Valencia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smillie_

Valencia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 18:32

Ik ga samen met een vriendin voor een paar dagen naar valencia.
Zijn er dingen die we zeker moeten doen?
Of die absoluut niet de moeite zijn?

T is voor ons beiden de eerste keer dat we naar daar gaan.
We gaan om een beetje uit te rusten/ te bekomen van een wel heel bewogen laatste halfjaar.

Mensen met tips, kom maar op!

Mo_I_Rana

Re: Valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:08

Ik ben vorige week naar valencia gegaan voor 5 dagen (zie onderschrift)

In de kernstad valt er niet zoveel te bezichtigen, maar buiten de stad wel... Het transport is er wel gemakkelijk, de stad bezit nl. tal van metro's en bussen die naar en langs alle kanten van de stad rijden.

Valencia bezit een prachtig strand! Ik zou er zeker eens naartoe gaan als ik jou was, de middellandse zee is ook aangenaam om in te zwemmen.
Op de dijk zie je ook een groot aantal cocktailbars Vingers aflikken
Een beetje verder van het strand verwijderd kan je naar de beroemde attracties van de stad gaan (een wetenschapscentrum, meer info in mijn topic) Daar kan je toch wel een groot deel van je dag doorbrengen. Je kan kiezen welke gebouwen en attracties je bezoekt. Ik heb oceanographic (een aanrader) en de tentoonstelling van de geheimen van de titanic gedaan (best interessant) . Je kan ook enkele films bezien als je dat vraagt en de tickets ervan koopt. (de prijzen van dat wetenschapscentrum zijn best prijzig, wij betaalden een 115 euro voor ons combiticket van 4pers. en daar ging al een heuse korting van af door onze speciale toeristenkaart maar het was wel zijn geld waard (Die toeristenkaart hebben we gekocht in een toeristeninfomatiebureau op de vlieghaven, kostte €15 per pers maar je kon er dan wel 3 dagen 'gratis' mee rondreizen in metro en bus en je krijgt er veel kortingen mee, zelf in restaurants))

Er valt daar dus best veel te doen. Maar ik weet niet voor hoelang je blijft, want na een week heb je het toch echt allemaal al gezien. Ik ben zelf voor 5dagen gegaan en dat vond ik al voldoende...

In de stad zelf kun je verschillende piazza's bezoeken, shoppen (veel schoenwinkels!) en marktkraampjes bezichtigen

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:07

Wij gaan voor 4 dagen.
En het strand stond zeker al op het lijstje.
We gaan om uit te rusten, en waar dient en strand anders voor Cool

Ons hotel ligt in de buurt van de Haven.
Is het vandaaruit goed te doen voor de metro enzo?
Of heb je nog een hotel aan te raden?
We dachten eerst te gaan via een Flair-actie, dan kreeg je korting.
Maar uiteindelijk bleek het misschien niet de moeite en kunnen we een beter gelegen hotel kiezen...
We zijn alletwee student en betalen het zelf...

bedankt alvast, k ga meteen eens in je topic kijken!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:08

Wij hebben gelogeerd in een novotel, maar dat is wel enkele km's van het strand gelegen... Er was denk ik wel een metro aan de haven, desnoods kan je nog een bus nemen, een taxi of gewoon te voet gaan Haha! .

Als ik jou was zou ik zeker zo'n toeristenkaart nemen, mag je 3 dagen mee rondrijden in de metro en bus + tal van kortingen. (in oceanographic was het tot €7 korting p.p. dus dat is al een groot verschil! )

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:21

Ben ook net terug, echt geweldig ! Ik zat naast het City of Arts and Sciences, in het Aqua shopping center, geweldig hotel, goed te betalen en super locatie.

Wij hebben alles met de taxi gedaan, erg goedkoop en erg makkelijk. Shoppen is geweldig, 's ochtends hebben wij vanalles bekeken, 's middags strand en 's avonds lekker stappen in de 2 hipste tenten van Valencia.

Het scheelt dat mijn collega er woont, en ik wat leuke inside plekjes mee heb gekregen, maar ik ga volgend jaar zeker terug! Wereldstad.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 09:55

Wat zijn die hipste tenten?
Dan gaan we die ook eens bezoeken he Pling