draughtbloed in? Je zult wel een iers accetnje hebben ontwikkeld! Zat je in de buurt van Templemore? Daar ben ik zelf nl nog geweest in november.. Mooi land he? Ik woonde zelf in de stad Cork toen ik renpaarden reed, leuk die foto van St. Patricksstreet.. Gaaf.

Ohja, zoek je vervoersadressen in Ierland naar NL? Wamt dan kan ik je wel helpen, heb zelf inmiddels twee paarden laten vervoeren naar NL...

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:03

Zijn jullie via een organisatie naar Ierland geweest of hebben jullie via via een adres geregeld om te kunnen werken?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 19:55

marjoleintje schreef:
Zijn jullie via een organisatie naar Ierland geweest of hebben jullie via via een adres geregeld om te kunnen werken?

Hoi, ben er ingerold via een uitzendburo in NL, ben toen in de horeca beland en leerde Ieren kennen, ging iemands paard rijden daar, die kende een trainer, dus eigenlijk in Ierland via via. it's a small world overthere! Knipoog