Tunesie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 19:10

Ik wil met een vriendin naar Tunesie gaan. Wie is er ook ooit geweest, welk hotel en wat zijn de ervaringen?

Ik ben erg benieuwd, als ik reviews lees op internet schrijft ook weer iedereen wat anders.

We willen graag All Inclusive zitten, maar ook daar heb je veel variatie in zitten...

manzano

Re: Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:38

Ben er 2 jaar geleden geweest. Ik vond het erg leuk Ja Maar we zaten in een appartement (logies dus) en in juni (stuk rustiger). Hoe het midden in de zomer is weet ik dus niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:51

Ow vergeten bij te zetten, we gaan begin oktober. Dus niet midden in de zomer...

Welk deel ben jij geweest Manzano en wat heb je er gedaan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:53

Wij zaten in Hammamet, maar dan bij het oude centrum, niet in het hotelgedeelte (dat ligt daar een stuk vanaf).
We hebben er een dag een busexcursie gedaan (naar Tunis, Carthago en nog een dorpje) en een 2 daagse Jeepsafari (oa naar de woestijn..... erg gaaf!). Verder hebben we in hammamet zelf nog paardgereden en verder niet erg veel.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:47

Ik ga over 1,5 week naar Tunesië, Hammemet.
We zitten all-inclusive . Ben heel benieuwd hoe het daar is!

Ik hoor van mensen alleen maar leuke verhalen. En deze kant van de Middelandse Zee kom je ook niet zomer, best speciaal dus!
En de woestijn, en kameel rijden.. Heb er zo'n zin in! *LOL*

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:52

Ik ga 21 Aug naar Monastir. All- inclusive.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:42

Pfffffffffffffffffffffffffffffff

Ik daar een adres gevraagd waar we kameel gereden hebben. Ze hadden wat paardjes en ik wilde wel graag nieuwe bitjes voor de paardjes sturen. Werd er ineens heel geheimzinnig gedaan, ik kreeg prive adres waar ik het heen moest sturen en mocht niks aan zijn baas vertellen. vertrouw het dus voor geen meter en verwacht dat het gewoon doorverkocht gaat worden. Ik were met mijn goedheid.... Word nu trouwens konstant gebeld vanuit Tunesie door die ven die blijkbaar het telefoonnummer van de zaak heeft gevonden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:15

Tunesië is een echte aanrader!

Ben 2 jaar geleden 2 weken naar Sousse geweest. Mooi land mooie stranden en mooi hotel.
Verder is het centrum van Sousse een echte aanrader. Allemaal kleine straatjes met winkeltjes en kraampjes. En met heeeeele lekker nougat!
Daarnaast 2 daagse excursie gedaan naar het zuiden en een dag naar tunis en sidi bou said. Beide excursies zijn echt aan te raden!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:59

Ik ben 2 jaar geleden in Tunesië geweest. Een leuk land om eens naar toe te gaan, maar een echte aanrader vond ik het zelf niet.
We vonden het land wat eentonig. We zaten zelf in Sousse, maar hebben ook wel rond gereist. We zijn o.a. met de trein naar Tunis geweest in het noorden. Dat vond ik wel echt een aanrader. Mooie stad, mooie gebouwen. We hebben ook wat kleine plaatsen rondom Tunis bezocht, die ook zeer de moeite waard waren.

Verder hebben we een 2-daagse jeepsafari gedaan. Was bijzonder toeristisch. Wij zijn toen in september geweest en het was gewoon veel te druk. Tocht met koetsjes die erbij in zat was ronduit vreselijk......... Veel paarden waren echt broodmager.
Zoutmeren en woestijn vond ik wel weer heel mooi. Door de woestijn een rit per kameel gedaan. Je beleefd wel even het nomaden gevoel. Maar ook daar was het erg druk.

De zee vond ik in Sousse best wel vies. Niet erg helder en veel troep, maar dat kan natuurlijk tijdelijk geweest zijn.
Verder vonden we het bezoek aan verschillende markten erg leuk. Let wel heel goed op je portemonee!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:06

Wij zijn vorig jaar geweest en hebben een rondreis door de woestijn gemaakt (alleen het zuiden). Dat was echt heel erg leuk. Mij trekt een All-in vakantie totaal niet maar heb voor en na de jeepsafari wel 2 dagen in zo'n resort gezeten. Tja die zijn overal op de wereld hetzelfde. Alleen het verschil bij Tunesie (en ook Egypte) is dat er buiten het resort echt niets is. Geen winkels, restaurantjes of een boulevard. Er is niets en niemand komt dus uit zijn resort (buiten de excursies dan). Dat lijkt mij dodelijk saai, maar misschien vinden anderen het geweldig. De resorts zijn wel heel erg luxe en mooi. Het eten is wel redelijk (ze maken gewoon westerse eten na). Maar denk een megaresort, groot buffet en eten in warme bakken.

Ik zou dus echt excursies aanraden, als het kan met een kleine groep of in een jeep. In de binnenlanden is de bevolking veel aardiger en meer echt. In de omgeving van de resorts zijn ze soms vervelend en opdringerig (daar komen al die negatieve verhalen over dit land ook vandaan).

Ik vond Tunesie echt heel erg mooi en bijzonder.

alladinmj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:17

Wij zijn ook in Tunesie geweest.
het was echt super, Mooie omgeving mooie zee, lekker zwembad leuke restaurantjes.
We zaten in Souse hotel Riad Palms Direct aan het strand. In een levendige omgeving met diverse winkeltjes en restaurants.
Het was daar echt super mooi alleen die arme paardjes bloedmager kreupel en somige nog veelste jong.
Maar Tunesie is echt mooi, ik vind het wel een aanrader Bloos Haha!