Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vlooiebaal schreef:Je kan gewoon voor 3 maanden naar america, een week naar huis en dan weer 3 maanden.
Ik heb dit zo 4 jaar volgehouden, alleen je moet sterk in je schoenen staan bij de douane, en volhouden dat je er niet werkt.
Ik ben maar 2 keer gestopt en ondervraagd.
In 7 jaar tijd ben ik zeker 20X heen en weer gereisd.
Een visum kan voor een half jaar en als je daar ben nog een keer verlengen met een half jaar, ik geloof dat je dan wel een sponsor daar moet hebben.
Succes
wgirl schreef:Ik reis nu ook 2 of 3 keer per jaar voor 3 maanden naar de VS, maar ik heb wel een visum moeten aanvragen (een multiple entry visum). Dus ik denk dat de regels nu wel zijn aangescherpt. En zelfs met dit visum wordt ik af en toe nog wel aangehouden bij de grens en ondervraagd. Ze zijn dan inderdaad bang dat ik aan het werk ben in de VS. Ze hebben dit de laatste keer ook nagecheckt en mijn trainer op gebeld. Er is mij door de ambassade verteld dat ik nooit langer dan 6 maanden in de VS mag verblijven. Ik heb dat weleens wat overschreden, maar ze gaan dit allemaal wel na.
Dus wees wel voorzichtig wat je doet, want je wilt niet terug worden gestuurd als je net bent geland natuurlijk. Succes!
Citaat:En als je een middagje bij de ambassade op bezoek gaat tijdens je verblijf dan gaan de drie maanden toch weer opnieuw in? (omdat dat gezien wordt als niet in amerika zijn?) Dus dat zou je in principe dus niet naar huis hoeven maar gewoon even langs de ambassade droppen?
wgirl schreef:Silly the Kid,
Ik heb met de amerikaanse ambassade gebeld en zij vertelden mij toen over het multiple entry visum. Succes.