camping zoeken zo moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChrissiejJ

camping zoeken zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 15:51

Heeii,

ja ik heb geen idee waar ik dit anders moet plaatsen. Mocht het verkeerd staan, tem dan maar.

Nu dus mijn probleem.
Ik mag een camping uitzoeken, in frankrijk. Maar als je op internet gaat kijken is er zooooooo veel te vinden, dat ik dus niet meer weet wat goed/niet goed is. Wat ik moet kiezen en bla bla bla.
Echt hoe moet ik nu ooit een camping gaan uitkiezen. Tis zo moeilijk.
Weet iemand misschien iets wat kan helpen :p? Iemand misschien goede ervaringen met een leuke camping in Frankrijk Lachen!.

Het gaat om een plaats voor een camper. 4 personen. Een hond moet mee kunnen en er moet toch wel wat te doen zijn. Een leuk stadje op fietsafstand ofzo in de buurt. Ik plaats dit, omdat ik nu zo'n beetje wanhopig aant worden ben Huilen Tong uitsteken

Alwiene

Re: camping zoeken zo moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:30

Emmaa_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:43

Hier kun je een regio aanklikken en dan komen er allemaal campings waaruit je kunt kiezen.
Het zijn er idd soms wel heel veel, maar je moet gewoon even van te voren bedenken wat je wil (bijv prijs, afstand). Dus even lijstje maken ofzo. Knipoog

http://www.campingfrankrijk.com

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:56

Waar wij altijd naar keken: plaats (neem aan dat je weet in welk gebied je wilt kamperen?)
-genoeg beschutting (veel bomen enzo voor schaduw plek, was iets wat wij altijd graag wilden)
- zwembad ja/nee
- prijs
- dicht bij zee
- leuke dorpjes/stadjes in de buurt
- restaurant op de camping

er zijn zoveel dingen om op te letten.
ga na bij wat jij wil op de camping en kijk of het er is of niet.

Succes met zoeken!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:01

Ik zou lekker gaan snuffelen in campingboeken (kijk eens in de bibliotheek) en op internet. Wil je een (groot) zwembad, wil je bij de zee, hoeveel kilometer willen jullie maximaal rijden?
En hou er ook rekening mee dat veel campings volgeboekt zullen zitten voor de komende 2 maanden, in het hoogseizoen. Zeker campings met een groot zwembad en veel faciliteiten zijn vaak erg populair.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:07

Wij stonden op camping Le Grand Large in Normandie.
Dat is een hele leuke camping! Lachen
Je hebt er veel te doen en er is een zwembad op de camping zelf en als je 100 meter loopt ben je bij het strand Knipoog

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:11

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:52

-> BI

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:25

Oke bedankt. Hier kan ik alweer wat mee. Maar die dingen als zwembad, stadjes in de buurt etc. Dat zijn bijna standaar dingen, dat maakt het zo moeilijk. En ik weet dat veel campings volgeboekt zullen zijn, maar daarom moet je soms net even verder zoeken Haha!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:27

de anwb heeft van die campinggidsen voor verschillende landen! Daar haalde wij vroeger ook altijd de campings uit. Daar staat echt alles in, wat er te doen is, hoever van het strand af, of hond mee mag, cijfers voor sanitair etc. echt de moeite waard om eens te bekijken!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:39

Kijk eens op www.acsi.eu Dat is een makkelijke site waar je via een zoekopdracht campings vind die aan jouw eisen voldoen.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:32

Kijk ook eens op http://www.camping-frankrijk.nl/
Niet alleen kun je daar campings per regio vinden, je kunt er ook via een landkaart zoeken, en daarnaast worden over heel veel campings meningen gegeven. Kunnen soms zeer nuttig zijn bij het maken van een keuze Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:38

http://www.france-individuelle.com/

Met deze organisatie een hele goede ervaring.

Heb trouwens in de Dordogne een kampeervakantie gehad, tent stond er al. Elke ochtend op loopafstand naar een boer met paarden, een prachtige buitenrit gemaakt op een engelse arabier. Deze fransoos was weergaloos met paarden, verhuurden zijn paarden aan enigzins ervaren ruiters en de prachtigste ritten gemaakt gedurende 3 uur per ochtend. Betaling liep via france individuelle, dus was een paardrijvakantie.

Bloodyhell zie dat het nog steeds dezelfde vent is die die tochten maakt, maar ik had geen trektocht, gewoon elke dag een tocht.

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 12:00

heel erg bedankt voor jullie reacties Haha! ik ga vandaag de anwb winkel eens binnen wandelen Haha!