Vakantie met paarden..tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femmigje

Vakantie met paarden..tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:14

Ik ben n beetje aan t rondsurfen op internet en onder andere op zoek naar een vakantie met paarden.
Mijn vriend gaat ook mee en heeft wel paardgereden maar dat is al n hele tijd geleden. Hij kan zeg maar stappen, draven, galopperen en sturen. Ik wil natuurlijk niet dat ik n rit ga maken van n paar uur en mn vriend een uurtje les krijgt en dan moet gaan wachten tot ik terug kom.. we gaan tenslotte samen op vakantie! Knipoog Ooh we willen wel n eindje weg, Frankrijk,Spanje enz..
Zijn er mensen met tips, sites en ervaringen... graag!!

Mri

Re: Vakantie met paarden..tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:50

Ik kom net terug van Rhodos, en heb daar heerlijk paard gereden.

De vraag is wat voor vakantie je wilt, combo van strand zon en paardrijden?
Alleen paardrijden? stappen strand paardrijden?

Wij gingen voor een strand/snorkel/wandel/cultuur (moet toch wel op Rhodos...) vakantie.
We hebben erg veel gezien, en zijn bij toeval bij een stal terecht gekomen. De hele week dat we de auto hadden zijn we daar elke dag geweest.

Je maakte leuke ritten (bergen, strand, zwemmen in zee *kost wel iets extra, en moet je van te voren even zeggen* strand en via de bergen weer terug naar stal) op leuke paarden die er echt goed verzorgd werden.

Het belangrijkste daar is dat je kan stappen draven, galopperen stoppen en sturen. De paarden hebben (op 1 na) australian stock zadels, dus ook beginners zitten stevig. Als iemand bang is of iets niet wil hoeft dat de pret voor de ander niet te drukken, de ander mag dan gewoon een stukje om rijden zodat je wel een stukje lekker kan galopperen als je wilt.

Voor beginnende ruiters hebben ze leuke paarden, maar voor gevorderden ook.

Ik weet dat mijn zus in Frankrijk heeft gewerkt voor een half jaar, daar deze ze dag tochten en trektochten, maar hoe dat daar heette en waar het zat weet ik niet meer.

Maar mocht je nog info over Rhodos willen hebben, mn pm-box staat open Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:51

ik volg, heb hetzelfde 'probleem'

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:28

ik zal mn zus even vragen, ik mail dr wel even.

maar watvoor vakantie willen jullie precies?
Alleen rijden? of rijden icm zon-uitgaan vakantie?

Houd er in griekenland en spanje enzo rekening mee dat je smiddads niet kan rijden (ivm de warmte) en dat je in sommige delen van frankrijk behoorlijk slecht weer kan hebben.....

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:08

Hmm dacht toch echt dat ik n eergisteren n reactie geplaatst had.. Vreemd!
@ Marietje: we willen n beetje n combinatie, keertje paardrijden, zon, wat rondkijken. Later mss nog wel n hele paardrijvakantie maar dan moet mn vriend wat meer oefenen anders overleefd ie t niet denk ik ( spierpijn) Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:16

als je zoiets wil is Rhodos denk ik wel erg leuk.
Ik ben in het dorpje Stegna geweest, een klein dorpje (geen pinautomaat!!!) zit nu een nachtclub/disco (of het wat is weet ik niet, het opende vlak nadat ik weg ging).
Je zit er zo goed als aan het strand.

Om het dorpje uit te gaan heb je wel een auto nodig, maar die kan je daar relatief goedkoop huren. Wij hadden een opel corsa van een kleine 2 jaar oud voor 180 euro voor een week (zondag 19.00 tot zondag 18.00) in het HOOGseizoen.

Je zit daar ongeveer 35 km van Rhodos-stad vandaan, met de auto 30-40 minuten rijden. De drukte kan je dus zo opzoeken. Rhodos stad is een aanrader om heen te gaan. Beetje cultuur opsnuiven, de oude stad is leuk om te zien (en om te winkelen), de nieuwe stad trekt mij zelf niet zo, en de antieke stad is ook grappig om te zien (oud stadion, oude college bank en 3,5 pilaar van een oude tempel. Stadion en college ding zijn opnieuw opgebouwd)
Ook Lindos is een oude stad met Acropolis wat best leuk is om heen te gaan. Dan heb je nog 7 springs (7 bronnen) die samen een klein riviertje worden. Ook heb je een vlinder valei en een paar kastelen die je kan bezoeken.

Aan de zuidkant van het eiland heb je een stuk waar 2 zeeen bij elkaar komen (ook leuk om te zien)
en slechts 5 a 10 minuutjes met de auto vanaf Stegna ligt Tsambika Beach, waar je leuk kan paardrijden.

De stal daar heet Kentavros, en de paarden zien dr erg goed uit.
Daar kan je zwemmen met de paarden (wel van te voren aangeven, kosst iets extra ivm lederonderhoud) en dat is ook een mooi strand om te zwemmen omdat het langzaam afloopt.

Stegna zelf kan je heel mooi snorkelen. Ook wandelen kan door goed, maar dna loop je wel door de bergen.

edit: als je het leuk vind kan ik je wat foto's sturen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:07

Afgelopen weken nam er een koppel op de manege privelessen (nog totaal onervaren) en die gingen in Spanje met Andalusiers rijden. Dat leek me ook wel hartstikke leuk!