Luxemburg > Clervaux ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Luxemburg > Clervaux ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:29

Wij gaan van 6 tot 10 augustus met het gezin naar Clervaux. Mijn moeder is er vroeger een aantal keer geweest en wilde wel weer eens terug. Ze zegt dat er niet bar veel te beleven is en dat m'n zus en ik ook maar een dagje samen naar Luxemburg stad moeten gaan om te shoppen. En verder kan ik natuurlijk wel natuurfoto's maken Cool Zijn er bokkers die een keer in Clervaux of omgeving zijn geweest en wat leuke dingen weten om te doen/ te zien daar ?

none

Re: Luxemburg > Clervaux ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:34

Clervaux mijn lievelingsstadje!! *LOL*

Mijn oom en tante wonen in Reuler. Dat ligt er dicht blij Clervaux. Elk jaar gaan we daar wel 1 of 2 keer heen. Als je bij hun huis naar beneden loopt door het bos dan ben je in Clervaux. Clerf is inderdaad niet zo groot maar wel echt mooi! Het heeft gewoon iets. Misschien ook omdat ik er al zo vaak kom en het er allemaal ken.

In Clerf zelf heb je een Abdij en Kasteel, en dan moet ik evne heel hard na denken wat er nog meer is. Ik zou het eens aan mijn ouders vragen want er is zo veel te zien daar in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:58

Okee, klinkt wel leuk !

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:17

Ik ben er ook geweest. Inderdaad het kasteel en de abdij zijn erg mooi, mooie natuur, maar verder niet veel te beleven, nu moet ik wel zeggen dat we in januari geweest waren, dus dat er veel winkels, hotels en restaurants dicht waren.
Ik had het in ieder geval na die ene keer wel gezien, het is niet iets waar ik nog een keer terug naar toe zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:31

Hmm ik hoop dat er wel wat meer winkels open zijn als wij dr zijn. Het is wel een touristisch plaatsje, niet ?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:06

Wel toeristisch, vooral met terrasjes enzo, maar niet echt veel winkelgelegenheid hoor. Zo super groot is het ook niet.
Maar wel veel échte stadjes daar in de buurt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:09

Op een half uurtje van Clervaux ligt Bastogne daar kun je leuk shoppen. (en is ook op zondag open)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:55

Okee leuk Ja We blijven ook niet de hele week alleen maar in Clervaux dus als er in de buurt wat te doen is is 't ook goed.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:00

Saai Clown .
Ik zit er bijna iedere vakantie (we hebben een huis dichtbij Marnach) en er valt bijna niks te beleven. Wel mooie natuur.

ga NOOIT naar de licht- en geluidshow (dat is gewoon Windows Mediaplayer op op visualisatie op de kasteelmuur Clown )

Het witte kasteel daar is wel leuk.
Maar ik verveel me er wel dood...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:17

Klinkt érg positief Nagelbijten / Gniffelen Haha, ik ga er gewoon een leuke vakantie van maken Lachen

Is het trouwens ook een beetje leuk uitgaan daar ?

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 01:06

Zo ben terug van 5 dagen Luxemburg in ons huisje daar dichtbij Clervaux *LOL* . Het valt daar tpch nog wel mee Tong uitsteken .

Ik raad je er de chinees aan *LOL* . Lekkere kip Vingers aflikken .

En er is ergens in de hoofdstraat een 'tentenverkoop' met merk kleding maar de meeste stukken daarvan zijn nep Knipoog (waarschuw je maar Nagelbijten / Gniffelen )

Veel plezier!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:17

Vond Clervaux een leuke stad, mooi kasteel en mooie abdij, maar verder kan je er niet echt winkelen volgens mij.
Wij zaten toen in Vianden, wat zuidelijker, en zijn met de trein naar Luxemburg-stad geweest,
wij hadden een Luxemburgpas, kon je gratis met het OV en met korting in musea en kastelen etc.
Ik vond het OV in Luxemburg erg goed, mooie treinen, goede bereikbaarheden en mooi uitzicht in de trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:17

Ik ben terug Lachen Ik vond het op zich wel leuk, mooie natuur enzo. Al had ik dat na een paar dagen wel weer gezien. Verder weinig winkels idd, en wat ze er hadden ( zelfs in Luxemburg stad ) was het meeste van 3 mode's geleden Nagelbijten / Gniffelen Met de trein en de bus door de ''bergen'' vond ik nog het leukste van alles, en we hadden een supermooi hotel ( hotel des Nations ). Verder ook bij de Chinees geweest idd, eerste avond meteen. Was idd goed eten Ja Waar ik niet tegen kon was de rust en stilte daar, vreselijk.. ik ben gewent om veel mensen om me heen te hebben, en dat je altijd wel wat hoort als je in bed ligt enzo. Daar kon ik echt niet aan wennen daar.. En ik was een beetje ziek door het hoogteverschil. Maar verder was het wel leuk hoor *LOL*

Ohja en we waren nog naar the familie of man geweest in het kasteel, hele mooie foto's waren dat. En nog naar de kasteeltentoonstelling. Was ook wel leuk opzich. Abdij vond ik ook wel mooi Ja

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:44

Die fototentoonstelling ben ik ook geweest, die is er geloof ik al even,
maar dat waren idd mooie foto's. Ja Fijn dat het verder wel goed bevallen is! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:00

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:49

The family of man vond ik saai (vroeger 'ns gedaan Nagelbijten / Gniffelen )

Ik hoop dat je er geen Nuga hebt gekocht in de plaatselijk nugawinkel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:54

Nee ik lust dat spul nieteens *LOL* Familie of man vond ik leuk, maar dat is denk ik omdat ik van fotograferen houd Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:22

Ik ben net weer terug van 3 weken Luxemburg
en wil weer terug
man wat mis ik dat land Nagelbijten / Gniffelen
De mentaliteit dfaar, de natuur, geweldig
Wij zitten in Wallendorf-Pont, tussen Diekirch en Echternach.
Winkelen kun je zéker wel leuk, de winkels waar ik ben geweest hebben zéker geen mode hangen van 3 jaar terug.
in Mersch is zeer leuk winkelen, daar heb je Esprit, Mexx etc, Junglister is leuk, hebben ze een JBC, heb ik heel wat koopjes gescoord *LOL*, Echternach is een hele leuke stad, Diekirch heeft de A-sport, heeft Diesel, Only, Mexx. Esprit, en ik heb er K-swiss schoenen voor de helft van de prijs gescoord Cool
Ettelbrück heeft ook leuke winkels, hihi
Was er voor het 4e jaar, en nog ben ik er niet uit gekeken, en op de natuur zeker ook niet!
We hebben 1000 km getourd in de auto deze vakantie Schijnheilig

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:32

wij zijn vorige week in Luxemburg geweest. we zaten bij Septfontaines, camping Simmerschmelz. Heel mooi land, prachtige landschappen, mooie natuur. Het zwembad in Mersch was heel mooi. Verder zijn we in de dierentuin in Bettemburg (dacht ik) geweest, voor kleine kinderen wel een aanrader. Echternach is leuk, en Vianden ook wel. Clervaux zelf vond ik niet zo bijzonder, maar we hebben daar wel lekker gegeten bij een belgisch achtig tentje op een hoek, dat was goed.