Op 'de bonnefooi' ergens naar toe: ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Op 'de bonnefooi' ergens naar toe: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 22:24

Vriendlief en ik zitten ernstig in discussie over waar heen te gaan op vakantie. We hebben een tijdje terug al besloten dat Spanje echt ons land is. Onze favorieten zijn toch wel de regio Marbella (Costa del Sol) en Puerto de la Cruz (Noord-Tenerife). Mooie omgeving, lekker rustig, genoeg te doen.

Maar goed, we willen wel weer eens wat anders... Clown

We willen in september/oktober op vakantie, 7 tot 12 dagen. We hebben lastminutes overwogen, maar goed, het is pas half juli dus echt lastminute is het niet. We zijn wel een beetje met de lastminutes mee aan het kijken, maar wat ik vooralsnog zie zijn de prijzen over het algemeen niet wereldschokkend veel anders. Nu had een collega van me het erover dat zij regelmatig de auto pakten en zomaar ergens naar toe reden en ik heb meer collega's die dat doen. Aangezien wij buiten het seizoen gaan was het volgens hem zowiezo geen probleem om onderdak te regelen. Oftewel: vliegtuig in, auto huren daar, naar de plaatselijke Tourist Information en daar een hotelletje zoeken. Enerzijds trekt me dat idee wel, anderzijds ben ik een echte controlefreak... Nagelbijten / Gniffelen

Zijn er mensen die dat doen hier? Gewoon ergens naar toe vliegen en daar maar wat gaan zoeken? Hoe doen jullie dat? Hoe bevalt 't? Etc etc...

flowerxxx

Re: Op 'de bonnefooi' ergens naar toe: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:42

Wij hebben het in het verleden wel eens gedaan met kamperen. Maar dat is lang niet altijd leuk. Bedenk dat je moe bent van de lange reis en dan nog moet gaan zoeken naar een lege plek en naar je bestemming. Ook heb je kans een minder leuke plek te moeten accepteren (denk aan slechte/vieze kamers etc). Dat hoeft natuurlijk niet maar het kan wel.

Waarom boek je geen startpakket? Heb je een reis, tranfer en 1 of 2 dagen in een hotel. Dan kan je uitgerust kijken naar andere leuke plekken op je bestemming.

Op marktplaats en andere site's staan trouwens ook veel particulieren die super leuke huisjes, kasteeltjes, boerderij etc verhuren. Echt een aanrader!! Je komt op de meest bijzondere plekken terecht en kunt zelf aangeven hoe lang je wilt blijven.

Ik zou altijd vooraf iets regelen. Hou er zelf niet van om totaal niet te weten waar ik heen zou moeten. En na een lange reis heb ik geen zin om nog te moeten zoeken in een vreemd land.

Misschien kan je een goede gids kopen met adressen van de streek waar je heen wilt?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:02

Als we met de tent gaan dan gaan we vrijwel altijd op de bonnefooi. Een stapel campingboeken en adresjes voor onderweg in de auto. En een hotelletje voor 1 nacht is altijd wel te vinden.
Met het vliegtuig zou het ook geen probleem moeten zijn, meestal zitten de vluchten vol en de hotels niet. Zeker als je niet in het hoofdseizoen gaat.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:08

Mijn vriend en ik vertrekken volgende week ook op de bonnefooi naar Spanje. We hebben alleen een ticket voor de heenreis geboekt en we zoeken deze week nog even een hostelletje voor de eerste nacht. Dan weten we tenminste dat we de eerste nacht ergens terecht kunnen. En voor de rest... Lonely Planet mee en we zien wel!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:42

Ja hoor. Ik ben naar Sydney gevlogen en ben daar pas gaan verzinnen waar ik zou gaan verblijven. Gewoon een taxi of shuttlebusje het centrum in en een verblijfplaats zoeken. Heerlijk, komt toch altijd wel goed.
En idd, de lonely planet mee, dan kan het helemaal niet meer fout gaan Haha!

Gewoon doen, is hartstikke leuk.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:24

Zeker doen! In Canada doen we dit eigenlijk altijd en dat bevalt prima.

Het is naar mijn idee ook veel prettiger dan om van te voren alles vast te leggen. Hoe weet je van tevoren of een plek leuk of juist niet leuk is? Of hoe het weer wordt? Als er slecht weer wordt voorspelt richting zuiden, maar richting het noorden blijft het lekker, dan kun je toch beter naar het noorden gaan? En als medereizigers vertellen dat je eigenlijk die ene bepaalde plek niet kunt missen maar die staat niet in je planning? Of wanneer dat ene hotelletje er veel gezelliger uitziet dan het hotel om de hoek waar jullie voor geboekt hadden... Je kunt van tevoren uiteraard een ruwe planning maken, maar de uiteindelijke invulling overlaten aan de omstandigheden. Geen gestress om je planning te halen, of spijt omdat iets niet in de planning is opgenomen. Alleen maar puur genieten van het moment en van waar het land en de omstandigheden je heen brengen. Dat is in mijn optiek pas echt vakantie!!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:38

Gewoon iedere keer naar dezelfde plek gaan Clown ROFL
De meningen zijn verdeeld zo te lezen... Straks eens op mijn gemakje lezen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:41

Wij hebben het gedaan in Denemarken en dan bij B&B aan de weg geslapen. Was ontzettend leuk, je leert op die manier de mensen echt kennen. Iedereen was heel behulpzaam en we zijn door het hele land heen getrokken.