Verslag 4 dagen Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Verslag 4 dagen Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:48

Ik ben afgelopen zondag teruggekomen van 4 dagen Parijs. Een klein verslag.
Donderdag 21 juni:
We vertrokken rond 8 uur van huis om met de Thalys mee te reizen van 9.36. We waren om 9 uur op station Den Haag HS, waar het wachten begon. Rond kwart over 9 kreeg ik al de zenuwen in me buik en een kwartier later kwam onze trein binnen. Wij zaten in wagon 15, naast elkaar. Rond 1 uur kwamen we aan in Parijs en gingen we naar ons hotel. Vanaf Brussel Zuid gaat de trein 300 km per uur Haha! . We kwamen in ons hotel aan en checkten in. Me moeder en ik dachten slim te zijn om eigen koffie en thee en een waterkoker mee te nemen, maar wat vergaten wij, bekers, suiker en melk Clown Nadat we onze koffers gedropt hadden zijn we naar de metro gelopen en hebben we een metro genomen richting Haussmann een heel groot winkelcentrum met alleen maar dure merken zoal Cartier, Tommy Hilfiger, noem maar op. Daarna zijn we naar Ives Rochier gegaan. Daar hebben we badschuim gekocht, want we hadden een bad en geen douche. We hebben wat gegeten in een restaurant bij de Opera. Het eten was heerlijk, eveneens als de appelsap. Daarna terug naar het hotel gegaan waarbij we lekker hebben gebadderd. Nadeel is dat de franse mensen zo klein zijn, dat zelfs het bad voor mij met me 1.65 te klein was Bloos.
Vrijdag:
Na het supergeweldige ontbijt(niet dus..)wat bestond uit een croissant, een hard broodje, café au lait of thee en jam, boter en pasta, zijn mams en ik naar de Eiffeltoren geweest. Helaas stond er een wachtrij van hier tot Tokio en ging het een partij hozen, daarna zijn we richting Plaza Athenee geweest waar het laatste deel van Sex and the City opgenomen was. Ik zat even te twijfelen of het ook echt bestond. Maar dit hadden we helaas niet gevonden. We zijn toen richting Invalides glopen waarbij we de tombe van Napoleon Bonaparte hebben gezien. Het typische is dat wanneer je over de rand koekeloert, je eigelijk voor hem buigt. Hij had gezegd dat mensen altijd voor hem buigen. Liep je de trap af, dan keek je tegen hem op. Hij is begraven in 5 kisten. Toen we van Nappie terug kwamen zijn we eigelijk een beetje verdwaald, we hebben veel boompjes gezien die dag en uiteindelijk een metro gevonden. Toen maar richting het hotel gegaan, naar de Mac geweest en lekker in bad geweest. Mijn arme kuiten konden niet meer.
Zaterdag:
We hadden ons bijna verslapen voor het ontbijt en hebben op het nippertje nog mee kunnen eten. Na het ontbijt zijn we naar de Champs Elisee gegaan en hebben we de Arc d' Triomph beklommen. Het zijn 284 treden omhoog, maar omdat ik een gozer heb leren kennen die daar werkte, konden we lekker met de lift naar beneden. Na de Arc zijn we weer naar Plaza Athenee geweest, want ik kon maar niet opgeven. Uiteindelijk wel gevonden, het is daar echt opgenomen en ik waande me een beetje in de Carrie sfeer Haha! We wilden toch weer even naar de Eiffel gaan maar dezelfde wachtrijen en dus maar naar een tentje geweest om te eten. Slechte service, asociale bediening en arrogant personeel. Dus toen we klaar waren zijn we richting hotel gegaan en voor de laatste keer in bad.
Zondag:
Omdat we vroeg moesten uit checken zijn we door de wijk wezen wandelen en hebben daar het een en ander gezien en ontdekt. We hebben een beetje vroeg de metro genomen en zijn naar het station gegaan en daar aan de praat geraakt met een nogal kakkerig mens met een homo hond Afgod (voor de mensen onder ons, wij dachten dat het Maltezer leeuwtje een vrouwtje was, paars strikje en staartje). Om 18.55 de trein weer terug naar nederland genomen en om 22.36 stonden we weer op Haagse bodem Knipoog

Wist je dat

* De MacDonalds 24 uur per dag open zijn
* De eiffeltoren om de 10 jaar word overgeschilderd, wij hopen de volgende kleuren groen/geel of oranje te zien Haha!
* Van de grond tot het tweede platform 660 treden omhoog is, ik heb ze geteld Knipoog
* Er heel veel zwervers in de metro lopen
* De muzikanten daar niet zomaar binnen komen, maar conservatorium moeten hebben
* Er vrij veel nederlandse merken in de supermarkt te vinden zijn: Pedegree pal, Frolic, Whiskas, KitKat en dan maar te spreken over de Pimmetjes van Lu Vingers aflikken
* Er iedere 3 minuten een nieuwe metro klaarstaat.

Jellie

Re: Verslag 4 dagen Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:37

Leuk verslagje! Zo te lezen hebben jullie je wel vermaakt OK dan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:41

Ow ja op zeker wel, aan me kuiten te voelen Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:31

Haha dat geloof ik Haha! Ik krijg er spontaan zin in om naar toe te gaan.. is zo leuk daar Ja

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:41

Ik wil ook, ik wil ook, ben helemaal weg van die stad!! Ben er al 5 keer geweest, heerlijk! Vorig jaar was ik er ook 4 dagen, ook moeie kuitjes, maar toch weer een hoop gedaan en gezien! Champs elisees, op de eiffeltoren, Sacre coeur, La Defense en natuurlijk veel geshopt! en een dag Disney!! Wat een wereldstad

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:22

Mag ik vragen in welk hotel jullie zaten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 15:59

Ik zat in Ambassadeur op Rue Legendre