Weekje weg in NL, met hond en een tent (2pers.)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vinos

Weekje weg in NL, met hond en een tent (2pers.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 01:28

Waar is het leuk in Nederland?
Zelf kom ik uit brabant en ik wil graag met mijn vriend en onze hond ff er tussenuit de eerste of tweede week van augustus.

we zitten te denken aan een camping (tentje mee) en dan lekker te gaan fietsen en wandelen met de hond, we willen een leuke mooie omgeving, en mogelijkheid tot terrasje pikken!

Iemand ideeen.... via google kom ik niet ver.......... misschien de Veluwe? Ben ik nog nooit geweest...

anneliesdj

Re: Weekje weg in NL, met hond en een tent (2pers.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 01:42

Veluwe is mooi. Je zou ook naar het vechtdal kunnen gaan, Hardenberg/Ommen/Dalfsen. Is erg mooi daar. Tussen Hardenberg en Ommen heb je een aantal heel mooie bossen, ik kom er elke week en ben steeds weer onder de indruk. In Ommen zijn een heel aantal leuke campings, ook vlak bij het water.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 01:46

Zoek een adresje waar je kunt kamperen "bij de boer", honden zijn meestal welkom, niet te druk, en lekker landelijk. Naar onze ervaring een prima uitvalsbasis voor wandelingen, daguitstapjes etc...

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 01:53

anneliesdj schreef:
Veluwe is mooi. Je zou ook naar het vechtdal kunnen gaan, Hardenberg/Ommen/Dalfsen. Is erg mooi daar. Tussen Hardenberg en Ommen heb je een aantal heel mooie bossen, ik kom er elke week en ben steeds weer onder de indruk. In Ommen zijn een heel aantal leuke campings, ook vlak bij het water.

heb je een leuke camping suggestie? een website ofzo? Thnx trouwens (beide!)

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 02:06

Camping de roos lijkt me idd gaaf (maar is niet voor honden...............)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 02:18

Eh, camping? Ik ga er nooit op vakantie... Ik weet dat er in Ommen langs de vecht een camping zit, die is wat betreft locatie heel mooi. Winkels ed heel dichtbij maar met 5 min fietsen zit je ook midden tussen de weilanden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 02:45

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:08

Ik ben 2 jaar geleden op mijn fiets gestapt, hond in het mandje gezet, tent eraanvast, wat kleren ingeladen en gewoon gegaan.
Vanuit Tegelen (mijn woonplaats) ben ik naar het zuiden gefietst. Wel vantevoren voor de eerste dag een camping opgezocht (Pepinushof, bij de boer in Echt), maar verder helemaal niets gepland. Gewoon iedere dag een paar kilometers gedaan, stuk of 40 en dan 's avonds kijken waar je bent, campinkje opzoeken (ieder durp heeft er wel één) tentje opzetten en dan even rondkijken wat er voor leuke dingen te doen zijn.
Uiteindelijk ben ik in België terecht gekomen, daar nog wat rondgefietst en toen weer terug naar boven, naar Nederland. Ben in totaal 2 weken weggeweest en dat was erg leuk.

Mijn advies, gewoon op de bonnefooi ergens heen gaan, dan zie je ook nog dingen die je niet verwacht te zien Knipoog En de fietsroutes in België vond ik erg mooi, midden door de bossen.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:52

cool dat is inderdaad wel gaaf, maar ben je dan niet helemaal doodmoe?

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:23

De ANWB heeft het boekje "kleine campings" te koop. Daar staan echt duizenden campings in door heel Nederland (per provincie gerangschikt). En ook een aantal andere europese landen. Het boekje is speciaal voor mensen die op zoek zijn naar kleine, landelijke en rustige campings. Ik zou wel aanraden om eerst te informeren of honden zijn toegestaan (veel campings hebben een website waar het vaak wel bij staat). Lang niet overal wil men dit hebben. Het boekje is te koop bij vv en v&d en geeft een goede beschrijving per camping.

Hou verder wel rekening met het weer. Op dit moment zou ik niet graag ergens in Nederland kamperen. Probeer vooraf te bekijken of het weer te doen is. Kamperen als het gaat regenen zorgt ervoor dat alles vies/nat/koud wordt en gaat stinken. Niet mijn idee van een leuke vakantie.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:28

vinos schreef:
cool dat is inderdaad wel gaaf, maar ben je dan niet helemaal doodmoe?

Nee, omdat ik niets gepland had 'moest' ik niet ergens op tijd zijn.
Dus als ik een dagje geen zin had om te fietsen, omdat ik moe was, of omdat het regende, of... dan bleef ik gewoon nog een dagje hangen. Hartstikke makkelijk Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:24

Ik weet niet als je al iets hebt, maar op een manege in Pesse (www.manegesmitpesse.com) hebben ze ook een mini-camping waar je kan staan