Hongarije - the places to be?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Hongarije - the places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 12:59

Waarschijnlijk gaan we nog snel een last minute boeking naar Hongarije doen Hyper!

Nou ben ik er nog nooit geweest en heb ook geen idee wat ik kan verwachten. Wie is in Hongarije geweest, hoe was het, wat heb je gedaan, waar moet je zeker naar toe en wat was absolute tijdsverspilling?

Tatiane

Re: Hongarije - the places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:27

Ik ben vorig jaar een week in Budapest geweest. Ik vond het echt een geweldig mooie stad, waar je op een week tijd zeker nog lang niet alles gezien had. Wat je zeker moet doen als je in Hongarije bent is een dagje/halve dag naar een spa (thermale baden) gaan.. Verder is Budapest by night ook wel erg knap (brug, parlement, kasteel van buda).
Wij hebben ook nog een aantal dingen gedaan die echt aan te raden zijn, maar ik heb er zelf niet echt een idee van waar dat juist was.. Het was een studentenuitwisseling, dus wij werden altijd vergezeld door een hele hoop hongaren die natuurlijk alle leuke plekjes weten zijn. Wij zijn dus naar één of ander alternatief theater geweest (ergens in de achterbuurten van Buda, in een verlaten fabriekspand waar we op kartonnen dozen moesten gaan zitten Clown), beste theaterstuk dat ik al ooit gezien heb. Wij zijn ook gaan grotklimmen (speleologie zeker?), was ook machtig, we zijn drie uur aan het klimmen/kruipen/sluipen geweest door die grotten.. Is iets dat je in Belgie niet kan doen he.

Gho, wat hebben we nog gedaan Lachen ? Eeum, namiddagje lasergamen, house of magic, traditioneel hongaars restaurant, salsabar,..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 13:53

Als ons hotel nog niet volgeboekt is, is dat het grootste kuuroord van Hongarije dus dat komt goed Knipoog Dat grotklimmen, is dat te doen als je claustrofobie hebt? Want het klinkt supergaaf maar ik heb dus claustrofobie Nagelbijten / Gniffelen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:45

Urielle schreef:
Dat grotklimmen, is dat te doen als je claustrofobie hebt? Want het klinkt supergaaf maar ik heb dus claustrofobie Nagelbijten / Gniffelen

Toch niet in de grot waar wij geweest zijn. Meisje van onze groep was ook licht claustrofobisch, maar wilde toch eens proberen. In de gang waar we vertrokken (waar je nog kon rechtstaan, wel wat gebukt) is ze al volledig beginnen panikeren en hyperventileren... Mooi teruggedraaid. Er zaten doorgangen tussen waarvan ik soms dacht "oei, wat als je hier wat struis bent??". Eén doorgang gehad van tien meter lang, waar we op onze buik doormoesten. Vrij extreem dus Lachen, wel heel leuk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 19:17

Dan slaan we dat maar over, want daar ga ik compleet flippen Tong uitsteken

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:14

Budapest kun je wel meer dan een dag rondlopen!! Wij zijn er maar een dagje geweest en dat was echt veel te kort! We zijn ook nog naar zo'n paardenshow geweest, Hongaarse post geloof ik. Wat me vooral bijgebleven is de goedkope wijn aan het Balaton meer (daar zaten we in een hotel), avonden zijn erg lekker daar. Alleen begin van de avond veel muggen Clown maar later en in de nacht super!

Siofok zijn we geweest en de vroegere hoofdstad Sheskeferefar (of zoiets, dat heb ik nog nooit goed opgeschreven), maar zijn me niet echt dingen werkelijk van bij gebleven. Op zich wel leuke oude stadjes.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:37

LuvdaTossa schreef:
We zijn ook nog naar zo'n paardenshow geweest, Hongaarse post geloof ik.

Daar dacht ik net ook aan. Heel erg mooie paardenshow op de hongaarse puzsta's (poesta/steppe).. Is ook weer iets typisch hongaars (bekend hongaars gezegde: Hongaren zijn door God geschapen om paarden te berijden). Zeker de moeite om te doen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:51

Budapest is erg leuk, ga ik dit jaar ook weer heen.
Ik weet niet wanneer je gaat, maar begin augustus is daar het sziget festival. Erg leuk om daar eens te gaan kijken. Als je daar van houdt tenminste Lachen
Verder natuurlijk het Balaton meer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:45

Die paardenshow is echt wat voor mij natuurlijk Haha! En wij zitten idd ook aan het Balatonmeer. We vertrekken 12 augustus, dus de 13e 's avonds daar, dan is het festival vast al voorbij. Welke dingen zijn leuk in Budapest? We gaan maar 7 dagen dus we moeten wel economisch met de tijd omgaan Tong uitsteken

We hebben net geboekt, jippie!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:30

Waar zit je precies aan het Balatonmeer? Wij zaten in Tihany, daar in de bergjes heb je een heerlijk uitzicht over het meer, met een wijntje natuurlijk Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 07:57

Wij vertrekken vanmiddag, mijn lief gaat voor de eerste keer en ik voor de vierde!

We komen morgen aan in Budapest voor wat cultuur en vertrekken dan maandag (op de bonnefooi) richting het Balatonmeer. Daar huren we wel een kamer of appartement (Zimmer frei) en voor de zekerheid hebben we een tent en luchtbed bij.

Vanaf het Balatonmeer zit je in anderhalf a twee uur in Budapest, dus dat is zeker ook goed te doen als dagtrip. Wel op tijd uit je bed dan Knipoog Budapest is gewoon érg indrukwekkend met prachtige gebouwen, veel cultuur en heerlijke baden!

Een aanrader is heel simpel: huur een auto of scooter en ga op pad. Ga van de hoofdwegen af en duik de kleine dorpjes in. Je waant je in heel andere tijden.. Een rondrit rond het meer doe je ook in een dag (met uitstappen enzo)..

De grotten bij Tapolca worden genoemd als aanrader, maar wij vonden het zonde van ons geld en onze tijd Bloos Wel een aanrader is een groepsrit te paard, voor een paar euro heb je de mooiste uitzichten!

Houd rekening met een overvloed aan muggen, zoek strandjes waar je entree moet betalen (dit zijn echt de betere strandjes met voorzieningen!), en kick af van "plat drinkwater" dat is daar redelijk schaars en duur..

Siofok is het Salau van Hongarije. Daar vind je wat discotheken en zitten de meeste jongere toeristen. Als je niet naar zo'n vakantie op zoek bent, mijdt je die plaats dus..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:49

ik ga morgen ook richting Hongarije Ja
met 3 vriendinnen en zitten dus idd in Siofok, maar zullen ook wel dagje naar Budapest gaan, want daar wonen 2 klasgenootjes van mij dus die gaan we opzoeken!

heb er wel onwijs zin in! ze zeggen dat het gewoon heel mooi, leuk én goedkoop is, dus we zijn benieuwd Haha!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:38

Ik vlieg morgen ook naar Hongarije! De vriend van m'n moeder heeft daar een aantal vakantiehuizen, ook aan het Balatonmeer geloof ik. Ik ga 2,5 week, ben er nog nooit geweest.
www.vakantiehuizenhongarije.nl .
@ Ingrid: Vliegen jullie ook? Met welke maatschappij en hoelaat? Misschien kom ik jullie tegen Clown

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:00

Ik ben daar ook geweest!
Wij zaten in een huisje in tihany.... ik ben ook in siofok, budapest en nog meer van die vissersplaatjes geweest... Balatonmeer vond ik echt relaxt, ben namelijk een scheiterd wat betreft beesten enzo... Clown
Tis allemaal erg goedkoop en je wordt echt gek van de watermeloenen Haha!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:02

wij gaan niet vliegen maar met de bus Lachen
zitten daar met Gogotours, vorig jaar ook mee gereisd, en dat beviel erg goed!
maar dit jaar met de bus, want dat scheelde iets van 150 euro! (arme studentjes he Tong uitsteken )

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:35

Chubby schreef:
kick af van "plat drinkwater" dat is daar redelijk schaars en duur..

God, dat was ik al bijna vergeten! De hele week dat we daar zijn geweest heb ik NERGENS plat water gevonden, heel wat supermarkten gedaan... Maar niks te vinden (de blauwe dop is trouwens hun bruiswater, de rode dop het "plat" water dat absoluut niet plat is).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 07:40

Goed dat ik dat weet, want ik moet de babyvoeding aanmaken met plat water. Dat wordt dus een bunch flessen meesjouwen en tegen vriend zeggen dat ie er af blijft Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:03

Wij hebben het bijzonder naar onze zin gehad.. Mijn vriend - een fan van Italie- was ook zeker onder de indruk van alle prachtige burchten en andere gebouwen en van de vergezichten natuurlijk!

Het viel mij op dat het land wel erg snel toeristischer wordt.. Uiteraard is dat niet altijd vervelend (best handig dat je in de engelse taal je eten kunt bestellen) maar ik vond dat het nu wel wat van z'n charme verloren was..

Hoe waren jullie ervaringen?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:25

wij hebben het super naar ons zin gehad! zaten natuurlijk in Siofok, wat natuurlijk wel supertoeristisch is enzo, maar toch erg leuk!
hebben een superleuke vakantie gehad Lachen

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:56

Ik ben nét thuis, heb het ook ontzettend naar m'n zin gehad. Heb een aantal mooie foto's, volgen in het topic hier. Ik heb met name m'n ogen uitgekeken in Budapest Bloos!