Animatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Animatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:28

Hoihoi..

Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie van de animatie teams die jullie in hotels hebben gehad vinden.
Doen jullie mee met activiteiten of schenken jullie geen aandacht aan ze?

Ik vraag me dit af omdat ik nu 2 keer in een team gewerkt heb, deze zomer 4 maanden (net gestopt) en ik helaas van Nederlanders heel veel negatieve reacties lees. Van Engelsen vooral heel erg goede!
Dus ik vroeg me eigenlijk af, wat willen Nederlanders nu het liefst..

Dus, waar ben jij op vakantie geweest en wat vond jij van het animatieteam?

bonney4evver

Re: Animatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:48

oke om heel eerlijk te zijn.. ik vind het heel vervelend. En dan met name omdat ze doorgaan met zeuren. Doe mee doe mee, blabalbala, en als ik ze dan duidelijk nee zeg omdat ik net lekker me muziekkie aan t luisteren ben, dan vind ik t heel vervelend dat ik zowat nog uit me stoel word gerukt, of erger nog, en dat heb ik nu 2x mee gemaakt in turkije, dat ze boos worden!

Ik vind het heel leuk hoe ze doen qua activiteiten , en dan vooral met kinderen en clubdansen en niet te vergeten de shows savonds! Maar overdag wil ik dat ze me zo veel mogelijk met rust laten..Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 23:52

Ok, dat had ik zelf ook als ik in een hotel verbleef met animatie. Lachen
Ik vond het zelf ook niet prettig als ze door bleven zeuren.

Ik doe dat zelf ook nooit, maar dan hebben we wel een boze baas wat eigenlijk nog veel vervelender is. Bloos

Ben benieuwd naar meer reacties..
Het is erg handig om te weten wat de Nederlanders fijn vinden in hun vakantie!
Bedankt voor je reactie iig! Knipoog

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:07

Ben dan wel geen Nederlander, maar een Belg maar ik zou toch ook graag mijn mening geven Knipoog . Ik vind de animatie in het hotel heel belangrijk, zij geven de vakantie net dat tikkeltje extra. Wij zijn deze zomer naar een hotel geweest in Turkije met Xperience-animatie en het was echt super. Dit is een animatieteam bovenop het animatieteam van het hotel, en was speciaal voor Nederlanders en Belgen. Zij geven je in het begin van de vakantie wat info, houden ook nog infoavonden over wat er allemaal te doen valt en er wordt van je verwacht dat je zélf naar een afgesproken plaats komt, ze komen je dus niet van je bedje rukken. Ook heel leuke activiteiten: pamperpaal, heavy en easy mountainbike, powerkite, beachvolley enz... De gewone animatie van het hotel zelf was heel wat minder, zij kwamen echt wel aan je hoofd zeuren en dat is nou net wat de mensen niét willen. Huin shows waren ook heel zwak.
Ik vind animatie dus wel leuk, maar op een ongedwongen manier.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 00:48

Watvoor shows deden zij?
Klinkt idd erg goed!
Maar als ik het goed begrijp was er een animatieteam van het hotel, en nog eens een extra animatieteam?

Wij zeggen overigens bij elke activiteit een keer of 2-3 door de microfoon dat over een x aantal minuten de activiteit begint en waar we verzamelen. Onze baas heeft echter liever dat wij iedereen vragen dus dat deed ik ook vaak. Maar na 1 keer nee ging ik na de volgende.
Maar ik heb ook collega's die blijven zeuren. Wat ik zelf nogal respectloos vind. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik wéét hoe het is om in een hotel te zijn, en ze je zo proberen over te halen. Knipoog

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:26

ach ik vindt het wel leuk om mee te doen en gek te doen,wat kan mij dat schelen,niemand die me kent daar,en kennen ze me wel dan hebben ze pech

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:28

Ik vind het harstikke leuk. Ik doe er niet aan mee (enkel aan waterpolo, tennis etc. maar niet aan salsadansen en dat soort dingen). Het zijn vaak ook ''jongeren'' van een jaar of 20, daar kan ik het wel goed mee vinden dus meestal als er een animatieteam is trek ik ook veel met hun op. Samen uitgaan etc. Ben dus ook een beetje bevooroordeeld denk ik. Clown

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:15

Gelukkig zijn er dus ook nog mensen die het wél leuk vinden. Haha!

Nu ben ik ook altijd wel een beetje het klachtenpunt voor mensen geweest omdat ik Nederlands ben. Als ik gewoon Turks was geweest had ik het waarschijnlijk allemaal niet gehoort. Knipoog

Ik werkte voor een organisatie die 7 hotels had. Ons hotel is een 4 sterren hotel, all inclusive, met full-animatie. Ondanks dat er in de folders staat dat we half-animatie hebben, wil de eigenaar van het hotel dat we een vol programma hebben.
Zo beginnen wij om 10 uur 's ochtends met Ochtendgymnastiek en gaat de Kidsclub open.
Om half 11 is er volleybal, 11 uur darten, half 12 aqua-gym, 12 uur zwembadspellen + clubdans, dan hebben wij van half 1 tot kwart over 2 pauze.
Half 3 gaat de kidsclub weer open en begint waterpolo, dit duurt een uur (officieel een half uur maar de gasten vinden het geweldig dus gaan we vaak langer door)
Om 3 uur hebben we Bocia (jeu de boule, geenidee hoe je het schrijft Clown ) wat vaak kinderen leuk vonden.
Om half 4 is er killer pool, 4 uur voetbal, half 5 step-earobics en om 5 uur hebben we weer pauze.

Nou een vol programma toch?
En dan zijn er nog een hoop mensen die zeggen dat we helemaal geen activiteiten hebben! Scheve mond

Ik heb me de klachten altijd heel erg aangetrokken en doe dat nog steeds, als ik bijv op internet wat lees over ons.

savonds gaat het trouwens zo..
Om 7 uur staan wij bij de deur van het restaurant, elke avond een ander thema (italiaans, turks, chinees etc..) en dan dus ook incl kostuums, eet smakelijk in die taal etc!
Ook eten natuurlijk in die stijl!

Om 8 uur mogen wijzelf eten wat wij dus met gasten doen.
Tot 9 uur houden wij contact met gasten. Om 9 uur hebben we kinderdisco tot half 10. En om kwart voor 10 begint de show.
Goochelaars, Buikdanseressen, Vuurshow's, Slangenshow's, en verschillende dansshows van onszelf.
Om 11 uur is de show afgelopen en doen we nogmaals de clubdans. Op Zondagavond is er karaoke tot 1 uur. Op donderdag avond een thema feest (Hiphop party, salsa party etc) en de rest vd week na de show houden we contact met de gasten.
Elke avond gaan er 2 van het team mee op discotour.

Kortom, we werken ons echt kapooot! Haha. Bloos
En ondanks alles, heb ik zoveel negatieve dingen gehoort....

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:19

Tja... ik kom op vakantie om lekker mijn eigen dingen te doen, of om te relaxen. Dat er een animatie programma is: heel erg leuk hoor, maar als ik ergens aan mee wil doen, trek ik daar mijn eigen plan wel over.

Ik heb het nog nooit meegemaakt de het animatie team niet bestaat uit mensen die verschrikkelijk enthousiast je haast mee willen sléúren naar een of ander iets waar ik helemaal geen zin in heb. Leuk is leuk, maar nee is nee.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 17:38

Ik heb ook een hekel aan dat getrek en ik ben zelf al helemaal niet zo. Ik vind het zelfs altijd al verschrikkelijk als ik weer iedereen langs moest gaan voor de volgende activiteit. En dan was ik blij als het klaar was, dus ging ik niet nog eens proberen iemand over te halen. Bloos

Maar wat hebben jullie graag als activiteiten en shows?
Wat verwacht je nu van een animatieteam en wanneer is een animatieteam slecht/zwak?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 21:34

Nathalie, ik wil wel even zeggen dat ik het goed vind hoor de animatie. Ik heb soms een hele band met die mensen omgebouwd en natuurlijk geven ze wat extra's, maar ik vind het gewoon erg vervelend als ze me van me bedje aftrekken om te gaan aquagymen waar ik gewoon geen zin in heb.
Heb altijd heel veel respect voor de mensen van de animatie je ziet ze idd smorgens vroeg en snachts pas weer weg gaan .

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 00:39

Nathalie schreef:
Watvoor shows deden zij?
Klinkt idd erg goed!
Maar als ik het goed begrijp was er een animatieteam van het hotel, en nog eens een extra animatieteam?

Wij zeggen overigens bij elke activiteit een keer of 2-3 door de microfoon dat over een x aantal minuten de activiteit begint en waar we verzamelen. Onze baas heeft echter liever dat wij iedereen vragen dus dat deed ik ook vaak. Maar na 1 keer nee ging ik na de volgende.
Maar ik heb ook collega's die blijven zeuren. Wat ik zelf nogal respectloos vind. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik wéét hoe het is om in een hotel te zijn, en ze je zo proberen over te halen. Knipoog

Het Xperienceteam had niet echt shows 's avonds, ze hadden een avond in de week vrij en voor de rest deden ze Starwatching, Movienight op het strand, een quiz, swingpaleis, een uitstap naar het naburige stadje (naar een cafétje en een kleine disco) en het laatste ben ik nu even vergeten Bloos. Na die activiteiten waren de animators nog tot een uur of twee in de beach club. Dus echte shows waren er niet, het gewone animatieteam palmde elke avond het podium in.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 01:01

En wat deed het gewone animatieteam dan? Haha!
En wat vondt je daarvan?
Een extra animatieteam waar jij het over hebt hoort dus neem ik aan niet bij het hotel.
Zo hadden wij voor engelse gasten ook een kidsclub van Thomas Cook. Maar eigenlijk had het hotel daar niets mee te maken.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:52

op gran canaria (hotel eugenia victoria) was de animatie altijd top. je mocht altijd wel meedoen, maar wilde je niet dan dwongen ze je ook niet. Ik hou er altijd wel van, dus ik doe wel mee hoor.

In portugal was het ook erg leuk en goed (hapimag)

Ook in nederland (landal rabbit hill) heb ik genoten van het animatieteam. was vooral voor kinderen dan, maar de ouders werden er ook bij betrokken als ze wilden.

Voor mij geen hotel oid zonder animatie hoor. dat vind ik super saai.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:55

Heey!
Ik heb zelf in Frankrijk gezeten voor een aantal weken, ook ik deed animatie. Het was inderdaad jammer dat je dan hoort dat mensen zeggen dat je niks doet terwijl je je poten onder je lijf vandaan rent. Alleen je kan moeilijk de hele dag met een bepaalde leeftijdsgroep bezig zijn, soms moet je gewoon kiezen, maar sommige mensen lijken dit helaas niet te begrijpen. Aan de andere kant verwachten mensen dat je activiteiten doet die naar hun straatje staan en staat dat niet naar hun straatje dan is het zeuren.. dat is jammer!

Overigens zat ik op een camping en waren wij vooral met de kids bezig. De ouders vonden het heerlijk als ze even zonder kinderen boodschappen konden doen of lekker een avondje alleen hadden!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 00:20

Idd, en juist doordat we zo hard werken, trek ik het mezelf eigenlijk alleen maar meer aan...
Ik werkte gemiddeld 117 uur in de week, en ben uiteindelijk ook gestopt door oververmoeidheid, nadat ik er erg ziek van geweest ben.
Er zijn ook wel mensen waar aan je merkt dat ze het zeker waarderen, maar negatieve reacties hebben toch altijd meer impact op je...

Zo deed ik ook extra erbij babysitten (savonds & snachts) in het begin van het seizoen. In het hoogseizoen vond ik dat teveel worden. Knipoog
Ouders kwamen soms huilend van blijdschap thuis, omdat ze zon fijne tijd hadden gehad enzo.... Dat gaf mij altijd een onwijs goed gevoel!!!! Haha!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 00:41

Nathalie schreef:
En wat deed het gewone animatieteam dan? Haha!
En wat vondt je daarvan?
Een extra animatieteam waar jij het over hebt hoort dus neem ik aan niet bij het hotel.
Zo hadden wij voor engelse gasten ook een kidsclub van Thomas Cook. Maar eigenlijk had het hotel daar niets mee te maken.

het gewone animatieteam deed "gewone" activiteiten: waterpolo, beachvolley, dart, jeu de boules, salsalessen... Redelijk gewoontjes dus, ik heb af en toe hier aan mee gedaan maar het kon dus echt niet tippen aan het andere team. Je kan het xperineceteam wel vergelijken met dat team van Thomas Cook.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:48

Hey Nath,

Je weet dat ik het altijd geweldig heb gevonden in Turkije bij het Animatie team en er zelfs overna zat te denken om er ook een seizoen te gaan werken. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik van de 3x dat ik in Turkije ben geweest, 2x Joker heb gehad en ondanks dat daar de verhalen over zijn (je weet het zelf wel, denk ik) vond ik de inzet van de jongens en meiden super. 1x geen Joker gehad en me hele vakantie was gewoon verpest eigenlijk.

De laatste x animatie van Joker was helemaal het einde, liepen de hele dag mee te doen met alle activiteiten, zowel voor de kinders als voor de volwassenen, omdat we elke x mee werden gtrokken door het team. (kwam misschien ook omdat ik van 1 van hun de Nederlandse vriendin kende)

Trouwens, welk hotel zat je dit jaar?

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:36

Ik ben in mexico geweest in een all inclusive hotel met 5 sterren.Daar hadden ze dus ok de hele dag door animatie.
Savonds waren er vaak prachtige shows etc, daar keek ik altijd naar vanaf het balkon van de hotelkamer.
Animatieteams vindt ik wel leuk en vooral voor kinderen ook belangrijk.
Ik doe zelf niet zo snel mee met zulke dingen omdat ik dat gewoonweg niet durf.Als er dus iemand in het engels tegen mij aanzeurt of ik alsjeblieft mee wil doen word ik wel eens een beetje pissig.
In mexico zaten er trouwens een heleboel irritante mensen tussen.. (mijn persoonlijke mening) maargoed daar draait het natuurlijk niet om Haha!
Ik denk dat animatieteams vooral aanslaan bij jongere kinderen en jongeren, oudere mensen hebben daar meestal toch weinig zin in en trekken hun eigen vakantieplan.
Wat ik wel echt leuk vind zijn dus de shows en muziekdingen.Voor de rest vindt ik het gewoon niet zo heel interessant.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:42

Als kind vond ik het altijd helemaal geweldig, al die activiteiten die georganiseerd werden, maar nu ben ik 19 en heb ik eigenlijk weinig zin om allerlei spelletjes te doen. Dan wordt het wel een beetje annoying als je de hele dag door gevraagd wordt voor allerlei activiteiten waaraan je toch niet mee wilt doen. Geef mij maar gewoon mijn boekje Lachen Ik vind het wel leuk om af en toe eens een praatje te maken, zolang ik maar niet allerlei spelletjes hoef te doen. Vooral de clubdans vind ik afschuwelijk, zodra dat begint ben ik vér uit de buurt van het zwembad Tong uitsteken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 14:38

Samy_ Joker is idd niet echt slecht volgens mij. Alleen de verhalen die je hoort... Ze zijn niet echt fijn voor hun personeel volgens mij. Maargoed dat is bijna elk animatieteam.
Ik heb dit jaar in Grand Cettia gewerkt.

Jordy, idd is animatie vooral voor de kleinere kinderen erg belangrijk, en dat maakt het dan voor de ouders ook erg belangrijk.
Wat ik altijd erg jammer vond was dat sommige mensen hun kinderen maar bij me dumpten.
Was ik bijv bingotickets aan het verkopen kwam een mama eraan of kindlief me mocht helpen. Nou denk maar niet dat kindlief dat leuk vond.. Nagelbijten / Gniffelen
Heb ook wel eens gehad dat een vader zijn 3 zoons bij me dumpte (10, 14 en 17 jaar !!!! Bloos! ) en die jongens zaten een uur lang boos te kijken en gaven geen antwoord of niets. Vond het echt sneu!

Shows zijn heel moeilijk heb ik gemerkt. Wij oefenden heel veel voor shows. En deden echt ons best en soms echt met bloed zweet en tranen de shows moeten doen. Maar er waren altijd nog mensen die onze shows niets vonden. Dat is errug jammer.

Haha clubdans kan ik idd begrijpen. Daar had ik ook al een hekel aan, maarja dat hoorde erbij. Nagelbijten / Gniffelen
Meestal kun je ook wel zien idd wie zin zou hebben om eens een spelletje te doen. Mensen die liggen te lezen en er tevreden uit zien vragen wij eigenlijk al nooit.
Maar het is erg moeilijk, met een pushende baas die je in de gaten houd. Nagelbijten / Gniffelen
Nouja ik ben er vanaf en ik doe het nooit meer. Bloos Maar ik vind het echt jammer als ik al die klachten lees op internet. Als je rondkijkt in het hotel zelf lijkt iedereen het ook naar zijn zin te hebben. Maar als je dan op internet die klachten leest...
Nu zullen mensen met klachten sowieso waarschijnlijk sneller wat op internet schrijven dan mensen die het naar hun zin gehad hebben.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:34

In Turkije het eerste jaar dat is daar was, een heel goed animatie programma.
Elke avond wel wat te doen.

En ook niet opdringen als je niet wilde, dan lieten ze je gewoon zitten.

Verder weet ik het niet, want niet overal was een animatieprogramma