Bali 2007

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Bali 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 11:21

Wie gaan hier nog meer naar toe in 2007? en zo ja wanneer en waar?
wie heeft er anders ervaringen mee?

magli

Re: Bali 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:31

Zo grappig. Celine (Clinnn_ op bokt) en Virginie (Bolleke op bokt) vertrekken vandaag voor 2 weken op een rondreis door Bali.

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:36

Mijn ouders zijn in maart 3 weken naar Bali geweest. Mijn oom woont daar en daar hebben ze overnacht..
Ze hadden ongeveer 15 uur vliegen...
Ze zijn in 2005 ook geweest in Bali. Het is ze heel goed bevallen maar toch wel erg warm... Een hele andere warmte dan in Nederland.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 23:21

Ik ben er vorig jaar geweest, echt geweldig daar. Wel af en toe wat armoedig maar je kunt je er zeker goed vermaken! Kan niet wachten om weer terug te gaan.
Ik ben in Ubud geweest en in Ku.ta Beach. We zijn ook nog naar het olifantenpark geweest en daar een ritje gemaakt Knipoog .

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:53

Mijn vader woont zelf in Singapore en gaat meestal 1 weekje met vrienden naar Bali. Meestal naar Ku ta geloof ik. Het is heel leuk zegt hij, alleen na die bom is er veel controle en veel mensen die met geweren discotheken enzo bewaken. Knipoog

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:20

Ik ben al geweest in 2006 en 2007 (oud en nieuw daar gevierd).

We wilden weer eind december gaan, maar we gaan nu pas weer in mei/juni 2008, dan is ons huis daar af. Dan blijven we meteen een paar weken.

Het was ons zo goed bevallen, het klimaat, de natuur, de mensen, dat we zijn gaan zoeken naar een stuk land. En gevonden! Haha!

Iris1702 hier op Bokt, gaat op huwelijksreis dit jaar naar Bali. Staat op de pagina 2 van dit forum.

Wanneer ga je zelf Rockey?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 10:53

wij gaan 24 augustus tot en met 7 september! vliegen met singapore airlines, ben benieuwd. ga maandag mijn spuit halen!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:21

Mijn schoonouders zitten er ook zo rond die tijd, volgens mij 1 week eerder. Die zitten dan in Ubud.

Krijg je maar 1 spuit? Ik heb er 3 moeten halen. Twee armen en 1 in mijn bil.

Tip: tegen de muggen verkopen ze daar echt een heel goedkoop cremetje wat heel goed werkt en niet stinkt. Het is een witte tube met een roze dop. In de avond wordt je nogal lek geprikt als je niks smeert.

Ik heb ook echt vreselijk veel zin om weer te gaan! Doe ze allemaal de groeten van me! Knipoog

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:27

Gelukkig hoefde ik ook maar 1 prik van te voren. Ik vloog ook met singapore airlines, hele fijne maatschappij (met leuke inflight entertainment Haha! Wij konden bv. gamen tegen de rest van de passagiers enzo en voor de rest natuurlijk films/muziek). Maar ik ben sowieso gek op vliegen Knipoog .

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:09

ik heb iets gehoord over 1 spuit , 3 dat overleef ik niet Sigaar haha

ik ben ook dol op vliegen, alleen mijn vriend niet, dus wordt nog leuk Knipoog heb er ook onwijs veel zin in!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:45

Ik ben gevaccineerd voor: DTP, Typhus en Hepatitis.

Wij gingen met Malasian Airlines, met tussenstop in Kuala Lumpur. Ook een goede maatschappij met entertainment (spelletjes, films, series) eten was ook goed en de zorg van de stewardessen ook echt perfect. Terug zijn we met KLM gegaan, maar dat was ook meteen de laatste keer.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:38

Ik heb na mijn vakantie ook nog een prik moeten halen, hoef nu volgens mij nooit meer als ik naar een ver land wil ofzo. Gelukkig Haha! .

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:55

Hihi, inderdaad geen stijve armen of bil/been meer voorlopig! Haha!

Heb vorige maand ook nog een herhaling hepatitis moeten halen, daar ben ik nu ruim 10 jaar van verlost.

Voor DTP geloof ik 10 jaar en Typhus 5 jaar (of andersom). Voorlopig dus even klaar met de vaccinaties, tenzij er malaria opkomt op Bali, maar die vaccinatie is momenteel niet nodig. Misschien als ik langere tijd op Bali ga verblijven en nog naar andere eilanden ga of naar het regenwoud in het westen.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:24

Ben net terug van 14 dagen bali Lachen.
ZALIG, de max, super, om nooit meer te vergeten, om terug te willen, om weemoedig aan terug te denken. . .
Zegt dat genoeg? Clown

Hebben 14 dagen rondgetrokken. Om de 2 of 3 dagen van hotel veranderd.
Veel gezien. Oa de zwavelvulkaan van java, tempels, een heel groot feest, apen, nationaal park...
Verder ook gesnorkeld, gemountainbiked tussen de rijstvelden, geraft, en tot slot leren golfsurfen in ku.ta

Enorm goedkoop, je eet er meestal voor 5 euro.
En je kan goed afdoen van de prijs bij kleren en zonnebrillen enzo Knipoog.

Heb in zalige hotels geslapen. Echt zo'n vakantiegevoel heb ik nog nooit gehad. 's avonds onder een soort strandhuisje gezellig samenzitten, beetje babbelen, beetje muziek,...
Het waren typische kleine hotels, met douche buiten Knipoog

Grote blonde meisjes hebben succes bij balinezen. Haha!. spreekt uit ervaring Nagelbijten / Gniffelen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:51

rockey schreef:
wij gaan 24 augustus tot en met 7 september! vliegen met singapore airlines, ben benieuwd. ga maandag mijn spuit halen!

Singapore Airlines is al een feestje vooraf Lachen

Heb er vorig jaar ook mee gevlogen, en met hun dochter Silk Air door naar Indonesie.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:55

Mijn vader vliegt ook altijd met singapore airlines, hij woont zelf ook in Singapore!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:05

Ik ben eerst van brussel naar Frankfurt gevolgen
Frankfurt --> Singaport
Singaport--> bali.

Frankfurt --> singaport was met Quantas (Australische vliegmaatschappij)
en singaport --> bali was ook met Quantas.

Zalige maatschappij. Films kan je op pauze zetten (bij britisch airways kon ik dat niet)
Spelletjes spelen, gesproken boeken, cds van red hot chili peppers.
En het eten was niet slecht Lachen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:44

ohh ik krijg er echt steeds meer zin in!!!

maandag 6 augustus ga ik de spuit halen! Rolleyes

heb je daar wel leuke winkeltjes etc met bijv leuke nep spullen? mijn ouders zijn laatst in thailand geweest en daar is dat dus wel heel erg!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 06:51

Wij zaten in Ubud en daar heb je heel veel winkeltjes, veel nep artikelen. Ook in de gallerys zijn veel reproducties van traditionele schilderijen, dit neemt niet weg dat het echt mooie nageschilderde schilderijen zijn in een mooi houtsnijwerk lijstje. Heb er thuis eentje aan de muur hangen.

Schoonzus zag een leuke riem van D & G, zag er echt netjes uit. Zaten we daarna in een restaurantje, laat ze de riem aan ons zien. De letters geprint op de riem waren ondersteboven, of de gesp met de letters D & G zat ondersteboven! Haha! Ook hadden sommige bedrukte t-shirts een spatie tussen de merknaam.

Zonnebrillen met bedrukte letters van bekende merken kom je ook overal tegen. Veel nep dus, maar er zijn veel leuke spullen te koop in traditionele Balinese winkeltjes.

Ik heb bij een zilverfabriek een prachtige zilveren armband gekocht met 3 grote rode granaatstenen, als ik terugga ga ik zeker meer zilveren sieraden kopen. Je betaalt in Nederland zo'n 200 tot 300 euro voor zo'n armband, daar koste hij circa 40 euro.

Leuke spulletjes vind je ook in de grotere supermarkten, van kleding tot fotolijstjes.

Wij hebben daar geleerd van de Balinezen zelf dat alles wat te koop is, je de helft voor moet bieden, dus "bargain"! Durfde ik eerst niet, maar het hoort erbij en is heel normaal daar.

Ik heb ook echt weer zin om te gaan, maar helaas pas volgend jaar weer, maar dan ga ik ook echt een paar weken.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 07:02

HaileysComet schreef:
Ik ben al geweest in 2006 en 2007 (oud en nieuw daar gevierd).

Hoe is het daar met kerst/oud & nieuw?
Wij zitten er ook aan te denken om met de hele familie (16 pers.) richting Bali of Thailand te gaan rond de feestdagen.
Afgelopen jaar waren we rond die tijd in Kaapstad. Was wel heel apart, kerst vieren in de zon Clown (supermarkt was 1/2de kerstdag ook gewoon open!).
Van oud & nieuw hadden ze daar blijkbaar niet echt veel gehoord; we hebben welgeteld 2 vuurpijlen en 3 lichtkogels gezien om 00.00 uur. (Dit tot groot verdriet van mijn neefjes van 6 & 7 Knipoog .)

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:02

rockey schreef:
heb je daar wel leuke winkeltjes etc met bijv leuke nep spullen? mijn ouders zijn laatst in thailand geweest en daar is dat dus wel heel erg!

Ik ben thuisgekomen met een pradabril voor 3 euro.
Een zwemshort voor 3 euro
3 t-shirts van roxy en billabong aan 10 euro per stuk.
EEUH. Een lagere prijs geven is de boodschap Haha!.
Alles is super goedkoop.
Neef is thuisgekomen met een rolex voor 10 euro (nep weliswaar) een zonnebril voor 1 euro...

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:03

Wij zaten op een klein ressort met oud en nieuw, we hebben gezellig oud en nieuw gevierd en een lekker buffet gegeten met de staff van het ressort en nog wat mensen uit Australie. Een paar fakkels en wat sterretjes. Bintang bier ipv champagne. Balineze danseressen en de cd van James Brown die 300 x opnieuw werd opgezet. Maar we hebben het ontzettend naar ons zin gehad.

Als je de grote steden in gaat met oud en nieuw zal het wel iets spectaculairder zijn, maar dit was een oud en nieuw om nooit te vergeten. De staff had ook gezorgd voor wat feestmutsen en toeters, het was een gezellige boel.

Er stonden hier en daar wat plastic kerstboompjes in restaurants, maar dat was het wel. Heel apart het was 35 graden en alleen als ik zo'n kerstboompje zag, moest ik aan kerst/oud en nieuw denken.

Clinn, je kunt inderdaad leuke spulletjes halen voor erg weinig!