Gambia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Gambia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 18:17

Wij zijn nog druk aan het nadenken over de vakantie. We boeken vrijwel altijd last minute, gewoon omdat we niet het soort mensen zijn die alles ver van tevoren plannen. Dat is ook moeilijk ivm het werk van mijn vriend.

Op internet zag ik een mooie aanbieding voor Gambia. Is iemand daar al eens geweest? Het zag er op internet prachtig uit, maar ik heb er verder niet echt beelden bij. Kan je er bijvoorbeeld ook nog wel eens een avond gezellig uit? Is het wel verstandig om ;s avonds over straat te gaan (zonder gids). Is het levensonderhoud daar duur (verwacht ik niet). Met andere woorden: kan je er meer doen dan alleen maar op het strand zitten en een keer met een jeep de jungle in?

Voor wie nieuwsgierig is: www.gambia.nl

saroanda

Re: Gambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:46

Gambia zou ik niet naar toe gaan. Je moet je laten vaccineren en malariapillen slikken. Daarnaast is er erg veel sextoerisme, en is het niet echt veilig om buiten je resort of hotel alleen op pad te gaan. Erg arm land, veel bedelen. En veel lastige verkopers op het strand.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:50

Vriendin mij van heeft tijd in Gambia gewoond/gewerkt. Ze heeft het daar erg naar haar zin gehad.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:52

Ik ben ook ooit naar Gambia geweest maar zou het niet meer opnieuw doen. Het is heel onveilig daar en veel armoede waardoor veel mensen bedelen en echt aan je komen hangen.
Wij zijn toen om de dag op excursie (met gids en grote groep) geweest en voor de rest in het hotel gebleven.
Maar we hadden wel het geluk dat mijn vader toen bij vzw Gambia zat en wij daar een Gambiaan kenden dus als we bij hem waren was het veilig. We zijn toen ook op het doopfeest van Jaja zijn zoon geweest en dat was wel een prachtige ervaring.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:26

Hmm....als ik dit zo hoor geloof ik niet dat ik nog zo enthousiast ben. Ik wil in ieder geval niet naar een land op vakantie waar ik niet zonder gevaar voor eigen leven (om maar even te overdrijven) mijn hotel of resort af kan. En aangezien ik geen kennissen in Gambia heb...Maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties. Dit zijn de dingen die je niet in een reisgidsje terug kan vinden. Toch zijn het wel dingen die ik van belang vind.

Ik ga weer dapper op zoek naar een nieuwe vakantiebestemming!!!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:24

Mij lijken de reacties erg overdreven in dit topic..
Ik vlieg 5 oktober naar Gambia, om vanuit daar verder te reizen richting Senegal. En ja, je moet inentingen halen en malariatabletten slikken, maar sinds wanneer is dat een reden om niet te gaan? Inentingen moet je voor Egypte ook hebben om maar ff iets te noemen..
Ik heb zelf tijdje terug topic geopend over Gambia, en me vervolgens echt verdiept in het land etc. Reacties van mensen die ik spreek zijn overweldigend.
Vooral als je enige reiservaring hebt, wordt het een geweldige trip! En gevaar voor eigen leven.. sja.. ook dat valt reuze mee. Er zijn plekken die je beter kunt vermijden als toerist, die plekken heb je in NY ook, alwaar een vriendin van me is overvallen.

Ik vind de reacties in dit topic onterecht negatief!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:04

Misja schreef:
Mij lijken de reacties erg overdreven in dit topic..
Ik vlieg 5 oktober naar Gambia, om vanuit daar verder te reizen richting Senegal. En ja, je moet inentingen halen en malariatabletten slikken, maar sinds wanneer is dat een reden om niet te gaan? Inentingen moet je voor Egypte ook hebben om maar ff iets te noemen

Mee eens Ja Enige nadeel is dat je van sommige varianten malariatabletten toch wat bijwerkingen kan hebben (o.a. Lariam) Verder moet je er wat voor over hebben, dus een klein prikje in je arm moet je echt even halen Haha!

Overigens ben ik tijdens mijn werk als stewardes regelmatig naar Gambia gevlogen en gemerkt dat er idd veel sekstoerisme is en dat met name vrouwen die in Gambia op zoek gaan naar een man voor een weekje avontuur. Het land zelf is overweldigend qua omgeving/natuur maar wanneer je niet gewend bent aan dit soort reizen is het zeker een ware omslag. De mensen zijn erg vriendelijk maar zeker in de zogenaamde toeristische gebieden is het handig waakzaam te zijn op jezelf en je spullen.
Je bent tenslotte in de ogen van de bevolking daar een rijke westerling........