Ik ben er héél erg vroeg bij, maar ik ga mijn tijd dan ook nog nodig hebben om wat rond te zoeken denk ik...
Ik ben zo iemand die ongelofelijk graag reist, andere dingen ziet, andere culturen leert kennen,... Ik heb de laatste twee jaar ook redelijk veel gezien, en altijd zo een beetje anders dan anders. Turkije was een rondreis, Hongarije was een uitwisselingsproject van de universiteit en zijn we met tien vlaamse studenten een hele week op stap geweest met een hele hoop hongaren, Polen was een maand [***] met paarden, Italië was 2weken [***] met een internationale groep (italianen, duitsers, belgen, fransen) bij een familiehuis waar kinderen van probleemgezinnen opgevangen werden, en bij een groot feest van Unicef.
Nu zou ik volgend jaar supergraag naar Afrika gaan. Maar niet gewoon het vliegtuig op, aankomen op een hotel, bediend worden op mijn wenken en daar wat rondrijden met een gids. Dat is écht mijn ding niet. Ik wil iets met wat meer avontuur, wat minder luxe, meer de echte cultuur leren kennen, de mensen van ginder leren kennen. Simpelweg genieten van kleine dingetjes, die net wat anders zijn als anders. (met kleine dingetjes bedoel ik echt kleine dingetjes. Deze zomer heb ik bijvoorbeeld echt genoten van een zonsondergang in Italië, met niets anders rondom je dan velden en weien, met het geluid van krekels en lachende kindjes op de achtergrond.. Zo een dingen kunnen mij gewoon spontaan een brede lach en een gelukszaligheidsgevoel geven)
Maargoed. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen te zoeken. Dus is er iemand die me kan helpen? Ideeen om me op weg te zetten? Organisaties die dingen op poten zetten die wat in mijn 'denken' passen? Ervaringen? Landen die me zouden kunnen aanspreken?
Ik ben wel van België, dus nederlandse organisaties vallen al af.. Verder zit ik zelf te denken aan een max budjet van 1500/2000€ totaal, of is dat niet haalbaar?