Me oude pony opgezocht in Zweden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pop

Me oude pony opgezocht in Zweden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:39

Net 1 dag terug uit Zweden, en het was GEWELDIG!! Haha! Haha!
Via via had ik me oude pony gevonden en hij stond helemaal in Zweden. Na veel email uitwisselingen nodigden ze me uit om bij hem te komen kijken! Ik mocht een vriendin meenemen. Woensdag was het zover.. Wij in het vliegtuig naar Zweden! De mensen waren heel erg aardig en gastvrij, de ponys stonden er allemaal super bij! Ook kleine Daniel!
Hij zag er geweldig uit! Hij is/was een Cpony, maar in Zweden is hij een Bpony. Donderdags gingen we op concours, 350 kilometer verderop. Met een mega vrachtauto met living enz enz. Daniel springt ZZ met de jongste dochter. De manege daar was echt PRACHTIG!!! *LOL*

Er werd hoog gesprongen voor een Cpony 1.25 en voor een Dpony 1.35! Echt hoog man!
Veel pony's kwamen uit Nederland, en waren al aardig op leeftijd!
Lisette en ik zijn er 6 dagen geweest en het was echt fantastisch! De ponys daar zien er allemaal goed uit, de kinderen zijn verwend met dure spullen en iedereen heeft ongeveer een vrachtauto met dikke living enzo.. Tong uitsteken

Ik weet nu igg zeker dat Daniel een super plekje heeft gevonden! Hij loopt elke dag in een hele grote wei met zijn vriendinnetje, heeft een super mooie stal, gaat lekker vaak het bos in ( hun bezitten 10km bos ) en krijgt veel aandacht!

Daniel!!!! Wat een lekker ding hé Bloos Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mathilda en ik in de vrachtwagen
Afbeelding

De mooie omgeving!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was een super mooie ervaring, Zweden is erg mooi, en de mensen hebben echt heel erg veel over voor hun paarden!

melanie_h

Re: Me oude pony opgezocht in Zweden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:42

wauw, wat geweldig dat je je paardje teruggevonden hebt.
En wat fijn dat je dan ziet dat hij dan lekker goed uitziet en verzorgt wordt.
En inderdaad het is een knapperd
mooie omgeving ook.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:43

jeetje wat gaaf zeg!
ook leuk dat de pony zo goed terecht is gekomen en nog zo fanatiek gereden word. ik denk dat je echt met een gerust hart naar huis kon gaan of niet Lachen

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:43

Wat leuk om je oude pony te gaan bezichtigen! Helemaal naar Zweden, das een eind weg.

Leuk dat hij het daar zo goed heeft Haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:45

gaaf!! heb je geen foto';s van de wedstrijd jammer!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:50

@ Lowara: Ik ging met een heel erg goed gevoel terug naar huis, hij wordt ongelofelijk in de watten gelegt ( misschien wel téveel Bloos ) maar hij heeft het echt zo goed daar, ik kon geen betere plek voor hem vinden! Hij wordt idd erg fanatiek gereden, in het ZZ, alleen dressuur matig is er weinig van mijn inspanningen over Huilen , maar geen 1 pony loopt daar netjes.

@ Melanie_h: De omgeving is echt geweldig! Tong uitsteken We hebben wel 1000 kilometer door Zweden gereden, en door het bos met de pony's gewandeld en allemaal wilde dieren gezien en natuurlijk ook heel erg veel pony's!

@Priscilllla: We gingen met het vliegtuig, en waren binnen 2uur in Zweden .. Haha! haha. Maar ik ben ook heel erg blij dat hij het zo goed getroffen heeft! Als je ook weet hoeveel geld de Zweden over hebben voor een goede pony.. Gestoord Lips are sealed

@ HVU: Jawel, op de film, ik maak daar foto's van en die zal ik ook op bokt zetten, maar de film moet nog bewerkt worden!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:56

wacht in spanning af Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:58

Oh, wat is dit leuk om te lezen!

heb zelf een Shetlanderhengst, die gaat dit weekend naar Zweden om gekeurd te worden en zwartbonte dames te dekken..
Als ik dit lees, dan komt het vast allemaal goed! Gaaf!!!!!!!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:02

Dat ziet er geweldig uit, hij heeft het wel getroffen. Ook een hele mooie pony trouwens heb je geen foto's van de wedstrijd?
Hoe hoog is hij dan? Ik vind 1.25 verschrikkelijk hoog. Bloos

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:06

Hij is 1.34. Daniel sprong op concours 1 meter. Daar is hij een B-pony. Maar het was idd hoog hoor!
Ook veel D-ponys hadden veel moeite met de hoogte! Of ze klapten erin, of schoven de balk er met hun buik vanaf. Maar dit was ook een nationale wedstrijd, 3 dagen lang. Eigenlijk net te lang voor de pony's! De foto's van de wedstrijd komen deze week, even de film op de computer zetten en dan kan ik daaruit knippen en plakken! Ik werd weer verliefd op hem toen ik hem zag.. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:10

Pop schreef:
Hij is 1.34. Daniel sprong op concours 1 meter. Daar is hij een B-pony. Maar het was idd hoog hoor!
Ook veel D-ponys hadden veel moeite met de hoogte! Of ze klapten erin, of schoven de balk er met hun buik vanaf. Maar dit was ook een nationale wedstrijd, 3 dagen lang. Eigenlijk net te lang voor de pony's! De foto's van de wedstrijd komen deze week, even de film op de computer zetten en dan kan ik daaruit knippen en plakken! Ik werd weer verliefd op hem toen ik hem zag.. Haha!

Waar staat hij in Zweden? De mijne gaat richting Nyskoping of zoiets, tussen Stockholm en Gotenborg

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:17

Daniel staat in Vimmerby, 2uur rijden vanaf Stokholm.
Wij waren op concours in Helsingborg, helemaal onderin Zweden. Wij waren ook vlak bij Nykoping, een hele mooie omgeving daar!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:18

Gaaf zeg! Nou, dan zal meneer vast een geweldige toekomst tegemoet gaan daar!
Leuk en goed om te weten!

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:19

He gaaf joh dat jij j epony hebt terug gevonden, mijn oude pony staat ook in Zweden ben hem helaas uit het oog verloren, hoe heb jij je pony gevonden? ik wil namelijk ook graag mijn oude pony nog een keer zien, want ik mis hem nog steeds misschien dat iemand hem evt kent, Hij heet Orchid's Mackayi is een bruine new- forest van 1.47 en hij is nu 14 jaar oud. als iemand iets weet hoor ik dat natuurlijk erg graag, misscjien ben je hem wel teregngekomen op de wedstrijd ik weet dat hij daar namelijk hoog in de springsport loopt.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:20

Dat denk ik ook wel! Lekker tussen de rotsen in de wei.. Tong uitsteken !! Ik zou er geen probleem mee hebben als mijn paarden daar heen zouden gaan, die mensen hebben erg veel over voor hun paarden en ponys! Ik heb werkelijk waar geen EEN!!!! pony gezien die NIET op ijzers stond! Echt alle ponys staan daar vierkant op ijzers, en ook heel erg netjes! Ik denk dat je pony daar een heel mooi leven tegemoet gaat!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:22

fabbie schreef:
He gaaf joh dat jij j epony hebt terug gevonden, mijn oude pony staat ook in Zweden ben hem helaas uit het oog verloren, hoe heb jij je pony gevonden? ik wil namelijk ook graag mijn oude pony nog een keer zien, want ik mis hem nog steeds misschien dat iemand hem evt kent, Hij heet Orchid's Mackayi is een bruine new- forest van 1.47 en hij is nu 14 jaar oud. als iemand iets weet hoor ik dat natuurlijk erg graag, misscjien ben je hem wel teregngekomen op de wedstrijd ik weet dat hij daar namelijk hoog in de springsport loopt.

Ik email Johanna wel ( daar waren wij ). In Zweden hebben ze namelijk een prachtig systeem. Alle pony's die in de sport lopen kun je opzoeken. Ook met het adres enzo. Echt heel erg mooi! Ik laat het je weten. Wat is zijn geboorte datum en afstammeling?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:25

Wauw het ziet er echt geweldig uit daar Lachen
Super dat je pont het zo getroffen heeft!

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:28

Ik email Johanna wel ( daar waren wij ). In Zweden hebben ze namelijk een prachtig systeem. Alle pony's die in de sport lopen kun je opzoeken. Ook met het adres enzo. Echt heel erg mooi! Ik laat het je weten. Wat is zijn geboorte datum en afstammeling?[/quote]

Wou dat zou geweldig zijn als je dat voor mij zou willen doen,
Naam: Orchid's Mackayi, ruin, geboortedatum 05-06-1993, bruin vader is rusty moeder is daisy vader van de moeder is waterhofs pretendent.
ik ben je nu al dankbaar

groetjes Fabienne

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:37

fabbie schreef:
Ik email Johanna wel ( daar waren wij ). In Zweden hebben ze namelijk een prachtig systeem. Alle pony's die in de sport lopen kun je opzoeken. Ook met het adres enzo. Echt heel erg mooi! Ik laat het je weten. Wat is zijn geboorte datum en afstammeling?

Wou dat zou geweldig zijn als je dat voor mij zou willen doen,
Naam: Orchid's Mackayi, ruin, geboortedatum 05-06-1993, bruin vader is rusty moeder is daisy vader van de moeder is waterhofs pretendent.
ik ben je nu al dankbaar

groetjes Fabienne[/quote]

haha, ik hoop dat ze hem kan vinden, wanneer is je pony verkocht dan?
want ze bekijken het per jaar. En weet je zeker dat hij in de sport loopt??

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:38

IK HEB HEM GEVONDEN!!!!!!!!! Hij loopt in Zweden!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:40

De gegevens kloppen precies. ik email johanna, ( want ik kan geen zweeds.. voor het adres van die mensen!
Echt super! ik heb de site namelijk en ik kan ponys opzoeken, maar ik kan niet lezen hoe ik bij het adres kom haha, maar hij loopt zeker weten in de sport in zweden! Alles klopt, geb. datum afstammeling enz.!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 12:42

Orchids Mackayi Lic.nr: 221137
1993-01-01, mörkbrun , V. , New Forest-S
Härstamning: e. Rusty He Stb 195 , u. Daisy Stb 4636 , e. Watershof Pretendent He Stb 18, Land: HOLL
Uppfödare: C.v.d Laar, Holland Stbnr:
,
Ägare: Mariette Skobe
Mariette Skobe, Norrabyv 48 , 573 43 TRANÅS Tel: 0141-220021

Haha! Haha! Haha!

ALSJEBLIEFT!! als je nog wat wilt weten hoor ik het wel Knipoog Haha!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:45

wat gaaf zeg mooie pony trouwnes

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:04

Pop schreef:
Orchids Mackayi Lic.nr: 221137
1993-01-01, mörkbrun , V. , New Forest-S
Härstamning: e. Rusty He Stb 195 , u. Daisy Stb 4636 , e. Watershof Pretendent He Stb 18, Land: HOLL
Uppfödare: C.v.d Laar, Holland Stbnr:
,
Ägare: Mariette Skobe
Mariette Skobe, Norrabyv 48 , 573 43 TRANÅS Tel: 0141-220021

Haha! Haha! Haha!

ALSJEBLIEFT!! als je nog wat wilt weten hoor ik het wel Knipoog Haha!

Go jij! Go jij! geweldig*\o/* Go jij! Go jij!

ik heb het mail adress volgens mij ook al gevonden bij het google, nu hopen dat ze hem nog hebben en dat alles goed met hem gaat.

ik ben je heel erg dankbaar Haha!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 13:08

Graag gedaan hoor!!!
Je kan ook gewoon bellen! De meeste Zweedsen spreken goed engels! Ik heb ook gebeld. Mijn andere pony stond ook in Zweden maar is weer teruggegaan naar NL. Succes en als je wat van hem weet laat het me horen!! Ik ben nieuwschierig! Heb je misschien ook een foto van hem?