Overstappen vliegtuig, hoe gaat dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Overstappen vliegtuig, hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 11:25

Vrijdag vliegen wij naar Bali, vanaf Amsterdam naar HongKong en vanaf HongKong naar Denpasar.

Tussen de aankomst en vertrek vanaf Hongkong zit ca. drie uur.
Kunnen we die tijd daar 'ronddwalen' of?
Vraag me in ene af, hoe werkt dat eigenlijk, een overstap?
Moeten we onze koffers ophalen of gaat dat vanzelf?
Moeten we weer opnieuw inchecken of gaan we met hetzelfde vliegtuig verder?
Mogen we er eigenlijks wel uit?

Ik heb eigenlijks geen idee? Heb wel vaker gevlogen, maar nog nooit een tussenstop gehad.

Hier iemand ervaring met een tussenstop?

(natuurlijk kan ik het bij het reisbureau vragen, daar ga ik morgen ook langs, maar ben nogal nieuwsgierig aangelegd Bloos )

daffodil

Re: Overstappen vliegtuig, hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:27

Ik heb het met onze huwelijksreis gehad, hiervandaan naar Parijs en vanaf Parijs naar Mauritius. We hoefden eigenlijk bijna niets te doen en hebben dus twee rondgehangen. Koffers gingen zo door, en je moest je melden bij een balie, that's all!

Wat ik wel heel vreemd vond, was de terugreis. Als je vanaf Mauritius komt, kom je ana op Parijs maar daar wordt er niets gecontroleerd omdat je nog verder moet vliegen. Maar als je vanaf Parijs op Amsterdam aankomt wordt er ook niets gecontroelerd omdat dat een EU vlucht is....das raar!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:31

Ik heb afgelopen vakantie een overstap moeten maken op Londen.
Mijn ervaring was als volgt: vliegtuig in in Amsterdam, koffers ingecheckt. In London vliegtuig uit, en alleen handbagage (natuurlijk) mee hoeven nemen. De koffers werden voor ons naar het andere vliegtuig gebracht. Door de douane (ja, nogmaals). Shuttlebus in, om naar een andere terminal gebracht te worden (Heathrow is errug groot en niet op loopafstand). Daar weer de juiste gate zoeken en opnieuw mezelf inchecken.

Kortom, geen gesleep met je koffer. Wel opnieuw inchecken.

Wat tijd betreft, ik had 1,5 uur en heb moeten rennen om op tijd mijn gate te halen. Maar dit was dan ook wel erg krap.

Op de terugweg zelfde verhaal, maar toen kreeg ik vertraging. Mijn vliegtuig daardoor gemist, en natuurlijk had ik stress rondom mijn koffer. Vliegtuigmaatschappij heeft dit netjes geregeld, en mijn koffer zat gelukkig in hetzelfde vliegtuig als wat ik kreeg (was dan helaas wel 4,5 uur later, maar goed...)

Fijne vakantie!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:37

Ik heb 3 jaar geleden precies dezelfde vlucht as jou gemaakt. Ik raad je een ding af, als je op HongKong wat wil eten neem dan geen friet of wat dan ook. Hier zit echt een hele zooi zout op, volgens mij wel een heel zoutvaatje.
Voor de rest HongKong is heel groot en der zijn heel veel winkels dus je kan der wel leuk rond lopen.

Met welke vliemaatschappij vlieg je ?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 11:43

Oke, thanx voor de tip. Ik ben zowieso niet zo'n fan van friet in het buitenland, een of andere manier haalt het niet bij de patat in Nederland.
We vliegen met Cathay Pacific.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:49

Ha lekker zoute friet!

Nee in Parijs was t feest maar niet heus, alles was bijna dicht of je moest naar de hoofdhal maar ja daar hadden we niet genoeg tijd voor.....

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:52

Hetja schreef:
Oke, thanx voor de tip. Ik ben zowieso niet zo'n fan van friet in het buitenland, een of andere manier haalt het niet bij de patat in Nederland.
We vliegen met Cathay Pacific.

Fijne vliegmaatschappij. Ze doen der alles aan om je het naar de zin te maken. Ik ben de tijd goed doorgekomen in het vliegtuig. Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:53

daffodil schreef:
Wat ik wel heel vreemd vond, was de terugreis. Als je vanaf Mauritius komt, kom je ana op Parijs maar daar wordt er niets gecontroleerd omdat je nog verder moet vliegen. Maar als je vanaf Parijs op Amsterdam aankomt wordt er ook niets gecontroelerd omdat dat een EU vlucht is....das raar!

In Parijs had je handbagage gecontroleerd "moeten" worden, en (ervan uitgaande dat je je koffers niet zelf opnieuw hoefde in te checken) je ruimbagage (koffers dus) op Schiphol.
Of de douane daadwerkelijk besluit te controleren, is aan hun. Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:55

Ik vond het vreemd omdat er op Mauritius wel gewaarschuwd werd als je teveel kleding daar kocht, zou je alsnog daarvoor moeten betalen. Wij hebben dat heel beschaafd gehouden en alles wat gekocht was, ook direct gedragen daar dus weinig "nieuws" aan te bewijzen, dus vandaar dat t me zo verbaasde dat er echt helelmaal nergens naar gekeken wordt!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:01

Je kunt altijd voor de zekerheid bij het inchecken even vragen of je bagage wordt doorgelabeld. Heel soms zijn er omstandigheden waardoor dat niet gebeurt maar normaal hoef je er niets aan te doen.
Verder is Hong Kong leuk om even je neus buiten de deur te steken en is er daar op het vliegveld ook genoeg te doen. Helaas niet zo mooi als Singapore want dan kun je even je bikini in je handbagage doen en zwemmen op de vliegveld. Haha!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:04

Citaat:
Helaas niet zo mooi als Singapore want dan kun je even je bikini in je handbagage doen en zwemmen op de vliegveld.

Echt?
Dat lijkt me echt ontzettend gaaf!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:28

Weet je het vast voor de volgende keer. Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:39

Normaal hoef je bij overstappen niet naar je koffer om te kijken, maar het komt weleens voor dat de koffer niet op plaats van bestemming aankomt. Neem daarom de nodige dingen mee in je handbagage (nachtgoed, schoon ondergoed) zodat je iig de eerste nacht doorkunt zonder je koffer.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:28

Ik heb het eens gehad met de terugreis.
We moesten mensen in Curacao ophalen vanaf Aruba
Het heeft een half uurtje geduurt en we gingen zo weer weg.
Geen gedoe met koffers enzo Tong uitsteken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:37

Dat is iets anders dan overstappen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:20

owja Clown

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:00

Bij overstappen hoef je je als het goed is geen zorgen te maken over je koffers die gaan gewoon door met naar het volgende vliegtuig, wel kan het zijn dat je je handbagage opnieuw moet laten checken, maar dat is niet op alle vliegvelden zo.

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:03

Je koffers gaan inderdaad gewoon door! Ik ben net terug van vakantie, ik moest overstappen in Atlanta, daar waren ze verschrikkelijk streng. En moest 6 uur op het vliegveld wachten! Ik moest mijn handbagage opnieuw inchecken en werd zelf ook binnenstebuiten gekeerd Sigaar