Ik ben vorige week naar valencia gegaan voor 5 dagen (zie onderschrift)
In de kernstad valt er niet zoveel te bezichtigen, maar buiten de stad wel... Het transport is er wel gemakkelijk, de stad bezit nl. tal van metro's en bussen die naar en langs alle kanten van de stad rijden.
Valencia bezit een prachtig strand! Ik zou er zeker eens naartoe gaan als ik jou was, de middellandse zee is ook aangenaam om in te zwemmen.
Op de dijk zie je ook een groot aantal cocktailbars 
Een beetje verder van het strand verwijderd kan je naar de beroemde attracties van de stad gaan (een wetenschapscentrum, meer info in mijn topic) Daar kan je toch wel een groot deel van je dag doorbrengen. Je kan kiezen welke gebouwen en attracties je bezoekt. Ik heb oceanographic (een aanrader) en de tentoonstelling van de geheimen van de titanic gedaan (best interessant) . Je kan ook enkele films bezien als je dat vraagt en de tickets ervan koopt. (de prijzen van dat wetenschapscentrum zijn best prijzig, wij betaalden een 115 euro voor ons combiticket van 4pers. en daar ging al een heuse korting van af door onze speciale toeristenkaart maar het was wel zijn geld waard (Die toeristenkaart hebben we gekocht in een toeristeninfomatiebureau op de vlieghaven, kostte €15 per pers maar je kon er dan wel 3 dagen 'gratis' mee rondreizen in metro en bus en je krijgt er veel kortingen mee, zelf in restaurants))
Er valt daar dus best veel te doen. Maar ik weet niet voor hoelang je blijft, want na een week heb je het toch echt allemaal al gezien. Ik ben zelf voor 5dagen gegaan en dat vond ik al voldoende...
In de stad zelf kun je verschillende piazza's bezoeken, shoppen (veel schoenwinkels!) en marktkraampjes bezichtigen