Vakantie(wk 17 december)Duitsland Winterberg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Vakantie(wk 17 december)Duitsland Winterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 08:58

Hallo!!
Ik wil mn vriend een midweek Hochsauerland geven..
Nou vraag ik me af hoe het met de sneeuw in de week van 17 December is..
(of ze in winterberg nepsneeuw op de bergen spuiten oid?)
Of raad je me aan om b.v. in Maart te gaan.

Alle tips zijn welkom!!

Anoniem

Re: Vakantie(wk 17 december)Duitsland Winterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:51

Hoi,

Ik heb vorig winterseizoen in Winterberg gewerkt in een hotel. Ben daar op 26 november begonnen en pas op 29 december konden we aan de gasten vertellen dat ze konden skien.. en maar voor een paar dagen want toen was alles al weer weggedooid. Nu was het vorig jaar ook wel een hele slechte winter er heeft misschien daarna nog maar voor 3 weken een keer sneeuw gelegen.

Het jaar daarvoor had ik gehoord lag er vanaf 1 november sneeuw t/m eind maart.. Dus het is maar allemaal afwachten wat het weer deze winter gaat doen.

Het skigebied in winterberg is opzich heel erg leuk, maar meer voor de beginnende skier vind ik. Ik denk dat als je eenmaal in de alpen bent geweest dat dit maar klein is en minder leuk. Maar ik heb het er onwijs naar mijn zin gehad.

Er staan wel heel veel sneeuwkanonnen (60 door het hele skigebied) daar op alle bergen maar om deze te laten draaien moet het minstens -2 zijn, en natuurlijk hoe kouder het is hoe meer sneeuw ze kunnen maken.

Ik denk dat je dus de meeste kans op sneeuw zo rond de voorjaarsvakantie hebt.. mja tis net als hier, het kan alle kanten op.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:40

Het kan idd alle kanten op, vorig jaar hadden ze zelfs in Oostenrijk problemen met de sneeuw.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 00:01

[LZP] > [BI]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:10

Het kan eigenlijk alle kanten op, maar voor de zekerheid zou ik in maart gaan. Dan is het iets sneeuwzekerder. Sowieso is winterberg niet zo'n erg sneeuwzeker gebied, en daarbij is het eigenlijk alleen geschikt voor mensen die nog nooit geskied hebben. Spuiten met sneeuwkanonnen doen ze overal wel, maar daar moet het -4 graden voor zijn. De vraag is of ze dat elke nacht halen, vorig jaar was dat in Frankrijk in de alpen ook al een probleem. Het ligt er maar net aan, voor hetzelfde geld krijgen we deze winter weer een koude winter en is er helemaal geen probleem met de sneeuw. Voor meer zekerheid zou ik een iets hoger gebied uitzoeken Lachen

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:29

Het kan inderdaad alle kanten op gaan. Vorig seizoen heb ik in Oostenrijk gewerkt en er was echt heel weinig sneeuw. In Winterberg helemaal dan. En als er echt geen sneeuw valt zullen ze ook de sneeuwkanonnen niet aanzetten.
Ik weet niet of je beginnende skiër bent, maar anders zou ik voor de zekerheid een sneeuwzeker gebied zoeken, iets hoger. En als je afwacht, misschien valt er inderdaad veel sneeuw dit jaar.