Tunesie, Sousse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dreamer1987

Tunesie, Sousse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 12:48

Heey heey

Ik ga 19 oktober naar Sousse op vakantie, zijn er bokkers daar geweest? Hoe was het, hebben jullie nog tips?

Mijn reisgenoot is een ''vriendin'' van 68 haha, verder wel een toffe vrouw. We willen zeker een keer paard, ezel of kameel rijden, hebben jullie enig idee hoe duur dat is en of je dat in de buurt van hotel Tej Marhaba kan doen?

Ook weet ik niet hoeveel Euro, 1 Tunesische Dinar op het moment is, ik zag op een site 1 euro = 1,40 Dinar staan, maar ik kan nergens vinden van wanneer dat was.

Hopelijk hebben er nog wat bokkers iets leuks te vertellen!!

Salsa

Re: Tunesie, Sousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:52

Ik ben daar twee jaar geleden geweest. Wel een leuke vakantie gehad maar ik zou geen gebruik maken vand e paarden daar. Ze zien er niet goed uit en worden de hele dag afgejakkerd. Als je er geen geld in investeerd kan het zijn dat het ook een keer stopt daar. De kamelen vallen daar wel mee. Hebben ze meer respect voor en verzorgen ze veel beter

Verder is een trip naar de Sahara zeker aan te raden!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:46

Ik ben er deze zomer geweest.
Wij zaten in een hotel in Monastir.
Maar hebben 2 x een citytripje naar deze stad gemaakt, wel een leuke stad!
Mooi strand ook!

[ Edit] Op het strand van monastir zagen de paarden er wel goed uit, heb bijna elke avond een rit gemaakt, de paarden stonden op een manege op de hoek, kregen goed te eten en goed tuig enz!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:05

10 dinar, is ongeveer 6 euro...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:19

Tunesie.. Ik hou van Tunesie!

Ik ben er geweest toen ik nog klein was, naja teminste jonger dan nu, en ik kan het me nog he-le-maal herrineren! Waar weet ik niet, maar het was wel prachtig. Aan het strand, heerlijk weertje. Veel plezier daar! Het stadje was ook zo leuk, allemaal mannen die je wat wilde aansmeren. Over dat kamelen rijden, ik heb het wel gedaan, ik zou alleen niet weten waar. Het was een tocht met kamelen, een huifkar, paarden en ezels. Een paar keer mocht je wisselen van dier, en zo reed je heel de dag dan rond in de woestijn/Tunesie. Ik en mijn zus hebben eigenlijk wel heel de dag op een kameel gezeten, dat loopt zo grappig.

Maar zoals ik al zei, de plaatsen enzo zeggen me allemaal niets meer, maar ik heb wel een geweldige ervaring eraan overgehouden!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 11:47

vetvet haha
ik heb er echt wel super veel zin in nu!
ik hoorde al dat ik in het hotel een kamelentocht kan reserveren. Dagje zandhappen in de sahara lijkt me inderdaad ook wel leuk!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:28

Heel veel plezier daar, en wel foto's maken he! Haha!

Haha dat kamelenrijden vergeet ik ook nooit meer. Uiteindelijk hadden we een pauze, en kregen we een stuk cactus voor de kamelen. Alleen wisten mijn zus ik en moederlief niet wat het was. Dus mijn moeder die at het op, hahah Huilen van het lachen . En ze vond het al zo vies smaken, en even later zag ze dat het voor de kamelen was.. Huilen van het lachen

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:38

hahahhaa vet
ja ik zal zeker foto's maken, maar jullie zullen ze niet zien, want ik kan door een beveiliging op mn laptop niets online zetten hahaha

nog andere mensen tips ofzo?

naar de sahara kan volgens mij alleen maar in 2 dagen, of kun je er ook 1 dagje heen vanuit sousse?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:47

nee volgens mij niet.....kan alleen met een excursie, maar betekend wel dat je bijna 1200 km in 2 dagen rijdt, je bent dus net een japanner, ff snel uit de bus, foto's maken, snel in de bus en weer verder, en daarbij moesten wij al om half 6 opstaan.....niet echt mijn idee van vakantie vieren, maar dat is voor iedereen verschillend....

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:15

ik ben 3 jaar geleden daar geweest.echt super bevallen.alleen ben ik in port el kantoui geweest.is iets minder druk.zeker een aanrader.!sousse is heel erg druk vond ik persoonlijk.port el kantoui is iets rustiger.
veel plezier

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:59

dreamer naar welk hotel ga je?
wij zijn 2 jaar geleden naar Sousse geweest en is ons super bevallen!

Als je van nouga houdt MOET je die in de straatjes van sousse kopen bij zon kraampje! Echt heeeeeeerlijk!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 20:26

ik ga naar hotel Tej Marhaba

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:04

Port el Kantoui vond ik net Disneyland, zo nep en zoooo toeristisch. Bijna Amerikaans.

Sousse vond ik hartstikke leuk, lekker de medhina in en daar midden in de oude stad bij een cafeetje gaan zitten en onder het genot van zo'n spotgoedkoop kopje muntthee, kijken wat er allemaal voorbij trekt! Heerlijk.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:16

Ik ben in Hammamet geweest (is ook nog een oud topic over)en de 2 daagse excursie gemaakt naar het Zuiden van Tunesië (de sahara tour).
Indd erg vroeg opstaan en je maakt bijna 1500km in 2 dagen, maar opzich wel de moeite waard om te doen. Je moet je er even op instelen, wij wisten niet van te voren dat het zoveel km's waren..
Je overnacht ook aan de rand van de sahara in een hotel.
Maar neem wel anti desinfect e.d. mee voor onderweg als je naar de toilet moet.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 17:28

ja, sahara doen we niet, is te ver weg en zonde als je maar een week gaat, maar de weersvoospellingen zijn bar slecht Boos!
echt stom.... ga ik naar de zon, gaat de zon ook

is tunesie erg goedkoop? Haha!

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:20

Ik ben afgelopen week in Monastir geweest (Hotel Monastir Center) ben ook een keer met de bus door Sousse heengereden en dat zag er erg leuk en gezellig uit. Tunesië is best goedkoop hoor, je moet wel goed proberen af te dingen!

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:28

Ik ben er zo'n 10 jaar geleden geweest met mijn ex. Aangezien dat we alleen daar dinars konden krijgen op het vliegveld, had je alleen groot geld. Vervolgens liepen we over de boulevard van Sousse en kwamen een man tegen die een "armband van een paar touwtjes" om wilde doen. Toen moesten we betalen. Tja alleen groot geld, dus hij wisselen. Uiteindelijk heeft dat "armbandje" 10 gulden gekost. Mijn ex was zeer kwaad. We waren erin gestonken. Naief dat we waren op die leeftijd (circa 20 jaar).
Dus mij advies: laat je aub niets aansmeren.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:05

Firedancer schreef:
Port el Kantoui vond ik net Disneyland, zo nep en zoooo toeristisch. Bijna Amerikaans.

Sousse vond ik hartstikke leuk, lekker de medhina in en daar midden in de oude stad bij een cafeetje gaan zitten en onder het genot van zo'n spotgoedkoop kopje muntthee, kijken wat er allemaal voorbij trekt! Heerlijk.

me eens...

vond tunesie verschrikkelijk verder, opdringerig en vies... zat in sousse en elhana beach

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:52

Och nee, ik vond Tunesie geweldig, maar heb ook niet zo'n moeite met opdringerig volk. Daar kun je ook sport van maken om daarmee om te gaan, wij hebben ons rot gelachen om de rollen om te draaien naar de verkopers toe..... kijken of we door de hele medhina konden lopen zonder aangesproken te worden en gekke dingen verzinnen voor als we dat wel werden (koppen bij elkaar en dan te gelijk zeggen "heb ik al!!!!" - je weet wel, van de reclame - Moet je de koppen van die verkopers zien, echt geweldig!).

De beste ontmoedigingstechniek is gewoon niks kopen bij iemand die zich vreselijk staat uit te sloven of opdringerig is en wel bij zijn/haar rustige, vriendelijke niet opdringere buur.