Ideeen Afrika?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Ideeen Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 12:05

Ik ben er héél erg vroeg bij, maar ik ga mijn tijd dan ook nog nodig hebben om wat rond te zoeken denk ik...
Ik ben zo iemand die ongelofelijk graag reist, andere dingen ziet, andere culturen leert kennen,... Ik heb de laatste twee jaar ook redelijk veel gezien, en altijd zo een beetje anders dan anders. Turkije was een rondreis, Hongarije was een uitwisselingsproject van de universiteit en zijn we met tien vlaamse studenten een hele week op stap geweest met een hele hoop hongaren, Polen was een maand [***] met paarden, Italië was 2weken [***] met een internationale groep (italianen, duitsers, belgen, fransen) bij een familiehuis waar kinderen van probleemgezinnen opgevangen werden, en bij een groot feest van Unicef.
Nu zou ik volgend jaar supergraag naar Afrika gaan. Maar niet gewoon het vliegtuig op, aankomen op een hotel, bediend worden op mijn wenken en daar wat rondrijden met een gids. Dat is écht mijn ding niet. Ik wil iets met wat meer avontuur, wat minder luxe, meer de echte cultuur leren kennen, de mensen van ginder leren kennen. Simpelweg genieten van kleine dingetjes, die net wat anders zijn als anders. (met kleine dingetjes bedoel ik echt kleine dingetjes. Deze zomer heb ik bijvoorbeeld echt genoten van een zonsondergang in Italië, met niets anders rondom je dan velden en weien, met het geluid van krekels en lachende kindjes op de achtergrond.. Zo een dingen kunnen mij gewoon spontaan een brede lach en een gelukszaligheidsgevoel geven)

Maargoed. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen te zoeken. Dus is er iemand die me kan helpen? Ideeen om me op weg te zetten? Organisaties die dingen op poten zetten die wat in mijn 'denken' passen? Ervaringen? Landen die me zouden kunnen aanspreken?

Ik ben wel van België, dus nederlandse organisaties vallen al af.. Verder zit ik zelf te denken aan een max budjet van 1500/2000€ totaal, of is dat niet haalbaar?

laulau85

Re: Ideeen Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:19

Namibie is een grote aanrader! Ik ben er al enkele keren geweest en ga deze kerst weer!
De mensen zijn er heel gastvrij en trots op wat ze hebben. Iedereen is vriendelijk en de sfeer die wij er mee gemaakt hebben met de mensen is super.
Wij hebben daar ook echt de mensen leren kennen doordat mn pa er mee hotels heeft opgezet (luxe lodges dus niet echt jou stijl zeg maar haha....) We hebben er dus ook met de lokale bevolking oud en nieuw gevierd enzo...
Je kan daar ook als je zelf dingen wilt ervaren een auto huren waar een tent bovenop zit. Je kan dan ergens heen rijden. Tent omhoog zetten en slapen maar.
Enkele aanraders:
- Sossusvlei de hoogste zandduinen in de wereld die veranderen van kleur door de stand van de zon en die constant in beweging zijn.
- Etosha het grootste nationale natuurreservaat van Namibië. Hierin ligt ook een pan 9opgedroogde binnenzee) die al de grootte van Nederland en Belgie samen heeft. Verder vind je daar al het wild wat je je kan bedenken.
- Swakopmund en walvisbaai waar je hele leuke boottochten kan maken en waar je robben, dolfijnen en walvissen kan zien.
- Epupa met de Himba's die je misschien wel kent van Groeten uit de Rimboe...
- de Caprivi Een delta in het noorden van het land waar Nijlpaarden zitten en buffels etc en waar je gewoon kan genieten van het mooie groene natuurschoon.

Ik denk dat ik het zo wel heb. Mocht je iets willen weten over het land of foto's willen zien dan vraag je het maar hoor of stuur een pb'tje...

Ohja mocht je sfeer willen proeven hier de link van de hotels waar mn pa dan aan meehelpt. www.leadinglodges.com

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 07:01

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:39

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 20:14

Eilandje schreef:
Anders eens bij het aanbod van http://www.andersreizen.be kijken?

Of misschien heeft http://www.viavzw.be wel een werkkamp waar je kan aan deelnemen?

heb met beide organisaties goede ervaringen Ja

Haha! Ik 'werk' momenteel bij VIA, wel bij de langetermijn incoming maar toch! (stage voor mijn studie als sociaal-cultureel werker). Dus daar ben ik al zeker aan het rondneuzen!

De andersreizen formules zien er ook allemaal heel tof uit, maar dat budjet he Clown..