vrijwilligerswerk in buitenland met paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

vrijwilligerswerk in buitenland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:35

Ik zoek een tijdsbesteding voor volgend jaar ('k ga een jaar "nog geen opleiding doen").
Ik zou graag een tijdje met paarden willen werken, als vrijwilliger of betaald, maar ik denk dat als vrijwilliger werken wat realistischer is aangezien ik geen paardige diploma's heb.
Nu vind ik het nogal moeilijk om sites en adressen te vinden van bedrijven die weleens vrijwilligers zouden kunnen gebruiken. 'K ben al hard op zoek geweest, maar 't wil niet echt lukken.
Het liefst wel iets in Europa. Amerika en Australië zijn wel erg ver, dus dat mag niet van mijn ouders.
Ook zou het heel fijn zijn als je paard ook mee mag, want 'k weet niet of ik die zo lang zou kunnen missen Bloos .
Ik heb al een mailtje naar svarava gestuurd, dus die hoeven jullie niet meer op te noemen, maar alle andere bedrijven wel!
Kom maar op Haha!

(Sorry als hier al tig topics over zijn maar 'k wist niet goed waarop ik moest zoeken)

Tatiane

Re: vrijwilligerswerk in buitenland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:55

http://www.ligon.chorzow.pl/tara/

In Polen, een soort 'opvanghuis' voor oude/mishandelde/verwaarloosde paarden. Ik denk dat ze nu iets van een 120 paarden hebben (en een heeeele hoop andere dieren. Katten, honden, koeien, varken, hertje, konijnen,..). Ze draaien daar bijna volledig op vrijwilligers die er voor een periode komen helpen (gaande van twee weken, tot een paar maanden). Ik weet wel niet of dat hetgeen is wat je zoekt? Het zijn allesinds prachtige mensen.. Ik ben er ook een maand geweest..

Op de poolse versie van de site vind je vooral heel veel foto's, de duitse versie ook nog maar die staat altijd een maand of twee drie achter, de engelse versie is héél erg beknopt.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:32

Als je vrijwilligerswerk wil doen in het buitenland, raad ik je aan om te Wwoofen.
Wwoof is wereldwijd en biedt vrijwilligerswerk op biologische boerderijen.
Je bestelt een boekje van een land, waarin je alle boerderijen vindt die vrijwilligers vragen.
Hier is de website van Wwoof: http://www.wwoof.org/
En hier een voorbeeld van boerderijen in Frankrijk: http://www.wwoof.org/newsite07/wlist2.asp?cy=FRANCE
Als ik jou was zou ik bij het land waar je heen wilt met de zoekfunctie (Ctrl+F) kijken waar ze paarden hebben.

Ik heb er goede ervaring mee!

Succes en veel plezier!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:18

Kijk eens op http://www.yardandgroom.com Voor werk in de paarden ben je over het algemeen geen diploma's nodig, en het is hard werken, dus ik vind het niet gek om er kost en inwoning en een zakcentje voor te vragen/krijgen! Succes

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:36

Als je naar amerika wilt, kun je zoeken op 'duderanch' gewoon intypen bij google. Dat is de Amerikaanse term voor ranches die vrijwilligers aannemen. als je met paarden wilt werken moet je zoeken als wrangler.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:54

Vrienden van mij zijn sinds kort een paarden/recreatie-bedrijf in Tsjechië begonnen Lachen
Ze zoeken ook nog vrijwilligers die ze willen helpen Lachen..
De eigenaren zijn 3 nederlanders..
http://www.svarava.nl/opvakantieintsjechie/site/actueel/gezocht
Ik ben er ook al geweest en ik heb het er echt super naar me zin gehad..
Waarschijnlijk ga ik er volgend jaar stage lopen en blijf ik er de zomervakantie ook nog Lachen
Als je verdere vragen hebt, me pm-box staat open hoor Knipoog

Edit;
Sorry.. ik ben blind Clown
Ik zie nu pas dat je ze al had gemaild Lachen
heb je al een reactie terug? Ik ben benieuwd Lachen

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:09

En via een reisorganisatie als travel active of activity international? Heeft m'n zusje, Apollo op bokt, ook gedaan. Zo heeft zij een paar maanden op een ijslanderfokkerij gewerkt. Het voordeel als je via een organisatie regelt, dat je niet uitgebuit wordt o.i.d.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 00:53

Ik heb destijds ook bij Travel Active gekeken, en het schijnt dat ze je daar niet kunnen garanderen dat het iets met paarden is. De bedrijven verschillen onderling zo enorm, dat je het echt kunt treffen of enorme pech kunt hebben.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 14:44

Dat is ook de reden dat ik niet via een organisatie ga. Heb al bij verschillende organisaties gevraagd of ze garantie kunnen geven dat je op een paardenbedrijf terechtkomt, maar dat kunnen ze niet, vandaar dat 'k zelf maar aan het zoeken was geslagen.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:38

Jawel via Travel Active kun je aangeven dat je bijvoorbeeld uitsluitend op een bedrijf met paarden wil werken. Ik had aangegeven dat ik alleen op een bedrijf met dieren wilde werken (liefst met paarden, maar het leek me ook een uitdaging om met schapen te werken). Omdat ik ervaring had met paarden werd mijn brief ook naar mensen gestuurd die iemand zochten die ervaring hadden met paarden en daardoor kwam ik op een fantastische boederij met Ijslanders terecht.
Als je je in principe het hele jaar beschikbaar stelt en aangeeft dat je alleen met paarden wilt werken schat ik dat er een vrij grote kans is dat ze ook wat voor je kunnen vinden. Je zou eens moeten vragen of dat mogelijk is; opgeven dat je uitsluitend paarden wil, lukt dit NIET om het te vinden dat je dan eventuele kosten terug kan krijgen en gewoon 'uitgeschreven' kan worden zegmaar.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:37

Dit lijkt mij ook erg leuk. Wat is de minimale leeftijd?