Hoe snel na het landen kun je door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Hoe snel na het landen kun je door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 11:02

Hoe snel na het landen van je vliegtuig kun je doorgaans gaan en staan waar je wilt?
En als je alleen handbagage meeneemt?

Lielle

Re: Hoe snel na het landen kun je door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:03

reken op Schiphol op minimaal een half uur met taxien, uitstappen en douane. En dat is uitzonderlijk, ik ga meestal uit van een uur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:05

Ik ben eigenlijk nog nooit langer dan een half uur kwijt geweest daaraan Verward Gewoon uitstappen, koffer zoeken (de mijne komt áltijd als laatst Tong uitsteken) Bij het uitstappen hoef je toch niet naar de douane?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:07

en de paspoortcontrole dan Haha! Vergeet het taxien niet, als je op een van de verre banen landt is het nog 10 minuten minimaal.

Overigens ga ik wel uit van vluchten buiten de EU.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 11:12

ok, bedankt!

Het ging eigenlijk om aankomen op Berlijn en dan snel een trein moeten halen, maar het is nu al heel helder gaan dagen dat me dat nevernooitniet gaat lukken!
Dan maar een dagje eerder vliegen Lachen

(ben tot nu toe alleen geland in Kuala Lumpur en Adelaide, in beiden was ik echt heel lang kwijt, hoopte dus dat duitsland supersnel zou zijn... van Amsterdam toen weet ik het echt niet meer...)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:06

Lielle schreef:
en de paspoortcontrole dan Haha! Vergeet het taxien niet, als je op een van de verre banen landt is het nog 10 minuten minimaal.

Overigens ga ik wel uit van vluchten buiten de EU.

Dat doe je toch voor je instapt?? Ik heb volgens mij nog nooit mn paspoort laten zien bij het uitstappen! Of zie ik wat over het hoofd Bloos En dat taxien duurt idd soms wel lang... maar ik dacht dat ze bedoelde wanneer je stilstond en je eruit kan Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:34

Ik ben zaterdag terug gekomen uit Canada en heb toch echt mijn paspoort moeten laten zien om Nederland in te komen, en dat al zo vaak als ik me kan herinneren Knipoog Heb jij buiten de EU gevlogen?

En landingstijd gaat echt om het moment dat je aan de grond staat, dus excl taxiën.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 06:20

En andersom?
Als mijn trein aankomt om 10.19, is het dan reeel een vlucht te boeken die om 12.40 vliegt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:12

OP Schiphol geldt tenminste 2 uur voor vertrek inchecken en 3 uur voor intercontinentale vluchten. Ik weet niet hoe dat in Dld is, maar op zich lijkt me dat wel redelijk.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 10:26

Je kunt toch ook online inchecken? Zou dat schelen in tijd of is het weer zo'n snufje van *klinkt handig, maar het blijft vooral bij klinken*?
In dit geval gaat het om een treinritje van huis naar Dusseldorf en een vlucht van Dusseldorf naar Berlijn.

Ik ben gewoon hard aan het zoeken naar de meest goedkope en haalbare verbinding. Moet alleen zeggen dat ik het wel tegen vind vallen.

heb alweer een betere vlucht gevonden; tenminste, beter qua tijden, en ik vind de tussenstop in Kopenhagen vooral leuk en zeker geen bezwaar. Alleen is daarvoor weer geen aardige terugvlucht te krijgen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:34

ik heb nog geen ervaring met online inchecken, daarmee kan ik je niet helpen.

Leuk he, vakanties Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 10:42

Ik heb zowiezo al erg veel aan je hulp hoor Lielle! Dank je Lachen

En ja, vakanties zijn wel leuk inderdaad! Ik verbaas me er alleen over dat alle geregel rondom australie geen enkel probleem gaf maar een tripje duitsland een berg lastiger is. Of ik wil gewoon teveel en te perfect, dat zal het punt eerder wezen denk ik...