met 1 telefoontje je vakantie door je neus geboord!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

met 1 telefoontje je vakantie door je neus geboord!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 18:43

dat overkwam ons dus!!!
ik zou volgende week maandag met mn ouders naar portugal gaan.. alles geboekt, super mooi hotel, pal aan het strand... in het centrum... mooier kon niet.. we hebben januari al geboekt en sindsdien hebben we het ook nergens anders meer over..
'straks lekker aan het strand liggen!' enz enz enz....

vanmiddag was ik bij mn paard, kreeg ik telefoon van mn vader.. reisbureau had gebeld, vakantie kon niet meer doorgaan....
OVERBOEKING!!! er was geen plaats meer voor ons!!!! Hamer
hadden ze een alternatief aangeboden maar ze moesten nog eerst kijken of daar nog plaats was.. Ziek maar dat is een heeeeeel stuk uit de buurt van waar we nu zitten... strand een eind weg... geen goed hotel.... weinig toeristen enz...
dus we hebben besloten om dat niet te doen....
het reisbureau is nu voor ons aan het kijken of er wat anders is.. maar dat werd wel moeilijk.. omdat we van maandag tot maandag gaan.. (we hebben vliegtickets al!) dus we kunnen niet anders.... pfff

nou ik moest dit even van me afschrijven!!

ohja. de organisatie is olimpia!!!! Rolleyes

Hvelreki

Re: met 1 telefoontje je vakantie door je neus geboord!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:45

Wat ongeloofelijk dom van die organisatie Rolleyes . En erg voor jullie Ach gut .

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:47

Sjonge! En je hebt in januari al geboekt? Verward

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:51

Jemig mina zeg. Hoe is het mogelijk! Dat kunnen ze toch niet maken Verward Echt achterlijk dit. Snap dat je boos en teleurgesteld bent.. Hoop dat ze met een héle goede oplossing komen, want dit is natuurlijk niks!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:53

Jeetje dat is echt balen. En stel dat ze niets anders kunnen vinden dan krijg je ook je geld + je geld van je vliegtickets niet terug? Daar ben je eens even mooi mee zeg. Kijk stel dat je alles terug kreeg kon je misschien nog kijken voor een last minute maar dat gaat ook niet dan. Pfff balen joh

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 18:57

ja wel willen ook last minute maar het is nog maar de vraag of we het geld terug krijgen.... dat weten we nog niet....
als we het niet krijgen dan kan ik het niet betalen.. pfff.... al mn geld zit hier in gestopt!! Huilen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:00

Jah ik snap het. Echt onwijs erg balen! Vindt dit ook absoluut niet kunnen.

Ik had vorig jaar ook zoiets. Wij hadden met 6 meiden 10 dagen salou geboekt bij Peter Langhout, maar we kregen de papieren alsmaar niet binnen. Dus wij bellen, bleek dat de vakantie geannulleerd was door ons, maar wij wisten er helemaal niets van af :S. En die goedkopere reis was natuurlijk vol.. Dus moeste we ook bij de duurdere en natuurlijk gelijk een andere organisator

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:00

wij hadden dat wij als 1 van de 1en een kamer geboekt hadden voor dit jaar, komen we daar moesten we in een kleinere kamer! we waren erg pissed, we kregen wel GRATIS INTERNET+GRATIS DRINKEN BIJ HET DINER, dat was wel netjes.

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:44

Ouh nee toch, echt wel balen. Ik ken dat gevoel , je kijkt heel erg naar iets uit en dan denk je: "Ja, het is bijna zover!"
En dan gebeurt er iets waardoor het doodleuk verpest wordt, nu ja ik vind het echt wel erg dat zoiets kan gebeuren en zeker als jullie al zolang geleden geboekt hadden. Hopen dat er een oplossing gevonden wordt he Ach gut .

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 20:23

ja ik hoop het ook!!! ben net onder de zonnebank geweest... toch nog iets zon Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:12

Jemig, dat is wel balen dan!
Maar wel raar, want jullie hebben januari al geboekt? Dat is wel vreemd.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:15

Hun fout, dus vergoeding lijkt me... dit is echt bespottelijk!!! Boos!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 21:17

ja we hebben in januari geboekt.. ik snap er ook niks van Gestoord
en ik hoop ook dat we het geld terugkrijgen... dan kunnen we misschien nog last minute doen ofzo....:S

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:19

Zo het is te hopen dat je je geld terug krijgt.. Dit kan toch niet.:S Gekke mensen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:21

Jeetje, dat is balen zeg!! Denk overigens wel dat je je geld terug krijgt, dit is immers hun fout... Had dat overigens niet verwacht van Olympia, zijn meestal ontzettend goed georganiseerd! Je hoort het trouwens wel vaker... Vliegtuigen schijnen standaard overboekt te worden, omdat er "altijd" annuleringen zijn, dus dit zal met hotels ook wel gebeuren... Slechte zaak!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:21

Ja inderdaad, een lastminute is dan wel een goede..
Maar dan moet je natuurlijk wel je geld terug komen.
Ik denk eigenlijk niet dat je alles terug krijgt, want zo zijn ze wel weer!!
Ik hoop met je mee, en succes verder Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:26

Rellen, enorm gaan rellen...

Is die organisatie aangesloten bij het garantiefonds?
Daarnaast; bel ze op en eis een verklaring. WAT is er overboekt. De vlucht? Hotel? Bel het betreffende hotel en vraag wat er aan de hand is. Hoeveel mensen hebben ze via die organisatie? Waarom zijn jullie overboekt en niet de buren? Zeur en eis uitleg.
Intussen bel je ook verschillende hotels (of luchtvaartmaatschappijen) om te zien of jullie daar nog wel welkom zijn. Bel de organisatie ZO vaak dat ze horendol van jullie worden. Als je intussen iets vindt waar je wel terecht kunt; geef het door aan olimpia en zorg dat ze die voor jullie boeken.

En stuur als toetje een rekening voor de telefoonkosten en wat mij betreft eis je nog een vergoeding omdat je zelf hebt moeten doen wat hun gedaan hadden moeten hebben. Krijg je niet, en is irreeel, maar alles om te zorgen dat ze van het gezeur af willen zijn en als de donder iets bedenken.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:54

Dat vindt ik knap banketstaaf van die organisatie.
Als je in januari boekt lijkt het mij haast onmogelijk dat het overgeboekt kan worden.
Het is te hopen dat jullie nog wat tegoed krijgen, een leuk reisje want jullie hebben de tickets wel al.
Of inderdaad je geld terug. Ach gut

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:57

delerium schreef:
Rellen, enorm gaan rellen...

Is die organisatie aangesloten bij het garantiefonds?
Daarnaast; bel ze op en eis een verklaring. WAT is er overboekt. De vlucht? Hotel? Bel het betreffende hotel en vraag wat er aan de hand is. Hoeveel mensen hebben ze via die organisatie? Waarom zijn jullie overboekt en niet de buren? Zeur en eis uitleg.
Intussen bel je ook verschillende hotels (of luchtvaartmaatschappijen) om te zien of jullie daar nog wel welkom zijn. Bel de organisatie ZO vaak dat ze horendol van jullie worden. Als je intussen iets vindt waar je wel terecht kunt; geef het door aan olimpia en zorg dat ze die voor jullie boeken.

En stuur als toetje een rekening voor de telefoonkosten en wat mij betreft eis je nog een vergoeding omdat je zelf hebt moeten doen wat hun gedaan hadden moeten hebben. Krijg je niet, en is irreeel, maar alles om te zorgen dat ze van het gezeur af willen zijn en als de donder iets bedenken.

Precies, en daar ook nóóit meer terugkomen. Knipoog

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:27

hha nee idd! ik denk niet dat we daar nog een keer gaan boeken Knipoog
we hebben verder nog niks gehoord van het reisbureau.. we bellen constant maar we komen er niet door heen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:32

Wij waren ook een keer oberboekt op een camping.
Maar de caming eigenaar was zo beschaaft om ons in een andere caravan te zetten.
(we hadden geboekt voor een 4 persoons zonder TV en zonder douche)
Maar we kregen van hem voor het zelfde geld een 6 persoons met douche/wc tv enz...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:34

ik zou hier echt zo kwaad om worden. Als ik dat bv op tv zie met die vliegtuigen die altijd overboekt worden dan kan ik me al kwaad maken.
Wat een klote reisorganisatie zeg. Dat ze effe snel iets anders regelen of geld terug. wat staat er eigenlijk in de algemene voorwaren van jullie reis??

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:39

DianneF schreef:
we hebben verder nog niks gehoord van het reisbureau.. we bellen constant maar we komen er niet door heen...

kun je niet langsgaan als het dichtbij is?
maar maak ze maar dol hoor!!! laat ze maar werken het is echt hun fout en hun moeten maar zorgen dat jullie een super vakantie krijgen!!!
snap echt dat je teleurgestelt bent en vind het ook geen stijl! boek je in januari omdat je persee die reis wilt hebben gebeurt dit Ach gut

succes en ik hoop echt dat je wat geregelt kan krijgen!

(overboeking schijnt normaal te zijn bij... ze schijnen altijd overboekingen te hebben maar omdat er dan mensen annuleren kom het vaak allemaal goed! weet niet meer van wie ik dit hoorde maar dat is een soort van verzekering voor de organisatie dat ze zowiezo alles vol heben zitten!)

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:46

Gelukkig zijn jullie nog gebeld. Het zusje van mijn vriend die kreeg het pas te horen toen ze daar al voor de deur stond, ook balen. Nu heeft ze toch nog wel wat anders redelijks kunnen krijgen maar toch.
Erg balen voor jullie. Ik zou echt elk uur bellen of ze al wat hebben kunnen regelen en anders er gewoon steeds langs gaan. Laat je niet afschepen hoor!!
Succes!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 16:43

daantuhhh: nou dat zou ik niet zo erg vinden haha! de vakantie gaat door en je hebt het nog luxer ook!! Haha! maar goed.. ik snap je punt. Knipoog

maar allemaal bedankt voor de lieve reacties...
maar ze hebben nog niks anders kunnen vinden! Huilen