Op vakantie naar frankrijk, waar aan denken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona__

Op vakantie naar frankrijk, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:19

Hallo Lachen

Aanstaande vrijdag ga ik een weekje naar Frankrijk op vakantie met mijn vader + fam. Het wordt mijn eerste keer op vakantie naar het buitenland. Ben al bezig met een lijstje maken met wat ik mee moet nemen, maar zijn er nog dingen die ik absoluut niet moet vergeten of waar ik rekening mee moet houden in Frankrijk?

Ervaringen en tips zijn zeer welkom! *LOL*

Ilona__

Re: Op vakantie naar frankrijk, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:17

Ik kan niet meer editten, maar een kleine toevoeging.
Is er iemand die weet hoe ik in Frankrijk zorg dat ik een goedkope provider op mn mobiel krijg? Ik heb 3 gevonden, 2 zijn redelijk prijzig, de 3e is redelijk goedkoop.
Ik heb dus nu namen van de providers, en de prijzen, maar ik heb geen idee hoe ik dat instel op mijn telefoon als ik in Frankrijk ben. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:10

Waar je rekening mee moet houden is dat je daar sneller uitdroogt, dus veel moet drinken (anders wordt naar de wc gaan voor de grote boodschap ineens ook heel moeilijk). Zorg echt altijd voor water bij de hand. Verder zijn insecten hardnekkige plaaggeesten, dus insmeren met iets insectenwerends.
Dat is het eerste wat me te binnen schiet.
Oja, en je hoofd bedekken als je de zon in gaat (hoed, pet, hoofddoek of parasol/paraplu)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:59

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:59

In Frankrijk kan de hoeveelheid kalk in het water (behoorlijk) hoger zijn dan in NL. Mijn broertje heeft daar enorm veel last van gehad met zijn stoelgang, hij kon gewoon niet meer naar het toilet en heeft toen zelfs in het ziekenhuis gelegen!

Sindsdien drinken wij op vakantie alleen nog maar bronwater, dat je overigens heel goedkoop in iedere supermarkt kun krijgen in 2literflessen Ja

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:14

Hm ze is nu al weg... Clown