Volgens de piloot vlogen we hier over Albanië heen dus dat zal dan wel neem aan dat ie wel weet waar we zaten :lol:

De kust vlak voor Hurghada

Een aantal hotellen aan de kust, zoals je ziet moesten we even een bocht maken we hongen dus aardig scheef!
Eenmaal geland op de luchthaven in Hurghada moesten we een klein stukje taxiën met het vliegtuig tot we konden uitstappen. De deuren gingen open en wij naar buiten, pfff nou je loopt echt bij een muur van warmte omhoog :shock: Maarja vind je het gek als je van een aircogekoeld vliegtuig in een temperatuur van over de 40 graden stapt. Daarna door de douane en ja als blondine staren ze je na tot ze niet verder kunnen

Toen kwamen we eindelijk aan bij ons super de lux 5 sterren hotel. Met heeerlijk onwijs groot zwembad en aan zee. Nou beter kan niet toch?

Het rechter uitzicht vanaf ons balkon

En dit zag je als je heerlijk even op het balkon voor je uit zat te staren
We hebben ook nog een dolfijnen/snorkeltocht gedaan. Wat was dat onwijs leuk zeg. We moesten wel een aardig eind rijden naar de boot, dwars door de achterwijken van Hurghada. Wat werkelijk waar één grote bauwput inclusief zandbak is. En waar je van die ezelkarretjes tegen komt en een miniscul aantal vrouwen. En diegenen die er rondliepen hadden allemaal zo'n boerka (hoe schrijf je dat?) aan/om. Net alsof het daar nog niet warm genoeg was met 45 graden elke dag. We vroegen ons al af of ze daar een airco onder hadden zitten ofzo :grin:

Dit was de andere boot die ook met ons meevoer. Op beide boten zaten erg weinig mensen wat niet erg was natuurlijk!

Een klein onbewoond eiland midden op zee waar we halverwege het water gedropt werden en verder moesten lopen. Op dit eilandje zat een lagune (meertje) wat echt ontzettend helder was!

De lagune

Ik in de lagune

Ja en op de terugweg voeren we weer door Dolphinehouse, waar de andere boot ons begon te seinen. Er waren dolfijnen bij de boot!
Oooh wat een onwijs mooie dieren om zo in het wild te zien zeg!

Weer bij het hotel

Naast het hotel, een grote bouwput..

Deze waren er ook in overvloed te vinden..
Het snorkelen was echt onwijs gaaf daar, echt vissen in alle kleuren van de regenboog. En ook hele aparte vormen.. We hadden een onderwatercamera mee en genoeg foto's gemaakt. Zal nog even zien of ik ze kan inscannen.
Ohja ze kunnen hun ogen daar dus niet van blonde meisjes houden. Er zijn een paar keer 200 kamelen en 20 arabische volbloeden (paarden) voor me geboden. Ten huwelijk gevraagd, een wou me mee hebben naar z'n familie in Luxor. Maar heb ze vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik mijn stoel op de terugweg in het vliegtuig wel ging gebruiken haha :grin:
Groetjes Miranda