New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 22:22

Ik wil al jaren een keer naar New York, en wil nu serieus gaan kijken wat me dat ongeveer moet gaan kosten en wat je echt móet zien Ja

In januari ben ik naar Londen geweest en heb toen alles los en zelf geboekt, dus zelf m'n vliegtickets bij een low-cost vliegmaatschappij, m'n hostel en de trein van het vliegveld naar de binnenstad Ja
Dat is me eigenlijk prima bevallen, en toen ik achteraf ging berekenen hoeveel kosten ik mezelf bespaard had door het zelf te regelen ipv een complete reis bij een reisbureau te boeken, wist ik heel zeker dat ik het voortaan zo zou gaan doen Haha!

Afhankelijk van de kosten wil ik óf rond de kerst gaan, of begin mei. Rond de kerst lijkt me geweldig, maar dat moet er financieel wel inzitten, en eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe duur NY (en de reis) is Clown
Ik wil er zo'n 4 tot 6 dagen heen, beetje afhankelijk van de vluchttijden en van de kosten Lachen

Misschien kunnen jullie bokkers me helpen met de volgende dingen:
* waar kan ik een goedkoop ticket boeken? Is het evt. raadzaam om bijv. vanuit Duitsland/België te vliegen, of scheelt dit weinig met vliegen vanaf Amsterdam?
* waar vind ik een goedkoop hotelletje of hostel? moet ik er één echt in de stadskern zoeken, of juist daarbuiten en gewoon met het OV van en naar m'n hotel/hostel reizen?
* dat brengt me bij de vraag: hoe is het OV geregeld in New York? Van zo'n wereldstad verwacht ik dat het breed opgezet is, maar is het ook een beetje betaalbaar?
* hoe zit het met een visum aanvragen? Ik ben nog nooit eerder in de VS geweest en weet dus ook niet hoe dit in z'n werking gaat Tong uitsteken

Verder zijn tips natuurlijk altijd welkom! *LOL*

TessaB

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:24

New York is zeker erg leuk om eens te bezoeken! De kosten vallen heel erg mee, vooral ook omdat de koers voor ons erg gunstig uitvalt. Een goedkoop ticket kun je vrij makkelijk vinden via internet, zoek eens op cheaptickets.nl of kijk welke maatschappijen op New York vliegen en bekijk hun tarieven. Sommige reisbureaus geven ook alternatieve routes aan, vliegen vanaf Duitsland/Belgie.

Toen ik zelf naar New York ben geweest hebben we gewoon in het HI hostel gelogeerd, aangezien ik HI/Stayokay lid ben. Dit beviel prima, zo prima dat mijn moeder en haar vriendinnen er in oktober ook weer gaan logeren. Dit hostel ligt tegenover een metro station en je bent zo in het centrum van Manhattan. Wil je heel erg low-budget en direct ook local-gezelschap, kun je eens rondneuzen op http://www.couchsurfing.com. Persoonlijk ben ik helemaal fan van deze manier van reizen!

OV is prima geregeld. Je kunt diverse meerdaagse-passen kopen in het metro station. Enkele dagen kun je dan op deze pas de hele stad doorkruisen. Het is zeker betaalbaar! En ondanks dat het breed is opgezet, erg overzichtelijk.

Visum aanvragen gaat volgens mij automatisch als je erheen vliegt. Maar dat weet ik niet zeker. Zelf waren we per Greyhound vanuit Toronto Amerika binnengekomen, bij de douane moesten we een visum kopen en wat vragen beantwoorden. Ging heel makkelijk en relaxed eigenlijk.

De enige tip die ik je mee kan geven is ga gewoon heen en geniet ervan! NYC is een geweldige stad, dag en nacht, en je zult je er geen moment vervelen!

iilse

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:50

Toen ik in New York was sliep ik in Hotel Pennsylvania. Dit hotel ligt naast Macy's, het metrostation ligt er tegenover en het Empire State Building is op loopafstand. Het is een onwijs groot hotel, maar wel redelijk goedkoop (maar dat zie je dan ook wel aan de kamers Nagelbijten / Gniffelen)

Het OV is inderdaad prima geregeld. Alles is heel overzichtelijk. Die meerdaagse passen zijn echt een uitkomst!

De visum papieren kregen wij in het vliegtuig en moesten die daar invullen en inleveren bij de douane. Daar word dan ook een foto van je gemaakt en moet je je vingerafdruk geven Lachen Verder weet ik niet zo goed meer of je er voor moest betalen of niet..

Nouja, alvast onwijs veel plezier in New York! (zal wel lukken denk ik)