[Verslag+Foto's] Mijn reis naar Afrika...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeF

[Verslag+Foto's] Mijn reis naar Afrika...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:29

Haa bokkers!

Naar aanleiding van mijn 3 weken durende reis naar Zuid-Afrika, is er behoorlijk wat vraag geweest naar een topic met een verslag en foto's van deze gewéldige vakantie. Bij deze open ik dus dit topic, waarin ik beetje bij beetje mijn verslag zal uitbreiden. Ik plaats nu het verslag van dag 1, de vlucht. En over één of een paar dagen, plaats ik een verslag van de volgende dag. Zo alsmaar door. Het topic duurt dan wel wat lang, maar zo blijft het wel wat spannend Lachen. Dat ik het op deze manier ga/moet doen komt mede door het feit dat we het dagboek nog af moeten werken en ik niet van 3 weken weet wat we iedere dag uitgespookt hebben daar midden in de bush Clown. Mijn excuses hiervoor, ik hoop dat jullie deze manier net zo op prijs stellen dan wanneer ik het in één keer had gedaan. Ik plaats de mooiste foto's die bij de dag horen, de ene keer zijn dat er meer dan de andere. Jullie kunnen natuurlijk tussendoor gewoon reageren, dat zou ik namelijk ook érg leuk vinden! Ik wens jullie veel leesplezier, ik zal proberen de verslagen zo gedetailleerd en mooi mogelijk te maken..

Heel veel liefs,
Esmée.

P.S. Ik schrijf de verslagen als een bladzijde in mijn dagboek, zo is het in de realiteit ook gegaan. Lachen Ik vind dat persoonlijk ook de mooiste manier van een vakantieverslag Lachen.

Verslag 1 komt eraan..

Samy

Re: [Verslag+Foto's] Mijn reis naar Afrika...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:34

Jaaaah eindelijk!! Ik kan al stiekem een dagje mee lezen Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:37

Ja leuk leuk leuk!! Kom maar op met je verslag (en vooral foto's)!!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:40

ik ben héél benieuwd!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:46

Ben heel benieuwd Lachen Even een stipje zetten, dit ga ik zeker volgen Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:49

Leuk esmee!! OK dan! Ik ben je trouwe lezer!! Haha!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:52

gaaf joh! Bloos!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:39

Leuk! Ook ik ben erg benieuwd!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:46

Woehoe Esmee begint eindelijk haar Afrikatopic Haha!!!!

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:52

oeh ben echt benieuwd!! leuk Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:16

Gaaf zeg, ik lees mee Ja

EsmeeF

[Verslag 1, de heenreis]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 22:41

Johannesburg - Garden Court Hotel, Zondag 01-07-2007

Het is begonnen, ons gróte avontuur naar Zuid-Afrika. Mijn wekker gaat om 04:15u waarna ik metéén mijn bed uit ben gesprongen. Éindelijk 1 juli, de dag waar we allemaal zó naar uit hebben gekeken! Als een dolle duw ik om 04:30u luidruchtig de deur open bij mijn ouders en roep uit volle borst: ''Zuid-Afrika, we gaan naar Zuid-Afrika!!" Zo, dat was eruit. Nu snel omkleden, eten en alle spullen controleren. Wat is dat toch een gestress allemaal, net voor je vertrekt. "Heb jij de elektrische tandenborstel bij?" "Heb jij nog nieuwe batterijen gehaald van de week?" "Nee, dat zou jij toch doen?" Maar goed, uiteindelijk klopt dan toch alles en sjouwen we alle tassen en koffers naar de voordeur. Alles goed afsluiten en dan op weg naar de boerderij, waar mijn paarden staan en mijn zus woont. (evenals een vriend van ons en mijn oma) Bij aankomst om half 6 stond de koffie al klaar en hebben we nog even wat gekletst met onze vriend Gert-Jan. Maaike, mijn zus, kwam met haar backpack vrolijk naar beneden en was ook helemaal klaar voor vertrek. "Wieeeeuw! We gaan naar Afrika!, roept ze luid. Vervolgens ook haar spullen in de overvolle auto gepropt en om 6 uur bij fam. van Crey zijn, waarmee we samengingen. Nogmaals even snel wat enthousiasme naar elkaar uiten en laten horen hoeveel zin iedereen er in heeft, waarna we onze reis naar schiphol voort zette. Dat ging sneller dan ik dacht! Inchecken is ook altijd zo'n ramp, dat kennen vast meerdere mensen. Al die mensen vragen om je paspoort, zijn ze bang dat je illegaal bent ofzo? Clown Ondanks dat ging alles super op tijd! Het moment dat je de gate inloopt en je weet dat je met beide voeten van de Nederlandse vaste grond af bent in ruil voor een 3 weken lange reis naar Zuid-Afrika, verschijnt er toch wel even een big-smile op je gezicht! We hadden echt een meeega groot vliegtuig van KLM, dus dat zat wel snor! Om 10:30u precies stegen we op en sindsdien was het écht vakantie! Vanaf dat moment wordt je ±10 uur op je wenken bediend. Muziekje erbij, filmpje erbij, 'koekje erbij Clown'.. Dan mag ik toch niet klagen! Best vreemd als je nadenkt bij het feit dat je met zo'n grote ijzeren bak volgeladen met baggage en mensen met zo'n slordige 900km per uur door de lucht raast richting de andere kant van de wereld! We hebben onderweg wel veel lol gehad en de duur van de reis (10,5 uur) viel opzich niets tegen. Ongeveer 20 minuten voor aankomst zagen we Johannesburg al onder ons liggen. Liever gezegd, geen Johannesburg, maar líchtjes, zover als je maar kijken kon! Gaaf gezicht zeg! "RRRRIIIIIBBAAAAA!" Exact om 21:03u landden we op Johannesburg Airport en zagen we al overal grote posters van wilde dieren hangen. Dan krijg je toch al echt veel zin om de bush in te trekken! Na de bloedmooie posters kregen we weer paspoortcontroles. "How long do you stay in Africa?", vroeg ze. Three weeks Haha!, antwoordde ik trots. Ik kreeg een stempel in mijn paspoort (jaahaaaa, eindelijk!) en mocht doorlopen. Iedereen wachtte even op elkaar en daarna zijn we met zijn allen richting de uitgang gelopen. Brrrrr, wat koud! Het is hier om half 6 píkkedonker en ik kan je vertellen dat het behóórlijk wat afkoelt! (zo'n 10 graden) Van de grond keek ik op en plotseling begaf ik me in een mássa roepende mensen! Allemaal hadden ze een bordje vast. 'Taxi', stond erop. Wij hadden thuis onze eerste nacht in Afrika al geboekt, namelijk in het Garden Court Hotel. We zochten naar het daarbij horende busje en stapte in. Goh, wat hebben die taxichauffeurs in Johannesburg snelle handjes zeg! *Gap Gap Gap*.. Als je wat geld in je hand hebt trekken ze het er zo uit. Opletten geblazen dus. Bij het hotel aangekomen hebben we bij de receptie ontelbaar veel formulieren moeten tekenen, iedereen mínimaal 1x. Wat verdacht vond ik dat, ik heb werkelijk nog nooit in de wereld meegemaakt dat je voor één overnachting zóveel handtekeningen moet zetten! Maar goed, het is niet anders. Vond het toch niet echt erg, ze hebben hier heerlijke comfortabele stoelen! Het is nog eens een genot om je daar in te mogen laten ploffen na zo'n lange reis! Uiteindelijk toch maar naar onze kamers gegaan, chique met mooie 2 persoonsbedden. 2 personen per kamer. Ik slaap bij mijn zus. Het is inmiddels 23:00u en dus is de roomservice en bar niet meer beschikbaar. Eigenlijk is iedereen toch ook wel erg moe, dus nu lekker de lamp uit en slapen..
Tot morgen.

[Foto's]

Afbeelding
Heb voor nu enkel een plaatje van de vlucht, vanuit een raampje keken we over de vleugel naar een schitterende lucht.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:05

Leuk esmee!! Haha!
Leuke foto ook hoor. Knipoog

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:07

wauw die foto.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:47

Even een stipje.
Ben heel benieuwd naar de rest van je foto's!

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:17

Mooie foto! Echt toff Afrika! *LOL*
Ben benieuwd naar de rest van je foto's en verslag.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:26

Leuke foto Haha!

Ben benieuwd naar de rest Haha!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:30

Leuk verslag+foto Ja Haha!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:12

Oeh leuk Haha!!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:20

Nou das vast dag 1... ziet er goed uit... BEn heel benieuwd naar de rest hoor Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:30

ff een abbo heb al een paar foto's mogen zien en die waren geweldig Haha!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:34

* STIPJE Haha!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:35

Interessant, Esmee!
Kom maar op met dat verhaal en die foto's wat je ons hebt beloofd! Knipoog

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:08

Bedankt voor alle ontzettend leuke reacties! Het geeft echt een waanzinnige kick & een lekker gevoel om te lezen dat iedereen je belevenissen wil volgen! Ik probeer vanmiddag te beginnen aan verslag 2. Kan nog niet zeggen of ik het er vandaag of morgen op kan zetten. Ik doe mijn best Lachen Ik vind het geweldig jullie zo te kunnen boeien met mijn verhalen. Hoop dat jullie zo enthousiast blijven! Clown

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:17

Aaah wat gaaf zeg Haha!
Ik ga het hélemaal volgen aangezien ik volgend jaar voor een paar maand vrijwilligerswerk wil gaan doen in Zuid-Afrika Ja