Rondreis Thailand, aanbevelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

Rondreis Thailand, aanbevelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:01

Haai allemaal, m'n vriend en ik willen volgend jaar naar Thailand gaan om wat cultuur op te snuffen.
We willen eerst een rondreis doen, en vervolgens wat dagen op het strand liggen (niet te toeristisch)

Hebben jullie al ervaringen opgedaan, en welk reisbureau?

Moli

Re: Rondreis Thailand, aanbevelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:23

Thailand is eigenlijk heel toeristisch. Opzich geen mooi land (de omringende landen zijn veel mooier), maar toeristen vinden het allemaal geweldig. Het ligt eraan wat jullie leuk vinden. Avontuur, dan is het noorden zeker aan te raden (Chian-mai en omgeving). Het noorden is vooral veel cultuur. Voor strand is Hua-hin denk ik het minst toeristisch. Dit is ongeveer 2 uur rijden vanaf bangkok. Phuket vond ik zelf werkelijk niets. Verder is kanchanaburi interessant vanwege de geschiedenis. Dit is als ik me goed herinner ongeveer 3 uur rijden vanaf bangkok. Bangkok zelf is heel vies, maar wel goedkoop. Probeer wel veel af te dingen (of zo iets) als je iets koopt, want ze beginnen in thailand met hele hoge prijzen tegenover wat het werkelijk kost. Zeg des noods dat je in thailand woont, dat kan helpen. Erawan waterfall is ook wel mooi. Je kan helemaal naar boven lopen en er in zwemmen. Dit is zeker niet toeristisch, daar lopen eigenlijk alleen maar locals, dus dat is wel leuk. Hmm...ja wat nog meer...voor reisbureaus weet ik niets, aangezien we daar 5 jaar hebben gewoont, dus daar alles regelde. Als je nog vragen hebt kan je natuurlijk altijd een pb sturen.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:31

Je moet gewoon een ticket kopen tot Bangkok, vanuit dara kan je heel makkeljik met het OV doorreizen naar de eilanden of het noorden.. Phuket Ko Samui en Patya moet je weg blijven, Chang mai kan je goed cultuur snuiven en de eilanden, Ko Tao, Ko Panang.. Ko pipi Ko Cuta, dat zijn echte aanraders.. mijn moeder is net terug van huwelijks reis door Thailand, die zijn 5 weken op hun eigen wijze wijze rond gaan trekken.. alles wijst voor zich daar.. en de binnen vluchten zijn prima betaalbaar..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:10

inderdaad; gewoon ticket. Zo toeristisch dat je zelf kan rondreizen.
Koop vooraf een lonely planet en stippel dan je reis uit. Hier staat ook in hoe je rond kan reizen enz!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:48

[LZP] > [BI]

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:54

Je kan met Best-Tours gaan. Mijn broer, die er overigens werkt, heeft die rondreis Thailand ook gedaan en heeft er alleen goede dingen over verteld. Ga er eens over horen over hun rondreizen, die zijn helemaal geregeld voor je, dus hoef je je over niets zorgen te maken! Veel succes.
Ps: Lukt het niet mag je mij steeds PBen!

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:17

Ik heb 4 weken geleden een rondreis gemaakt door Thailand via OAD. Dit was echt helemaal geweldig! We hebben ontzettend veel gezien in 2 weken (we waren wel helemaal kapot aan het einde van de vakantie Tong uitsteken maar dat was het waard). Ik heb persoonlijk het meest genoten van de stad Chiang Mai Ja Bangkok viel een beetje tegen vond ik.

Wij ben hierna gelijk naar huis gegaan, maar de meeste mensen uit de groep gingen nog naar het strand (Koh Samui en stranden vlak onder Bangkok).
Uiteindelijk hadden wij dat ook nog liever willen doen, maarja Tong uitsteken