Van Rio de Janeiro naar Lima

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Van Rio de Janeiro naar Lima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:17

15 september gaat het gebeuren, dan vertrekken we naar Rio de Janeiro, om zo door te reizen naar Lima. Met Djoser, http://www.djoser.nl/rondreis_van_rio_naar_lima/.
Zijn er nog bokkers met ervaringen in deze landen, de do's en don'ts, en nog tips wat we moeten bezichtigen op deze route?

TessaB

Re: Van Rio de Janeiro naar Lima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:33

Dat wordt een geweldige reis! OK dan!

Zelf ben ik ooit een paar dagen in Rio geweest, fantastische stad! De do's daar zijn makkelijk: de suikerbroodberg op en 'bij Jezus op bezoek.' Bezoek verder zeker een van de bekende stranden en vergeet geen Havaianna's (slippers) te kopen! De binnenstad vond ik ook heel mooi. Hou er wel rekening mee dat het contrast tussen arm en rijk extreem is. Dit kan erg confronterend zijn, zo passeer je vele favella's en bij stoplichten springt er een hele horde kinderen tussen de auto's om kunstjes te doen, en drinken of opladers en dergelijke te verkopen. Vaak hoor je dat de stad erg gevaarlijk is, zelf vond ik dit wel meevallen. Loop niet met je spullen te pronken en blijf allert op tassen en broekzakken. Het uitgaan 's avonds is ook fantastisch. Vergeet zeker niet de Forro te dansen!

Heel veel plezier op je rondreis en maak veel foto's om met ons te delen als je weer terug komt! Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 13:46

Mijn sieraden zijn inderdaad al aangepast op Rio, mijn gouden ketting die nooit afgaat gaat al niet mee, en heb al andere kettingen gekocht zodat ik me niet bloot voel. Haha!
De sloppenwijken in Rio ga ik zeker niet bezoeken (hoewel er mensen zijn die me dat aanraden), ik heb sloppenwijken gezien, hoef het niet nog een keer te zien. Anderen worden er alleen maar rijk van, aangezien je er niet zonder beveiliging rond kan lopen, dus die moet je inhuren en de armen zien er geen cent van.
Nog dingen in de binnenstad die zeker de moeite waard zijn? We hebben wel reisgidsen, maar als je alles wat daarin staat moet bezoeken kun je er wel een maand verblijven. Haha!
De bekende stranden worden uiteraard bezocht, hotel ligt praktisch aan het bekendste strand. Tong uitsteken

En misschien een heel fout vraagje, maar ja, verstokte roker.......wat zijn de goede merken om in die landen te roken? Rook normaal Camel en Drum, neem wel 5 pakjes shag mee, maar daar kom ik niet 4 weken mee door.....en uiteraard moeten de locals uitgeprobeerd worden op rookgebied, maar ik hoef ook niet direct over mijn nek te gaan. Tong uitsteken

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:59

Ik ben ook in Rio geweest. Echt super! Idd moet je natuurlijk het suikerbrood bezoeken en het enorme jezusbeeld!
En nou ben ik even de naam kwijt, maar je hebt daar een markt met héél veel gave kraampjes, met schilderijen, beeldjes, sieraden echt vanalles, vogelmarkt ofzoiets..
en een markt met fruit en vis en alles is ook erg leuk om te zien.
verder moet je zeker pao de queijo eten, dat zijn héééérlijke soort van kaasbroodjes, en pastel met bv vlees of banaan of garnalen! je kan dr ook super uiteten bv bij kilogramme daar betaal je voor hoeveel je bord weegt.
idd moet je natuurlijk naar copacabana en ipanema.
de bus is zelfs leuk om mee te gaan, spotgoedkoop en je houdt je hart vast want ze rijden als gekken, maar dat opzich is al wel een hele belevenis haha.
maar idd oppassen met tassen en portemonnees horloges e.d. want heb op straat gezien dat iemand beroofd werd door een straatjongen van zijn horloge. kan je dan ook beter niet achteraan gaan want dan komen ze ineens overal vandaan!
ook hebben ze er énorme winkelcentra.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 14:09

Bounty, dat is echt zo'n local volksmarkt? Als je de naam te binnen schiet, heel graag melden, ook waar het zo'n beetje ligt! Zoiets vind ik dus echt geweldig!

Enne....ik lust geen kaas. Zij zijn groot en ik is klein! Maar dat andere gerecht noteer ik!

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:16

oh en ik zie dat je ook naar ilha grande gaat! dat is zoooo gaaf. daar móét je echt met een boot naar het strand (super wit strand) en dan bodyboarden, is echt super gaaf! en je kan daar heel leuk pizza eten (ja klinkt stom pizza eten in brazilie) maar er is daar dus zo'n tentje met allemaal "bijzondere" pizza's, zo heb ik daar een pizza met banaan gegeten, echt super lekker!

die markt is wel toeristisch ook hoor maar is wel heel leuk om rond te kijken omdat het allemaal braziliaanse dingen zijn die ze daar verkopen.
de markten met vis en fruit enzo zijn wel echt markten waar de locals hun boodschappen halen. weet dat er toen 1 onder ons appartement zat maar weet niet meer precies waar dit was. wel vlakbij copacabana iig
je moet natuurlijk wel ook caipirinha drinken en als frisdrank neem je natuurlijk guarana! en kokosmelk uit een kokosnoot (dat kan sowieso bij copacabana en ipanema

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:46

Met je roken-vraag kan ik je niet helpen! Knipoog

De bus is wat bounty zegt een absolute aanrader voor de ervaring. Heel eng eerst, net gevangenen-vervoer met die kooi erin en dan verderop een man op een hoge stoel die betaald moet worden voor je eruit gaat. Het verkeer in Zuid-Amerika is absoluut krankzinnig. Ze rijden als idioten, hoeveel ongelukken daar wel niet gebeuren...

In de binnenstad heb ik rondgelopen zonder bewust te weten waar ik was, concrete tips kan ik je daarover dus niet geven. Ben er namelijk geweest met en bij mijn AFS-zusje. Zij en haar ouders en haar vele familie leden namen mij mee op sleeptouw... Hihi, dat was ook een hele ervaring. Brazilianen zijn echt ontzettend enthousiaste en aardige mensen!