Heeft er iemand ervarin in nepal? Hoe de mensen daar zijn wat ik vooral niet mag vergeten, zodat ik nu al kan beginnen sparen, want die dingen zijn meestal niet zo goedkoop.
Welke reiszak goed is, slaapzak het beste is, want je moet die natuurlijk allemaal dragen.
En dan betreft kleding? Het weer hoe is het daar? Wat kan ik best meedoen omdat ik geen idee heb hoe koud of warm het daar is.
We moeten ook meestal zelf koken, dus enkele tips

Verder wou ik ook vragen of iemand ervaring heeft met trekking gpsen, ook al ga ik in groep zou ik me veiliger voelen als ik ééntje mee heb. Je weet maar nooit, en vind het ook handig om te gebruiken. Merk, enzo
En mensen die een zware expeditie hebben gedaan, hoe hebben jullie getraint? Trekking heb ik al erg veel ervaring mee, en ga men diploma ook binnenkort halen, samen met bergwandelen. Maar mountainbiken en raften heb ik minder kaas van gegeten

Mischien slim om een mountainbike te kopen om al te oefenen? Of zou dat niet nodig zijn? Want het is wel weer duur, of is de fiets in de fitness voldoende. Daar maak ik me een beetje zorgen over.
Verder moeten er ook een paar kilos af, omdat ik gezondheidsproblemen heb gehad en nu natuurlijk mag stoppen met de pillen, dus val ook razendsnel terug af

Het is gewoon een droom om te doen, ik wou altijd eco challenge meedoen. En wie weet als ik dit haal komt het er ooit nog van.

Even de planning bekijken, het duurt dus 21 dagen, trekking mountainbiken en raften
Dag 1 – 3 Kathmandu
Bij aankomst in Kathmandu, worden we ontvangen in het reiscafé. Vanuit Kathmandu maken we per fiets en met het openbaar vervoer verschillende daguitstappen. We zetten een stap in het dagelijkse Nepalese leven in het traditionele dorp Bungamati en genieten van de hindoeceremonies rond de tempel van Pashupatinath, of maken een wandeling langs de rijstvelden.
We beginnen dus traag

Dag 4 – 12 9-daagse trekking in de Langtangregio
Onze batterijen zijn opgeladen en we maken ons klaar voor de trekking. We vertrekken vanuit Dhunche. De eerste dagen stappen we door naald- en rhododendronbossen en kleine dorpjes, en genieten we van de besneeuwde bergtoppen rondom ons. Wanneer we de 3.000 m grens oversteken verandert het landschap in eindeloze velden en ruige rotsformaties. We komen dichter bij de Tibetaanse grens, dat merken we aan de typische huizen. Slapen en eten doen we in teahouses. Het is stevig klimmen tot Langtang Ri, het hoogste punt van onze trekking op 4.900 m. Vanaf hier hebben we een prachtig zicht op de bergtoppen en de Langtanggletsjer.
Dag 13 – 14 Raftingtocht
Tijdens een rafting van 2 dagen kolken we door het witschuimende water van de Setirivier (niveau II tot III). We maken kennis met de gastvrijheid in de dorpen onderweg en overnachten in tenten aan de waterkant.
Dag 15 – 17 Chitwan National Park
De volgende dag en nemen we onze intrek in het Chitwan National Park en ontdekken de fauna en flora die dit Teraig gebied rijk is. Met een olifantentocht door de jungle gaan we op zoek naar wild zoals neushoorns en olifanten. We brengen ook een beklijvend bezoek aan Lumbini, een bijzonder boeddhistisch bedevaartsoord.
Hier kijk ik echt naar uit

Dag 18 – 22 3-daagse mountainbiketocht en Kathmandu
3 dagen lang verkennen we de Kathmanduvallei met de fiets waarbij we door ongerepte natuur en kleine dorpen rijden. We bezoeken Swayambunath, één van de oudste tempelcomplexen van Kathmandu en tevens één van de belangrijkste boeddhistische pelgrimsoorden, en ook Patan, de ‘Stad der Schoonheid’ laten we niet links liggen. In Kathmandu kopen we onze souvenirs en g enieten we voor een laatste keer van een heerlijke maaltijd
Sorry voor het lange bericht, en hopelijk kunnen jullie me helpen