Foto's Egypte!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Foto's Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:57

Ja beetje laat eigenlijk maar goed wou er toch een paar met jullie delen Haha! Zaterdag 30 juni zijn wij afgereisd naar Egypte of wel te verstaan Hurghada. We hebben een goede vlucht gehad, af en toe wat turbulentie maar goed dat vind ik niet zo erg. Integenstellen tot andere mensen in het vliegtuig :shock: We vlogen comfort class wat we in vervolg dus alleen nog maar doen! Pff je hebt daar nogal wat meer beenruimte. En je kreeg je personal dvd speler, waar echt allerlei muziek, series, tekefilms, gewone films en de nieuwste van de nieuwste dan!

Afbeelding
Volgens de piloot vlogen we hier over Albanië heen dus dat zal dan wel neem aan dat ie wel weet waar we zaten :lol:

Afbeelding
De kust vlak voor Hurghada

Afbeelding
Een aantal hotellen aan de kust, zoals je ziet moesten we even een bocht maken we hongen dus aardig scheef!

Eenmaal geland op de luchthaven in Hurghada moesten we een klein stukje taxiën met het vliegtuig tot we konden uitstappen. De deuren gingen open en wij naar buiten, pfff nou je loopt echt bij een muur van warmte omhoog :shock: Maarja vind je het gek als je van een aircogekoeld vliegtuig in een temperatuur van over de 40 graden stapt. Daarna door de douane en ja als blondine staren ze je na tot ze niet verder kunnen Rolleyes De koffers gehaald en naar buiten waar we al werden opgewacht door de mensen van de lokale touropperator. Nog een klein half uur met de bus door een grote zandbak heen :grin: Elke weg wat naar een hotel ging stond om de paar honderd meter politie met miterilleurs Verward Nouja voor onze eigen veiligheid dan wel.

Toen kwamen we eindelijk aan bij ons super de lux 5 sterren hotel. Met heeerlijk onwijs groot zwembad en aan zee. Nou beter kan niet toch?
Afbeelding
Het rechter uitzicht vanaf ons balkon

Afbeelding
En dit zag je als je heerlijk even op het balkon voor je uit zat te staren

We hebben ook nog een dolfijnen/snorkeltocht gedaan. Wat was dat onwijs leuk zeg. We moesten wel een aardig eind rijden naar de boot, dwars door de achterwijken van Hurghada. Wat werkelijk waar één grote bauwput inclusief zandbak is. En waar je van die ezelkarretjes tegen komt en een miniscul aantal vrouwen. En diegenen die er rondliepen hadden allemaal zo'n boerka (hoe schrijf je dat?) aan/om. Net alsof het daar nog niet warm genoeg was met 45 graden elke dag. We vroegen ons al af of ze daar een airco onder hadden zitten ofzo :grin:

Afbeelding
Dit was de andere boot die ook met ons meevoer. Op beide boten zaten erg weinig mensen wat niet erg was natuurlijk!

Afbeelding
Een klein onbewoond eiland midden op zee waar we halverwege het water gedropt werden en verder moesten lopen. Op dit eilandje zat een lagune (meertje) wat echt ontzettend helder was!

Afbeelding

Afbeelding
De lagune

Afbeelding
Ik in de lagune

Afbeelding
Ja en op de terugweg voeren we weer door Dolphinehouse, waar de andere boot ons begon te seinen. Er waren dolfijnen bij de boot!
Oooh wat een onwijs mooie dieren om zo in het wild te zien zeg!

Afbeelding

Afbeelding
Weer bij het hotel

Afbeelding
Naast het hotel, een grote bouwput..

Afbeelding
Deze waren er ook in overvloed te vinden..

Het snorkelen was echt onwijs gaaf daar, echt vissen in alle kleuren van de regenboog. En ook hele aparte vormen.. We hadden een onderwatercamera mee en genoeg foto's gemaakt. Zal nog even zien of ik ze kan inscannen.

Ohja ze kunnen hun ogen daar dus niet van blonde meisjes houden. Er zijn een paar keer 200 kamelen en 20 arabische volbloeden (paarden) voor me geboden. Ten huwelijk gevraagd, een wou me mee hebben naar z'n familie in Luxor. Maar heb ze vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik mijn stoel op de terugweg in het vliegtuig wel ging gebruiken haha :grin:

Groetjes Miranda

_JL_

Re: Foto's Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:11

ik vertrek vrijdag en kijk er echt naar uit !
vorig jaar ook naar hurghada geweest, nu ga ik naar makadi...
zeker na deze foto's wil ik het liefst zo snel mogelijk vertrekken !
prachtig land gewoon he Haha!
ik ben ook blond, en zat aan een miljoen kamelen, hihi, zien of het dit jaar meer of minder wordt...

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:18

Leuk welk hotel bij makadi beach, daar zaten wij nu namelijk ook Lachen

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:20

makadi palace,
volgens mij zijn die gekleurde gebouwtjes op 1 van je foto's van grand makadi, kan dat ?

zijn er daar veel winkeltjes enzo?

welk eilandje was dat waar je heen was gegaan,
ik was vorig jaar naar mahmya gegaan, maar dit lijkt me nog mooier Haha!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:29

Kan wel joh heb geen flauw id. welk hotel dat is Knipoog Wij zaten in Prima Life Makadi beach resort.

Nee er is daar niets buiten de hotels.. en hurghada zelf vond ik ook bepaald niet echt wat Voelden ons er erg onveilig en moesten eerst een gebedje doen voordat we de 4baans weg overstaken Clown

Weet niet hoe dat eilandje heette, het was iig vlakbij DolphineHouse zo heet dat stuk zee daar waar de dolfijnen wonen. Het was echt super mooi op dat eilandje ja. Echt zo'n tropisch gevoel Lachen

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:35

Ik vond Hurghada zelf erg leuk...
waar ik vorig jaar zat (Grand Resort),
was een hele winkelgallerij, met veel rommelwinkeltjes, echt iets voor mij, hihi...

heb ergens iets gelezen van een shoppingcenter in makadi,
dat is dus niet zo ?

Ik ga in ieder geval de naam 'dolphinhouse' onthouden, dankje Knipoog

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:37

Ow!! daar wil ik ook heen!
heb het hier wel beetje gehad met die regen.
echt vet mooi is die zee daar!.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:18

wat een mooie fotos Pling ik ben ook met een vriendin geweest. in 1 woord fantastisch. maar wat hebben jullie een mazzel gehad dat jullie dolfijnen aantroffen, wij moesten op een gegeven moment de boot in omdat er aan de andere kant van de zandbank haaien werden gesignaleerd zei de tolk maar geen dolfijnen gespot.
voor de rest was het een heerlijk land met een mooie cultuur Pling

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:10

Oh dat water op onbewoond eilandje wat moooooi! Bloos!
Ziet er echt gaaf uit. Jaloers Nagelbijten / Gniffelen
Leuke foto verslag ook.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:16

Wat gaaf zeg Egypte , klinkt als een geslaagde vakantie ik wil er ook over een paar jaar een kijkje nemen Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:23

Ik wil ook heel graag naar Egypte Ja
Staat op nr 1 op mijn lijstje Haha!
Maar helaas wil niemand met me mee Verdrietig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:28

egypte is gaaf,ik ben er ook geweest,alleen boden ze voor mij geiten en kamelen Tong uitsteken

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:29

Wow, prachtige foto's! Vooral van het strand en de dolfijnen, echt super! Pling
Egypte staat zeker op mijn verlanglijstje om daar nog eens heen te gaan Lovers

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:03

toeka schreef:
wat een mooie fotos Pling ik ben ook met een vriendin geweest. in 1 woord fantastisch. maar wat hebben jullie een mazzel gehad dat jullie dolfijnen aantroffen, wij moesten op een gegeven moment de boot in omdat er aan de andere kant van de zandbank haaien werden gesignaleerd zei de tolk maar geen dolfijnen gespot.

waaah... nu heb je iets slechts gezegd... haaien?
zien dat ik het water in durf volgende week Clown

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 15:07

Zo dicht aan de kant zijn geen haaien, en in Dolphinehouse ook niet omdat dat hun territorium is Knipoog

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:57

_JL_ schreef:
toeka schreef:

waaah... nu heb je iets slechts gezegd... haaien?
zien dat ik het water in durf volgende week Clown

wendely schreef:
Zo dicht aan de kant zijn geen haaien, en in Dolphinehouse ook niet omdat dat hun territorium is Knipoog

idd dicht aan de kant zul je geen haaien treffen. dit was ook niet dicht aan de kant, maar op zee waar we richting een zandbank gingen. het werd echter vertolkt, of het waar is weet ik niet, maar je maakt toch wel dan dat je het water uit komt Clown

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:58

Gaaf hoor! leuke foto's. Egypte is vet he?! ook zo'n zin om weer terug te gaan?
ik kom net terug uit El Gouna (27km afstand van hurghada) en ik ben helemaal verkocht aan dat land!
El Gouna was echt paradijselijk!
Wij hebben ook zoveel gave dingen gedaan, naar Luxor, met de quad door de woestijn, op een kameel gezeten, snorkelen en ook echt duiken.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:05

hebben jullie er eigenlijk paardgereden,
want vorig jaar heb ik niets gevonden om paard te rijden...

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 16:06

Nee ik heb er niet gereden, al moet ik toegeven dat dat voor mij ook niet zo nodig hoefde in die hitte Knipoog
Volgens mij kun je vlakbij El Gouna paardrijden, zoiets had ik van te voren op google opgezocht.

@GoofyM ja heb zin om terug te gaan, maar ga volgend jaar eerst een ander land bezoeken Knipoog Misschien september/oktober volgend jaar een nijlcruise Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:15

ik vind de paarden en dieren in zijn algemeen in Egypte er triest uitzien,daar zou ik voor geen goud op willlen rijden(of achter in een karretje)

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:31

Snoevie schreef:
egypte is gaaf,ik ben er ook geweest,alleen boden ze voor mij geiten en kamelen Tong uitsteken

haha voor mij ook, hij zei blijkbaar: 2 miljoen kamelen op haar!
Was zeker wel geslaagde vakantie daar!

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:33

_JL_ schreef:
hebben jullie er eigenlijk paardgereden,
want vorig jaar heb ik niets gevonden om paard te rijden...

LillyLand BeachClub, ook in Hurghada..
Daar was ik op vakantie, daar kon ik paardrijden.
De paarden waren best smal oke, maar ze werden zo goed mogelijk verzorgd dat merkte ik wel Knipoog