alleen vliegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malie

alleen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 12:51

heey bokt,

ik ga 29 dec alleen vliegen naar turkije. Dat is nog niet echt mijn probleem. bij mijn ticket staat dat ik moet overstappen in istanbul.
Wie weet hoe dat precies gaat?

vertrek aankomst
Amsterdam Istanbul 29 Dec 11:40 16:05 Economy TK 1952
Dalaman 29 Dec 18:50 20:05 Economy TK 220

Dalaman Istanbul 06 Jan 09:10 10:25 Economy TK 215
Amsterdam 06 Jan 13:45 16:40 Economy TK 1953

Kan iemand mij helpen??

Nathalie

Re: alleen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:56

In Istanbul stap je het vliegtuig uit, bij mij staat er altijd een mevrouw te wachten met een bordje (in dit geval) 'Dalaman' erop. Als iedereen bij deze vrouw staat brengt ze de groep naar het deel waar de gate is waar je weer moet vertrekken.
Zo te zien heb je nog wat tijd. Je kunt daar gewoon wat eten e.d.
Het is eigenlijk heel makkelijk. De eerste keer maakte ik me er onwijs druk over, maar het loopt allemaal vanzelf!

Succes! Knipoog

malie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 16:49

oooh dank je wel, maar ik heb alleen maar een retourticket, dus zonder hotel. Dat is dan hetzelfde? Dan is het wel heel makkelijk.
Ik schoot al gelijk in de stress

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:54

Ja ik vlieg ook altijd zonder hotel. Knipoog Woon zelf in Turkije.
Ben al enkele keren via Istanbul gevlogen en het ging tot nu toe altijd zo.
Mocht deze mevrouw er niet staan, dan kun je het altijd zelf wel vinden via de schermen etc. Maar ik denk dat ze er gewoon zal staan, aangezien het nogal een groot vliegveld is, is het makkelijker om achter zon mevrouw aan te lopen dan eerst alles zelf uit te moeten zoeken.
Soms staat er ook al op je bordingcard welke gate je moet hebben in Istanbul, en op de luchthaven staat het gewoon aangegeven.
Ik neem aan dat je koffers gewoon doorgaan naar je volgende vliegtuig? (ben even het woord vergeten hiervoor Clown) Dan is het helemaal makkelijk. Als dat niet t geval is moet je eerst op je koffers wachten en weer opnieuw inchecken.
Maar als je op Amsterdam of Dalaman al gelijk doorgecheckt wordt (dus ook gelijk bordingpas voor in Istanbul) dan hoef je je koffers niet op te halen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:55

Waar ga je trouwens naartoe? Lachen Zal wel bij mij in de buurt zijn, aangezien je op Dalaman vliegt? Knipoog

malie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 21:54

k hoop ook dat mijn koffers gelijk doorgaan naar het volgende vliegtuig. Ik vraag het wel gelijk op schiphol.

Ik ga naar mugla, mijn vriend Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:32

Leuk!! Veel plezier alvast! Haha!
Ik denk wel dat je gelijk doorcheckt bij het inchecken. Dat is tegenwoordig bijna altijd geloof ik. Dat zie je wel aan je bordingpassen, want dan krijg je er voor 2 vluchten. Succes!