Wij zijn vorig jaar geweest en hebben een rondreis door de woestijn gemaakt (alleen het zuiden). Dat was echt heel erg leuk. Mij trekt een All-in vakantie totaal niet maar heb voor en na de jeepsafari wel 2 dagen in zo'n resort gezeten. Tja die zijn overal op de wereld hetzelfde. Alleen het verschil bij Tunesie (en ook Egypte) is dat er buiten het resort echt niets is. Geen winkels, restaurantjes of een boulevard. Er is niets en niemand komt dus uit zijn resort (buiten de excursies dan). Dat lijkt mij dodelijk saai, maar misschien vinden anderen het geweldig. De resorts zijn wel heel erg luxe en mooi. Het eten is wel redelijk (ze maken gewoon westerse eten na). Maar denk een megaresort, groot buffet en eten in warme bakken.
Ik zou dus echt excursies aanraden, als het kan met een kleine groep of in een jeep. In de binnenlanden is de bevolking veel aardiger en meer echt. In de omgeving van de resorts zijn ze soms vervelend en opdringerig (daar komen al die negatieve verhalen over dit land ook vandaan).
Ik vond Tunesie echt heel erg mooi en bijzonder.