Op vakantie met vriendinnen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kusSsS

Op vakantie met vriendinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 16:23

Hallo Allemaal!

Ik ga in de zomer 2008 op vakantie met 3 vriendinnen.
Het is nog lang niet zo ver, maar toch fantaseren we alvast over volgend jaar. Hoe leuk we het zullen hebben en wat we allemaal gaan doen op vakantie. Alleen weten we nog niet of we een tent moeten gaan huren of zelf eentje meenemen. Meenemen is goedkoper maar huren is makkelijker etc. Heel veel voor en nadelen dus.

Ik vraag me af hoe jullie dat hebben gedaan. Dus vertel waar ben je heen geweest (dat is voor ons ook nog niet helemaal duidelijk Clown) en of het aan te raden is, iets huren of tent meebrengen etc!

(en dit topic om nog even lekker over de afgelopen zomer na te denken Knipoog)

Lieke__

Re: Op vakantie met vriendinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:26

Ik ben afgelopen zomer met 2 vriendinnen naar Terschelling gegaan. Wij zaten op camping Appelhof.

1 vriendin van mij was al een week op Terschelling toen ik met die andere vriendin kwam. En de tent waarin we sliepen was ook al op Terschelling.

Een tent huren of zelf meenemen. TSja, een tent huren is toch makkelijker, maar je bagage wordt meestal naar je camping gereden.

Nog meer vragen?

x

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 16:39

bagage is geen probleem want mijn ouders willen ons wel brengen dus de bagage kan zo dicht bij de campingplaats komen als we willen Clown..

Wij gaan waarschijnlijk naar renesse.. Omdat Terschelling helemaal vol zit met bekenden van dorpen hier in de buurt en dat vonden we niet zo leuk..

Dus een tent is wel erg gezellig?

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:53

Jaa een tent is erg gezellig. Wel een bende, maar wel gezellig Knipoog
x

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:00

Heb je misschien verder nog tips..
iets waarvan je zegd..
dat ging bij ons fout.. let goed op Clown

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:07

wij waren naar lloret
te gaaf gewoon Haha! elke dag feesten, goedkoop appartement alles was leuk te betalen gewoon top

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:46

Dat lijkt me ook echt zooo vet .. Haha!
maar omdat we voor het eerst weg gaan moesten we van onze ouders in Nederland blijven en naar Terschelling wilden we niet.. Dus word het waarschijnlijk Renesse Lachen

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 20:11

Nou mensen kom maar op met tips en verhalen & foto's!! Cool

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:13

Chickk!!

Wowww ik heb echt zoooooooooo zin er in! Haha!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 22:32

Ik ben dit jaar ook met twee vriendinnen naar Terschelling geweest. We hebben daar een tent gehuurd, heel makkelijk dus dat is zeker aan te raden Haha!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:42

Neem genoeg geld mee! Ik dacht dat ik het wel zou redden met wat ik mee had, maar moest toch even m'n vader bellen om geld over te maken.

x

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:45

ik ga in 2008 met me vriendin naar chersonisos voor het eerst(ben dan 18)
wij gaan in een hotel dat is niet zoveel suurder dan een tent maar dan heb je wel gewoon een koelkast enzo .

en ik ken het;) wij zitten ook al op alle site's te kijken van Bloos dat is ook leuk.
het enige wat bij ons zeker is is dat we in een hotel in chersonissos gaan zitten Knipoog

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 20:25

@ _Armstrong_ : Oké ik zal even flink gaan sparen Clown

@ Carla_ : Jaaa ik zit ook op vet veel dingen te kijken ensoo..
helaas word het geen buitenland voor ons Boos!
Want Spanje Of Griekenland lijkt me ook echt zo vet Haha!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:55

Je hebt in Ommen ook een jongeren camping die erg gezellig schijnt te zijn!
Al zou ik zelf voor Terschelling of anders Texel kiezen hier in Nederland!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:03

Ik heb het ook ooit gedaan op een jongerencamping in een tent met vriendinnen. Een van de ouders had nog een oude tent. Zelf een tent meenemen kan alleen als je alle spullen hebt (je hebt behoorlijk veel nodig!) en als deze spullen kapot mogen gaan of vies mogen worden. Op een jongerencamping is die kans namelijk erg groot....

Iemand die ik ken heeft vorig jaar een tent gehuurd in Renesse. Dat is echt niet zo duur (je kunt de kosten delen) en scheelt heel veel gedoe! Een aanrader omdat je alles bij de hand hebt en vaak iets meer ruimte in de tent. Niet zelf gaan slepen maar gewoon huren dus.

Wel even een tipje praat vooraf met je vriendinnen over wat jullie verwachten van de vakantie. Veel vrienden krijgen gezeur over zaken als te veel/te weinig uitgaan, vriendjes en zeker het geld. 1 week of 10 dagen is echt meer dan zat voor zo'n vakantie! Dan heb je de omgeving en mensen echt wel gezien. Stel vooraf een budget op en laat iedereen geld in de pot stoppen voor eten etc.

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 18:43

@Flowerxxx: Bedankt voor de tips Lachen..
das idd wel handig om wat af te spreken ensoo over geldzaken en uitgaan..
ik hoorde van andere meiden dat zo'n tent huren juist heel duur was.. kwam op 900 euro en dat dan delen door 4.. is nogal een bedrag wat je moet betalen voor een weekje weg..
en mijn ouders willen graag dat we eigen tent meenemen.. dus njha ik ben er nog niet echt overuit.. wil wel een eigen tent mee.. want als er wat gebeurd dan zit je niet met die borg te klooien maar aan de andere kant.. het is wel een vet gesleep...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:55

TERSCHELLINNNGGGG Tong uitsteken Echt t is zo leuk daar en de kans dat je bekenden tegenkomt is maar klein hoor! T is wel niet zo'n groot eiland maar er zijn genoeg dingen te doen/kroegen/enz Lachen Tent huren is denk k makkelijker, maar je kan ook een goedkoop appartement zoeken (vind k altijd fijner). Vergeet ook niet om genoeg kleren mee te nemen, vaak kan je niet wassen op een camping of je hebt er gewoon geen zin in/tijd voor Tong uitsteken

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 19:16

Ik neem altijd overal veel kleren mee naar toe.. Clown
dus dat zal wel goed komen Knipoog..

Nou wij wonen hier in een dorp.. en in de 5 dorpen om ons heen gaan die jongens allemaal naar Terschelling in de zomer ..
Dus jha dan is het wel heel goed mogelijk dat je bekende tegen komt.. en er zijn veel meiden groepjes die ook naar Terschelling gaan.. dus dachten wij .. we kunnen ook naar Renesse .. Snappie Tong uitsteken.. daar zijn wat minder mensen uit onze buurt hiero.. en in al die dorpen hier kent iedereen mekaar Clown

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 11:12

iedereen in ieder geval bedankt voor de tips Lachen

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:11

Tja als jouw ouders (of anderen) een grote tent beschikbaar stellen dan kan dat natuurlijk. Maar met alleen een tent ben je er nog niet. Je hebt zoveel spullen nodig voor in en om de tent. Zijn die ook beschikbaar? Er zijn verschillende soorten tenten dus ook minder luxe en wat goedkoper.

Verder zou ik aanraden om ook fietsen mee te nemen. Wij hebben daar destijds veel gebruik van gemaakt. Anders moet je met alles gaan lopen (denk aan boodschappen, maar ook bezoek van het dorp, zwembad disco etc).

Verder stonden wij op een veld zonder elektra. Lijkt misschien vreemd maar wat was ik blij dat we dat gedaan hebben. Was heerlijk rustig en lekker veel plaats. Op het veld met elektra stond iedereen boven op elkaar! Dag en nacht lawaai van verschillende soorten muziek/tv/radio etc. De scheerlijnen en banken van de een stonden in de tent bij de ander echt heel erg. Wij konden normaal slapen als we dat wilden. En hadden om de tent heen genoeg plek. Doordat iedereen elektra wil staan die plaatsen bomvol wat heel vervelend is (denk aan veel dronken mensen, lawaai drukte etc). Dat ben je op een gegeven moment wel zat.

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 18:39

Mijn ouders wilden een tent voor ons kopen, die ze ook na die vakantie weer van plan zijn om te gaan gebruiken hoor..
Ik wilde eerst onze nieuwe vouwwagen meehebben maar dat vonden me ouders niet zo'n goed idee Clown

waarschijnlijk word het deze tent » Afbeelding
4 persoons tent met best veel ruimte nog in de voortent waar je dan nog kan zitten met slecht weer.. (waar ik natuurlijk niet van uit ga Knipoog )

Dat is inderdaad een goede tip van het elektra. Het is natuurlijk niet leuk zo'n bomvol veld enzo.. en al die drukte dat je daar niet rustig kan slapen!Daar zal ik even over nadenken Knipoog bedankt!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:47

Wij zijn deze zomer naar Vlieland geweest, helemaal geweldig Haha!
Het is een klein eiland, maar dat is juist leuk, omdat je dan elke dag (en nacht Knipoog ) dezelfde mensen ook tegenkomt. Het was wel zo dat half Leeuwarden er ook was, dus veel bekenden van school enzo, maar ook een hoop die we nog niet kenden.

Het stond daar best wel bomvol, en van te voren leek me dat ook niks, maar ik heb helemaal geen last van mensen om ons heen gehad Knipoog

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:00

K ben 1 x op vlieland gweest (1 dag) en daar vond k echt helemaal niks aan Tong uitsteken In vergelijking met Terschelling was t daar echt meeeega stil! mja komt misschien ook omdat k Vlie niet kende en terschelling heel goed haha

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:51

Om heel eerlijk te zijn zou ik geen splinternieuwe tent meegeven naar een jongerencamping. Er bestaat namelijk een grote kans op vies worden/beschadigingen/zaken die kapot gaan etc. Veel jongeren op zo'n camping zijn redelijk dronken en kijken dan echt niet meer zo goed uit. Wij hadden een oude tent van een van de ouders mee. Maar goed ook want aan het einde van de vakantie waren er mensen tegen onze tent gevallen en zat er een scheurtje in het slaap gedeelte. De tent van onze buren op de camping had roetdeeltjes en vlekken van vet en afwasmiddel(van de BBQ en frituurpan). Verder stonken veel tenten op het veld gigantisch naar bier, zure lucht en zweet. Tja een jongerencamping is niet echt rustig he Bloos

Kijk op de site van de camping die jij wilt bezoeken dan krijg je een indruk.

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:48

Die site van de camping heb ik al bekeken en mijn ouders ook. En ze zijn op de hoogte van wat er kan gebeuren dus het is voor hun eigen risico om voor ons dan die tent te kopen vind ik.. Clown ze weten wat er kan gebeuren met bijv. bier, afwasmiddel etc.