In januari ben ik naar Londen geweest en heb toen alles los en zelf geboekt, dus zelf m'n vliegtickets bij een low-cost vliegmaatschappij, m'n hostel en de trein van het vliegveld naar de binnenstad

Dat is me eigenlijk prima bevallen, en toen ik achteraf ging berekenen hoeveel kosten ik mezelf bespaard had door het zelf te regelen ipv een complete reis bij een reisbureau te boeken, wist ik heel zeker dat ik het voortaan zo zou gaan doen

Afhankelijk van de kosten wil ik óf rond de kerst gaan, of begin mei. Rond de kerst lijkt me geweldig, maar dat moet er financieel wel inzitten, en eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe duur NY (en de reis) is

Ik wil er zo'n 4 tot 6 dagen heen, beetje afhankelijk van de vluchttijden en van de kosten

Misschien kunnen jullie bokkers me helpen met de volgende dingen:
* waar kan ik een goedkoop ticket boeken? Is het evt. raadzaam om bijv. vanuit Duitsland/België te vliegen, of scheelt dit weinig met vliegen vanaf Amsterdam?
* waar vind ik een goedkoop hotelletje of hostel? moet ik er één echt in de stadskern zoeken, of juist daarbuiten en gewoon met het OV van en naar m'n hotel/hostel reizen?
* dat brengt me bij de vraag: hoe is het OV geregeld in New York? Van zo'n wereldstad verwacht ik dat het breed opgezet is, maar is het ook een beetje betaalbaar?
* hoe zit het met een visum aanvragen? Ik ben nog nooit eerder in de VS geweest en weet dus ook niet hoe dit in z'n werking gaat

Verder zijn tips natuurlijk altijd welkom!