Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
! OV in Parijs is súper geregeld en heel overzichtelijk, je kunt zelf je indelingen maken van wat je wilt zien en wat niet, hoe lang je dagen worden etc.etc.!
superpony schreef:Op eigen houtje ben ik een beetje huiverig voor het hotel waar je terecht komt en of ik hem wel alles goed kan laten zien. Georganiseerd is dat goed gepland.
! En hij is 10, weet niet hoe volwassen hij is voor z'n leeftijd
maar geplande excursies vind ik dan toch behoorlijk zware kost hoor
... Je zou (als je naar Parijs gaat bijv) wat publiekstrekkers aan hem voor kunnen leggen zoals de Eifeltoren, Notre Dame, Sacre Coeur en 'hoe heet dat plein met al die tekenaars ook al weer
' en dat hij uit mag zoeken wat hij graag wil zien, op volgorde laten zetten (héél graag - misschien), zelf uit laten stippelen hoe hij er moet komen met de metro (beetje padvinders idee
!), en zo het lijstje afwerken... Heb je als je het ergens erg leuk vind geen tijdsdruk, je kunt op je gemak eens een rondje lopen, uitgebreid lunchen, eens een winkeltje induiken zonder dat je 'op tijd' terug moet zijn ergens etc etc...
!
!
?! superpony schreef:Hij wil zelf juist dingen zien. Ik ben juist bang dat als je op eigen houtje gaat, je dingen niet ziet. Je moet toch meer zoeken.
! Verder heb je in bijv. de grote 'attracties' 9 vd 10x een gids die om de zoveel minuten/kwartier/half uur een rondleiding doet. En ander is er ook echt wel documentatie te krijgen
. Zo krijg je ín de gebouwen ook de nodige dingen te zien en te horen! Ach ja, misschien ben ik wel te 'avonturistisch' ingesteld, wil altijd alles zélf ontdekken en heb er een bloedhekel aan om aan 'schema's' enzo vast te zitten 
, al ben ik daar wel een keer in een martel-museum geweest, brrrrr, maar wel 'leuk' om te zien 
superpony schreef:Wij zitten als we met mijn moeder gaan, wat echt de bedoeling is aan die dagen vast. We kunnen niet eerder weg dan 8:30 en moeten de laatste dag echt terug komen!
Voor Londen zou ik je in elk geval de Tower aanraden. Tis vrij prijzig, maar ik vond het tof toen ik 14 was. St. Paul's Cathedral is voor een kind ook leuk, omdat je dan die koepel in kunt klimmen. The London Eye natuurlijk, al is dat ook erg prijzig - maar dat is voor een kind wel een echte belevenis. Verder misschien de London Dungeon, het Natural History Museum (met skelet van walvis, wel even checken of die toegankelijk is), en verder natuurlijk een rondrit met zo'n dubbeldekker - eventueel te combineren met een boottochtje over de Thames. Maar het is al gezegd: Londen is wel duur...