Camping Terschelling of Ameland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Camping Terschelling of Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:47

Hoi

Ik en mijn vriend willen graag samen op vakantie. We gaan met de tent (tenzij er goedkope 2p huisjes/carvan zijn). Het is voor ons beiden de eerste keer dat we zonder ouders op vakantie gaan. Hij is 18, ik 17. Moet makkelijk kunnen Knipoog We willen ongeveer voor 7 dagen weg.

Ik zou graag van jullie willen wat leuker is en waarom; Ameland of Terschelling?
En weten jullie ooknog leuke campings op deze 2 eilanden?

Wat er sowiso moet zijn:
*Electriciteit aan tentplek
*Goede sanitaire voorzieningen, dus niet vies, smerig of maar 1 wc/doushe voor grote camping
*In de buurt van een dorpje
*In de buurt van het strand.

Zelf wordt het voor mij de eerste keer camping (in een tent), mijn ouder zijn echte Hotel/appartement/bungelow mensen Nagelbijten / Gniffelen . Hij gaat bijna elk jaar weg met de tent, dus dat is geen probleem Knipoog
Zelf ken ik Ameland (Nes) heel erg goed, en kan ik me daar ook goed wegwijs maken. Terschelling ben ik nog nooit geweest.

Dus graag alle positive maar ook negative ervaringen Haha!

Tatjana

Eleionomae

Re: Camping Terschelling of Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:49

Ameland kun je het best in alle dorpjes gaan zitten behalve Ballum als je bij het strand wil zijn Lachen er is daar namelijk geen strand meer door dat de boel daar enorm aan het verschuiven is Lachen
Terschelling heeft een aantal leuke jongeren campings, die ook in verhouding goedkoper zijn als normale 'familie' campings Lachen Het is maar net wat je leuker vind. Denk dat Terschelling leuker is als Ameland wat betreft het aantal jongeren wat daar te vinden is Lachen

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:50

Wil je een jongeren camping of niet. Ik ben vaak naar Terschelling geweest maar nog nooit naar Ameland... Heb het erg leuk gehad op Terschelling Ja

Ik heb hier met een tent gestaan http://www.campingdekooi.nl/index2.html Maar daar ben je niet op loop aftstand van het strand wel heel dichtbij een meertje. Wij hadden fietsen gehuurd dus waren wel een aantal keer naar het strand gegaan. De fietsverhuur die bracht onze bagage en haalde die ook van en naar de camping vanaf de boot.
Laatst bijgewerkt door Globetje op 18-06-07 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:52

Jongerencamping maakt opzicht niet uit. Ik denk dat ik en mijn vriend meer met elkaar bezig zullen zijn dan met andere mensen :p

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:55

Vlieland is ook erg leuk daarvoor! Maar die had je al afgeschreven?

aryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:04

Terschelling is altijd heel leuk en gezellig!
Omdat ik er woon weet ik niet goed hoe de campings zijn maar misschien dat camping Nieuw-Formerum iets is..dat is vlak bij het strand Lachen of anders de jongerencampings: Appelhof en Terpstra maar dat zal wel erg druk zijn en ik weet ook niet of dat erg schoon is Knipoog

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:35

Ik ben opzich wel wat gestel op netheid en hygiene, tevens vind ik privicie belangrijk.
Ik denk dat ik daarom persoonlijk sneller geneigd ben naar een gewone camping Knipoog

Nog meer ervaringen zijn erg welom Haha!

aryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:50

Okee..Ja dat zou ik ook wel willen..maar misschien is Camping Nieuw-Formerum dan wel wat? dat is niet een speciale jongerencamping maar misschien kan je ook op internet even zoeken ofzo dat daar wat te vinden is..Haha! veel succes ermee..en veel plezier alvast! Tong uitsteken

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:54

Duinoord in Nes is een nette camping en heeft stroomvoorziening bij de standplek. Je moet dan overigens niet op het jongeren veld gaan, want daar hebben ze geen stroom en zijn de douche hokken minder schoon.
Eigenlijk barst et er van de campings Tong uitsteken Maar als je aan het strand wil kun je beter niet naar Ballum gaan.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:56

Duinoord in Nes - Ameland!!
Erg leuk, gezellig, en aan het strand Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:00

Ameland kan ik niks over zeggen, nog nooit geweest, maar Terschelling is superleuk! Ben er meerdere malen geweest, zelfs toen Hessel nog Hessel was en niet Ahoy plat speelde Haha!

Maar goed, mijn keus zou zijn Terschelling. Mooie eiland, niet te groot, veel te doen, vriendelijke mensen en natuurlijk Hessel Tong uitsteken . Succes met je keuze!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:06

jaren geleden naar de ranzigste camping ooit geweest namelijk de Appelhof op Terschelling...Gewelsige vakantie gehad, maar echt feeste zuipen en zat worden Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:33

[LZP] > [BI]