visum aan vragen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sann_e

visum aan vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:51

Wie weet hoe ik mijn visum voor amerika kan aanvragen voor een jaar!!
En kun je ook 3 maand daar zijn 3 maand hier 3 maand weer daar zonder een visum??

groetjes sanne

DubbelFun

Re: visum aan vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:27

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:41

Neem contact op met het Amerikaanse consulaat in Amsterdam of kijk in iedergeval alvast op de website (effe googlen).

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:52

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:11

Sanne, dan heb je wel een visum nodig. Zonder visum mag je volgens mij maximaal maar 3 maanden per jaar blijven.

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:16

Je kan gewoon voor 3 maanden naar america, een week naar huis en dan weer 3 maanden.
Ik heb dit zo 4 jaar volgehouden, alleen je moet sterk in je schoenen staan bij de douane, en volhouden dat je er niet werkt.
Ik ben maar 2 keer gestopt en ondervraagd.
In 7 jaar tijd ben ik zeker 20X heen en weer gereisd.
Een visum kan voor een half jaar en als je daar ben nog een keer verlengen met een half jaar, ik geloof dat je dan wel een sponsor daar moet hebben.
Succes

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:31

vlooiebaal schreef:
Je kan gewoon voor 3 maanden naar america, een week naar huis en dan weer 3 maanden.
Ik heb dit zo 4 jaar volgehouden, alleen je moet sterk in je schoenen staan bij de douane, en volhouden dat je er niet werkt.
Ik ben maar 2 keer gestopt en ondervraagd.
In 7 jaar tijd ben ik zeker 20X heen en weer gereisd.
Een visum kan voor een half jaar en als je daar ben nog een keer verlengen met een half jaar, ik geloof dat je dan wel een sponsor daar moet hebben.
Succes

Wanneer heb je dit gedaan, omdat ik denk dat tegenwoordig sinds de aanslagen dit toch wel wat moeilijker is geworden. Dus heb je het ervoor of erna gedaan??

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:34

Ik reis nu ook 2 of 3 keer per jaar voor 3 maanden naar de VS, maar ik heb wel een visum moeten aanvragen (een multiple entry visum). Dus ik denk dat de regels nu wel zijn aangescherpt. En zelfs met dit visum wordt ik af en toe nog wel aangehouden bij de grens en ondervraagd. Ze zijn dan inderdaad bang dat ik aan het werk ben in de VS. Ze hebben dit de laatste keer ook nagecheckt en mijn trainer op gebeld. Er is mij door de ambassade verteld dat ik nooit langer dan 6 maanden in de VS mag verblijven. Ik heb dat weleens wat overschreden, maar ze gaan dit allemaal wel na.
Dus wees wel voorzichtig wat je doet, want je wilt niet terug worden gestuurd als je net bent geland natuurlijk. Succes!

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 19:41

Oooh thanx allemaal hier heb ik echt veel aan!!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:32

Over een visum gesproken... Je moet tegenwoordig echt wel oppassen met het overschrijden van de eind datum.

Stuk in Nova:

Het is bekend dat Amerika na 11 september 2001 een stuk strenger is geworden voor toeristen. En dat kan extreme vormen aannemen.

Dat ondervonden Wesley de Herdt en Mirjam van Heugten. Zij gingen vorig jaar september naar de Verenigde Staten. Toen ze vanuit Amerika naar Mexico wilden reizen, bleek hun visum tien dagen verlopen. En zo belandden ze voor enkele maanden in de Amerikaanse gevangenis.

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=4964

Klik op die pagina op de link van bekijk item

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:01

wgirl schreef:
Ik reis nu ook 2 of 3 keer per jaar voor 3 maanden naar de VS, maar ik heb wel een visum moeten aanvragen (een multiple entry visum). Dus ik denk dat de regels nu wel zijn aangescherpt. En zelfs met dit visum wordt ik af en toe nog wel aangehouden bij de grens en ondervraagd. Ze zijn dan inderdaad bang dat ik aan het werk ben in de VS. Ze hebben dit de laatste keer ook nagecheckt en mijn trainer op gebeld. Er is mij door de ambassade verteld dat ik nooit langer dan 6 maanden in de VS mag verblijven. Ik heb dat weleens wat overschreden, maar ze gaan dit allemaal wel na.
Dus wees wel voorzichtig wat je doet, want je wilt niet terug worden gestuurd als je net bent geland natuurlijk. Succes!

Hoe werkt dat dan, met een multiple entry visum? Kon er op VisaVersa (aardig bedrijf trouwens Knipoog ) en andere sites ( zoals Am. Ambassade) niks over vinden.. Lachen

En als je een middagje bij de ambassade op bezoek gaat tijdens je verblijf dan gaan de drie maanden toch weer opnieuw in? (omdat dat gezien wordt als niet in amerika zijn?) Dus dat zou je in principe dus niet naar huis hoeven maar gewoon even langs de ambassade droppen?

Dit heb ik gehoord, klinkt wel erg makkelijk dus ik geloof het niet meteen, maar weet iemand in hoeverre dit waar is?

Edit: typefoutje weggehaald.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 08:02

Citaat:
En als je een middagje bij de ambassade op bezoek gaat tijdens je verblijf dan gaan de drie maanden toch weer opnieuw in? (omdat dat gezien wordt als niet in amerika zijn?) Dus dat zou je in principe dus niet naar huis hoeven maar gewoon even langs de ambassade droppen?

mhh je bedoeld de ambassade in amerika?? Dat lijkt me niet, dan lijkt het me dat de ambassade dagelijks overvol zit. Lijkt me te mooi om waar te zijn............... Ik denk dat je echt het land uit moet (de grens over)

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:57

Ambassade is zeer zeker géén aanrader met een verlopen visum, die gaan errug moeilijk doen.

Uitstapje naar Mexico biedt meer soelaas eventueel. Mara je moet wel ergens een nieuw visum vandaan halen of je dat dan op de US ambassade aldaar krijgt weet ik niet.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:48

Silly the Kid,

Ik heb met de amerikaanse ambassade gebeld en zij vertelden mij toen over het multiple entry visum. Succes.

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:01

Sorry dat ik nu pas reageer, ik had wat internetproblemen Verward

Dankjulliewel voor de reacties op mijn vraag, het leek me zelf ook al een beetje te makkelijk Haha! Maar ach, een tripje naar Mexico is ook niet slecht Knipoog Misschien moet ik me daar eens in verdiepen.

@ wgirl: dankjewel! Haha! Ik zal in ieder geval hun ook eens bellen! Heb wel gebeld met VisaVersa, een goed bedrijf alleen konden ze mij helaas niet verder helpen.

@ Sann_e: Hoe staat het ermee, al iets gelukt? Lachen

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:25

wgirl schreef:
Silly the Kid,

Ik heb met de amerikaanse ambassade gebeld en zij vertelden mij toen over het multiple entry visum. Succes.

Klopt het dat dit 15 euro kost? Wow!

Ik zie twee nummers staan en bij het non-immigrant telefoonnummer staat dat het 15 euro kost! Heb 10 keer gelezen maar ik snap het niet meer... Bloos

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:39

Het telefoontje kost € 15 ja. Wel duur, maar het is het wel waard geweest vind ik achteraf. Ik heb dat toen met mijn creditcard betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:51

WN-AM --> BI Lachen