Toch nog op vakantie: Barcelona tips graag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Toch nog op vakantie: Barcelona tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:21

Begin dit jaar heb ik 2 vakanties moeten annuleren wegens een hernia.

Maar nu toch zover herstelt dat ik over 1,5 week met een stalgenoot naar Frankrijk en Spanje gaan.
Go jij! Go jij!

In Spanje zitten we op ong 1,5 uur rijden van Barcelona af. Nu wil ik daar een dag of 2 a 3 heen.
Heeft iemand dingen die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken?
Ik wil vooral die aparte bouwwerken gaan bekijken.

Zitten er in de omgeving ook Andalusier/Arabieren fokkers waar we eventueel een bezoekje aan kunnen brengen? Ik kan niet paardrijden dus dat hoeft niet.

katrien214

Re: Toch nog op vakantie: Barcelona tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:38

Aan welke kant van Barcelona ga je op vakantie? Als je ten noorden zit zou je een bezoekje kunnen brengen aan Yeguada Can Maynou. Ik ben daar nog nooit geweest maar we rijden en regelmatig langs, er staan daar echt ontzettend veel paarden en het ziet er erg mooi uit! Dit is de website: http://www.yeguadacanmaynou.com/

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:12

Kamp nou, voetbal stadion van barca. Het huis van gaudi en dat park van hem. Er is ook zo'n stad in het klein nagebouwt. Die kerk (sagra familia ofzo) die nog steeds niet af is, kun je langs rijden, maar ik zou er niet in gaan, dat is niet de moeite waard, vond ik.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:06

Ik ben er in de meivakantie heen geweest. Je kan Sagradia Familia bezoeken, Parc le Guel, huis van Gaudi, voetbalstadion of gewoon de winkelstraat door slenteren Haha!?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:11

Park Guel maar ga dan met de taxi naar boven, naar boven lopen lijkt me voor jou geen optie, zijn megasteile trappen.
La Sagrada Familia, loop er een rondje om heen. Kijk goed naar de diverse afbeeldingen boven de deuren. Er is 1 beeld, die kijkt met je mee als je er langs loopt.
Ramblas, moet je overheen gelopen zijn. Duik eens de straatjes achter de Ramblas in, je komt dan leuke terrasjes tegen waar je heerlijk tapas kan eten.
Olympisch stadion.
Nieuwe haven, lekker terrasje pakken 's avonds.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:06

Segrada Familia vond ik zelf erg mooi, Casa Batllo ook (zit tegenover matrestatio Passeig Gracia), met daarnaast Casa Amatller (trapgevel). Casa Batllo is niet goedkoop (dacht 18 euro! voor entree en koptelefoon achtig iets) maar écht de moeite waard.

Verder zit op loopafstand van Segradia Familia het hospital Sant Pau, als je van Segrada naar het hostitaal loopt is er op een gegeven moment rechts een restaurantje "Alladin". Dit is een Libanees resaurant met héérlijke muntthee (met verse munt!) en heerlijk eten voor een goede prijs.

Verder is de wijk Barri Gotic (naast de Ramblas) leuk om te winkelen (veel kleine apparte boetiekjes) en La Boqueria, een markt naast de Ramblas is ook erg mooi. Als je via de hoofdingang van de markt binnenkomt en rechts achter naar buiten, kom je uit bij een pleinje met een speeltuin. Aan dit plein zit een restaurantje dat erg goed is. Er komen ook veel studenten aangezien de universiteit er tegenover ligt.

Parc Guell is ook prachtig, maar om van de metro naar de hoofdingang te komen ben je 1,5 km verder (staat aangegeven). Dichterbij zijn er ook ingangen (met roltrappen die het soms wel/niet doen). maar dan is de aankomt minder spectaculair.

Voor foto's: Zie m'n website. Ik ben er in mei geweest.