als je zoiets wil is Rhodos denk ik wel erg leuk.
Ik ben in het dorpje Stegna geweest, een klein dorpje (geen pinautomaat!!!) zit nu een nachtclub/disco (of het wat is weet ik niet, het opende vlak nadat ik weg ging).
Je zit er zo goed als aan het strand.
Om het dorpje uit te gaan heb je wel een auto nodig, maar die kan je daar relatief goedkoop huren. Wij hadden een opel corsa van een kleine 2 jaar oud voor 180 euro voor een week (zondag 19.00 tot zondag 18.00) in het HOOGseizoen.
Je zit daar ongeveer 35 km van Rhodos-stad vandaan, met de auto 30-40 minuten rijden. De drukte kan je dus zo opzoeken. Rhodos stad is een aanrader om heen te gaan. Beetje cultuur opsnuiven, de oude stad is leuk om te zien (en om te winkelen), de nieuwe stad trekt mij zelf niet zo, en de antieke stad is ook grappig om te zien (oud stadion, oude college bank en 3,5 pilaar van een oude tempel. Stadion en college ding zijn opnieuw opgebouwd)
Ook Lindos is een oude stad met Acropolis wat best leuk is om heen te gaan. Dan heb je nog 7 springs (7 bronnen) die samen een klein riviertje worden. Ook heb je een vlinder valei en een paar kastelen die je kan bezoeken.
Aan de zuidkant van het eiland heb je een stuk waar 2 zeeen bij elkaar komen (ook leuk om te zien)
en slechts 5 a 10 minuutjes met de auto vanaf Stegna ligt Tsambika Beach, waar je leuk kan paardrijden.
De stal daar heet Kentavros, en de paarden zien dr erg goed uit.
Daar kan je zwemmen met de paarden (wel van te voren aangeven, kosst iets extra ivm lederonderhoud) en dat is ook een mooi strand om te zwemmen omdat het langzaam afloopt.
Stegna zelf kan je heel mooi snorkelen. Ook wandelen kan door goed, maar dna loop je wel door de bergen.
edit: als je het leuk vind kan ik je wat foto's sturen