Schotland, vooraf overnachtingen regelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Schotland, vooraf overnachtingen regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 06:53

Mijn vriend en ik willen dus deze zomer naar Schotland op vakantie. Beetje rondtrekken, wandelen en genieten van het landschap.
Ik vraag me af of het in het hoogseizoen nodig is om vooraf overnachtingen te boeken? We zullen gebruik maken van B&B en niet al te dure hotels denk ik.

En heb je in Schotland ook trekkershutjes? Daar hebben we in Noorwegen veel gebruik van gemaakt, dat beviel toen ook wel goed.

Daarnaast zijn alle tips over vakantie in Schotland natuurlijk van harte welkom!

Tellie

Re: Schotland, vooraf overnachtingen regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:49

Wij hebben wel van tevoren geboekt. Het lijkt me niet fijn om een nacht zonder bed te zitten. Ook al gaan we niet trekken of iets, het lijkt me wel fijner om zeker te weten dat je een bed hebt. [Verblijf overigens in 2 hotels]

Je kan de B&B/hotels natuurlijk even een mail sturen of het nodig is. Lachen

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:50

misschien kan je even informeren bij de clackmannanshiretourism.com o ja, en omgeving alloa is super gaaf! johnston arms hotel (is ook een soort B$B) is goed vertoefen met een supermooie berg (+ watervall) er achter!

Veel plezier!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 10:55

Nee een nacht zonder bed lijkt me ook niks!
Maar ik vind het altijd wel fijn om flexibel te zijn en ter plekke te kunnen beslissen hoe lang we waar willen blijven.

Ik ben bang dat als ik nu bij hotels en B&B's ga informeren of reserveren noodzakelijk is, ze altijd ja zullen zeggen...

Ik hoor zoveel namen van mooie plekken, dat gaan we nooit in 1 vakantie redden volgens mij Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:17

Als je niet alles kan doen ga je toch nog een keer naar Schotland, lijkt me geen straf. Tong uitsteken

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:42

hoi, ik heb een aantal jaar geleden ook zo rond getrokken door schotland we hebben alleen voor de eerste nacht van te voren geboekt en daarna steeds bij een vvv kantoor naar bed and breakfast adressen vragen daar hebben ze nl. lijsten van. je moet echt naar edinburg dat is zo tof.!!!!!veel plezier

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:44

Jublover schreef:
hoi, ik heb een aantal jaar geleden ook zo rond getrokken door schotland we hebben alleen voor de eerste nacht van te voren geboekt en daarna steeds bij een vvv kantoor naar bed and breakfast adressen vragen daar hebben ze nl. lijsten van. je moet echt naar edinburg dat is zo tof.!!!!!veel plezier

Dank je!

Ik denk dat we het er ook maar op gaan gokken, nemen we gewoon de tent mee als we niks kunnen vinden kunnen we de tent nog opzetten!

Oke, tip staat genoteerd!

Nu nog bedenken hoe we over/onder de noordzee gaan! Ferry's zijn best duur, misschien nemen we wel de kanaaltunnel. Is een stuk goedkoper maar dan nog wel 800 km rijden... Dat is wel een eind rijden maar kost ons niks want mijn vriend krijgt alle brandstof van zijn leaseauto vergoed.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:36

wij hebben zelf een deel van de vakantie geboekt. Vork
Een paar dagen Edinburgh, dan door naar Skye waar we een huis gehuurd hebben. Vandaaruit gaan we op ons gemakje weer terug naar het zuid-oosten, met B&B. (We hebben dus ook een open ticket voor de ferry Knipoog)

Edit; de Ferry is inderdaad duur, maar het is wel een kleeeeere-eind rijden vanuit Dover. Nagelbijten / Gniffelen Zou dan toch in je achterhoofd niet alleen naar het kostenplaatje kijken, het is ook wel een uitputtingsslag om zo'n eind te rijden denk ik.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:04

ja, maar we zijn ook wel eens op 1 dag naar bovenin denemarken gereden of naar oostenrijk, dus op zich weet ik wel waar we aan beginnen. We kunnen om en om rijden, en anders in Engeland overnachten.

Ondertussen gaan we steeds meer twijfelen of we niet helemaal zullen gaan kamperen.... Maar ja, als het echt veel regent is dat niet alles. Mag je in Schotland wildkamperen? Dat is natuurlijk wel heel gaaf!