last minute trip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

last minute trip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 02:02

Mijn moeder en ik kregen opeens de kans om met mijn zoontje ( 10) een paar dagen weg te gaan. Wij dachten meteen aan Parijs, Loden, Brussel, Antwerpen, etc etc.

Ik zit zelf te kijken naar busreis, treinreis, ferry

We kunnen dus 7, 8 en 9 Augustus wegblijven. Maar georganiseerd kan ik maar weinig vinden. En ik vind het prettig dat mijn zoontje veel te zien krijgt, wat ie ook leuk vindt en ik verder geen zorgen heb over overnachting, vervoer etc.

Ik kom van alles tegen, behalve die dagen. En het is wat laat, maar soms staat erbij dat je telefonisch nog wel kan reserveren als je weg wilt snel.

Weet iemand iets? Treins, bus, ferry, of ik rij zelf, als het maar beetje leuke extra dagen zijn. En andere steden mogen ook.

Storm

Re: last minute trip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:34

Peter Langhout heeft veel stedentripjes naar Parijs en andere steden, daar kun je eens kijken.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:52

Gewoon zelf gaan!

Zoek op google leuk hotelletje in Parijs, even bellen of mailen voor een reservering. Met de Talis ernaartoe, voor zo'n jochie ook geweldig *LOL*! OV in Parijs is súper geregeld en heel overzichtelijk, je kunt zelf je indelingen maken van wat je wilt zien en wat niet, hoe lang je dagen worden etc.etc.!

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:01

Ik zou even langs een reisbureau gaan. Die weten vaak meer dan op internet staat en kunnen je goed helpen. Veel plezier in ieder geval! Lachen

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:05

Kijk eens op http://www.inpakkenenwegwezen.nl Daar hebben ze vaak voor weinig geld hartstikke leuke trips. Je zou ook bij ons op vakantie kunnen, die midweek is nog vrij, maar ik geloof niet (ik weet het wel zeker!!) dat Venhorst tot een bruisende stad gerekend kan worden Haha!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:06

bedankt, ik heb gekeken naar Londen met de ferry, is ook wel leuk, maar vind qua tijdsindeling en wat je kan zien beetje tegenvallen. Is 's avonds weg, korte nacht en dan dagje Londen of New Castle. Maar meer shop gericht. Daarna weer terug en op de boot. Dat vind ik niet 3 dagen zoals ze het aanbieden.
Wij zitten als we met mijn moeder gaan, wat echt de bedoeling is aan die dagen vast. We kunnen niet eerder weg dan 8:30 en moeten de laatste dag echt terug komen!
Een bustrip naar Parijs is bijv goed geregeld, maar nooit op die dagen helaas.
Op eigen houtje ben ik een beetje huiverig voor het hotel waar je terecht komt en of ik hem wel alles goed kan laten zien. Georganiseerd is dat goed gepland.Thalys dacht ik ook aan,maar die is vaak al van tevoren vol.
Een reisbureau heeft niet de leuke aanbiedingen. Maar goed, die zullen we in deze tijd en op zulke dagen ook niet vinden. Hoewel wij dachten dat het op zulke dagen juist rustig was.

@Noppert, bedankt, maar we kunnen alleen die dagen, dus geen midweek en we willen inderdaad naar een stad met hem. Ik ga wel even op die site kijken, bedankt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:17

superpony schreef:
Op eigen houtje ben ik een beetje huiverig voor het hotel waar je terecht komt en of ik hem wel alles goed kan laten zien. Georganiseerd is dat goed gepland.

Zeker bij de wat grotere hotels zit je écht wel goed hoor Ja! En hij is 10, weet niet hoe volwassen hij is voor z'n leeftijd Clown maar geplande excursies vind ik dan toch behoorlijk zware kost hoor Bloos ... Je zou (als je naar Parijs gaat bijv) wat publiekstrekkers aan hem voor kunnen leggen zoals de Eifeltoren, Notre Dame, Sacre Coeur en 'hoe heet dat plein met al die tekenaars ook al weer Vork ' en dat hij uit mag zoeken wat hij graag wil zien, op volgorde laten zetten (héél graag - misschien), zelf uit laten stippelen hoe hij er moet komen met de metro (beetje padvinders idee *LOL*!), en zo het lijstje afwerken... Heb je als je het ergens erg leuk vind geen tijdsdruk, je kunt op je gemak eens een rondje lopen, uitgebreid lunchen, eens een winkeltje induiken zonder dat je 'op tijd' terug moet zijn ergens etc etc...

Ideaal, ben op die manier al 2x naar Parijs en 1x naar London geweest, no way dat ik met voorgeplande reizen ga hoor Clown !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:18

Hou er wel rekening mee dat Londen duur is, je gaat daar niet voor weinig geld shoppen of ergens eten.

Is er niets te vinden via google?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:24

Heb even gauw gekeken en er zijn nog gewoon tickets beschikbaar voor de Thalys die periode Ja!

€234, 2 volwassenen en 1 kind
7 aug weg om 6.56, aankomst 11.08
10 aug terug om 6.52, aankomst 11.06

Je kunt ook 9 aug weg rond de middag maar dan betaal je ineens veel meer Verward ?!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:43

@ Remember, dank je wel. Ik zag de prijzen. Wij moeten echt de 9e terug zijn, daar is niks aan te doen.
Misschien onthouden voor de volgende keer als we wat vrijer kunnen plannen.
Hij wil zelf juist dingen zien. Ik ben juist bang dat als je op eigen houtje gaat, je dingen niet ziet. Je moet toch meer zoeken. Georganiseerd houdt hij wel vol. 10 is niet meer zo klein, dn zijn ze best wijs en zijn conditie is beter dan die van ons, daar ben ik niet zo bang voor. Misschien hoe iets verteld wordt?? Maar dan nog. We deden de rondleiding van Muiderslot en hij heeft toch beter geluisterd dan ik! Maar goed, was nooit mijn sterkste punt.
Ik vind naar londen door die tunnel toch eng en jammer dat je eerst er naartoe moet rijden. De ferry leek me ook leuk. Maar een minicruise van 3 dagen is gewoon niet 3 dagen.

ppff, moeilijk hoor. Anders wijk ik uit naar Brussel, Antwerpen of auto trip naar Duitsland zag ik verschillende. We blijven zoeken.....

Dank jullie wel alvast

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:50

superpony schreef:
Hij wil zelf juist dingen zien. Ik ben juist bang dat als je op eigen houtje gaat, je dingen niet ziet. Je moet toch meer zoeken.

Dat is toch leuk, zélf uitzoeken hoe dat daar werkt met de metro enzo, dat is al een hele belevenis op zich Haha! ! Verder heb je in bijv. de grote 'attracties' 9 vd 10x een gids die om de zoveel minuten/kwartier/half uur een rondleiding doet. En ander is er ook echt wel documentatie te krijgen Ja. Zo krijg je ín de gebouwen ook de nodige dingen te zien en te horen! Ach ja, misschien ben ik wel te 'avonturistisch' ingesteld, wil altijd alles zélf ontdekken en heb er een bloedhekel aan om aan 'schema's' enzo vast te zitten Schijnheilig

Antwerpen is ook leuk, maar dat ken ik meer van het winkelen dan van de toeristische trekpleisters Clown , al ben ik daar wel een keer in een martel-museum geweest, brrrrr, maar wel 'leuk' om te zien *LOL*

Het zou toch zonde zijn als je nu een leuk weekend misloopt omdat je niks meer 'georganiseerds' kunt boeken!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 13:47

Hey, daar heb je wel gelijk in. En ik ben zelf ook erg op mijn vrijheid gesteld. Maar als ik dan denk dat we maar kort tijd hebben daar en de tijd zo goed mogelijk ingedeeld wil, zodat hij zoveel mogelijk het echte Parijs of Londen kan zien, leek het me wel op safe spelen, snap??
Maar misschien doe ik nu het 1 en een andere keer weer anders.
We hebben het in Barcelona wel zo gedaan 2 jaar terug.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:02

superpony schreef:
Wij zitten als we met mijn moeder gaan, wat echt de bedoeling is aan die dagen vast. We kunnen niet eerder weg dan 8:30 en moeten de laatste dag echt terug komen!

Heb je bezwaar tegen vliegen? Anders zou je ook Dublin kunnen overwegen, erg leuke stad voor een paar daagjes! Makkelijk te bereiken, omdat ook de low budget luchtvaartmaatschappijen gewoon op het 'normale' vliegveld landen (i.t.t. Londen, waar je dan vaak nog een stuk moet reizen). Venetië is misschien ook erg leuk, is ook goed te doen met Ryanair ofzo (1,5 uur vliegen) en dan met de bus naar de stad (half uurtje á uurtje). Ik ben zelf pas 2 nachten met Eurolines naar Londen geweest, maar daarmee ben je wel lang onderweg ('s avonds weg, volgende ochtend om 6 uur aankomen). Ik zou dan toch eerder gaan vliegen.

Ik zou het zelf juist ook eerder zelf uitzoeken, of anders alleen de reis + overnachtingen 'vast' leggen. Dan kun je daar namelijk de dingen kiezen die jíj wilt zien, ipv de highlights die de organisatie vindt dat je moet zien. Er zitten hier op Bokt volgens mij heel veel mensen die wel lijstjes met leuke dingen voor je willen maken. Knipoog Voor Londen zou ik je in elk geval de Tower aanraden. Tis vrij prijzig, maar ik vond het tof toen ik 14 was. St. Paul's Cathedral is voor een kind ook leuk, omdat je dan die koepel in kunt klimmen. The London Eye natuurlijk, al is dat ook erg prijzig - maar dat is voor een kind wel een echte belevenis. Verder misschien de London Dungeon, het Natural History Museum (met skelet van walvis, wel even checken of die toegankelijk is), en verder natuurlijk een rondrit met zo'n dubbeldekker - eventueel te combineren met een boottochtje over de Thames. Maar het is al gezegd: Londen is wel duur...

Dublin is erg goed te bereiken. Je zou 's ochtends kunnen vliegen, dan ben je er denk ik rond een uur of 2 en je hoeft de derde dag pas rond 4 uur weg. Het is niet zo ver van de stad naar het vliegveld (half uurtje denk ik) en er is veel te doen voor kinderen. Kilmainhaim Gaol (een oude gevangenis) is erg indrukwekkend, Dublinia (www.dublinia.ie) is ook leuk.

In Parijs is het ov inderdaad ook super overzichtelijk en is het ook prima te doen om zelf te bepalen waar je heen gaat. Ik heb ook goede verhalen over Berlijn gehoord, maar daar ben ik zelf nooit geweest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 16:32

Hey, bedankt, ik schrijf ze even op, leuk!

Vliegen kan ook, maar ik vind vliegen op korte afstand soms wel tegenvallen.

Venetie kwam net ook in me op.

We hebben wat geinformeerd. Maar het is wel vaak een probleem, ook bij hotels, dat we die dagen willen, dus dat is jammer.

Maar we kijken en zoeken net zo lang tot we het voor elkaar hebben.

Parijs en Londen ben ik toevallig nooit geweest nog. En dat klinkt voor een kind wel bekend. Maar andere steden staan ook op mijn lijstje nog...Wenen en Praag ben ik bijv niet geweest en lijken me ook mooi.

En ik kijk of ik ander evt de 1e ferry kan nemen, de hele dag in Londen zijn en dan de laatste ferry terug. Ikhoef niet per se op de ferry te slapen en uitrusten oen we daarna wel. Doen we een andere keer een midweek van iets anders,maar langer vooruit gepland dan!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:45

-> BI