Studeren in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashquar

Studeren in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:22

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die in het buitenland studeren.
Ik ga het ook doen als ik klaar ben met school.
Vraag me af in welk land jullie zitten, wat jullie studeren en hoe het bevalt enzo. Haha!

RicardoOpa

Re: Studeren in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:24

Ik wil heel graag, maar kan nog even niet.

Mijn zus heeft het wel al gedaan.
Die is 9 maanden naar Spanje, Salamanca geweest om Spaans te studeren. Kan ze nu vloeiend!
Ze studeert momenteel weer in Nederland toerisme, en is nu in Australie op stage voor 8 maanden.
Ze heeft het onwijs naar der zin, zeker in Spanje!
Ik wil dit ook gaan doen, lijkt me heerlijk!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:26

Ik ben met het Erasmus (of Socrates) programma 4 maanden in Italië gaan studeren, van 20 september tot 19 januari. Ik deed dit in plaats van mijn stage als bedrijfspsycholoog. Ik deed mijn erasmus aan de universiteit van Bologna, maar de faculteit ven psychologie ligt in Cesena, 83 km verderop Lachen Heb het er erg naar mijn zin gehad, spreek best een flink eind italiaans en heb een paar hele goede vrienden gemaakt.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:29

poes schreef:
Ik ben met het Erasmus (of Socrates) programma 4 maanden in Italië gaan studeren, van 20 september tot 19 januari. Ik deed dit in plaats van mijn stage als bedrijfspsycholoog. Ik deed mijn erasmus aan de universiteit van Bologna, maar de faculteit ven psychologie ligt in Cesena, 83 km verderop Lachen Heb het er erg naar mijn zin gehad, spreek best een flink eind italiaans en heb een paar hele goede vrienden gemaakt.

Grappig, mijn oom woont in Bologna. Ja

Maar spreken ze dan gewoon de taal van het land op die universiteiten, of gaan ze in Engels? Of verschilt dat?

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:31

Mijn stiefzus heeft in Italie gestudeerd ... beviel haar zeer goed, ze is er haar huidige vriend tegengekomen Tong uitsteken
Een vriend van mijn broer heeft al gestudeerd in Italie en China (beviel beiden zeer goed), ook is hij al in Afrika geweest voor studies, maar dat viel een beetje tegen vanwege wrevingen met het gastgezin ...

OP

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:54

In Italië spreekt men echt zeer zeer zeer zeer zeer weinig Engels. Alles gaat gewoon in het Italiaans dus. Dat betekent dat ik in recordtempo meer italiaans geleerd heb dan ik ooit Frans heb geleerd tijdens mijn 8 jaar Frans op school...

In België krijgen alle erasmussers hun cursussen in het Engels, maar die spreken na een jaar dan ook niks Nederlands.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 19:33

poes schreef:
In Italië spreekt men echt zeer zeer zeer zeer zeer weinig Engels. Alles gaat gewoon in het Italiaans dus. Dat betekent dat ik in recordtempo meer italiaans geleerd heb dan ik ooit Frans heb geleerd tijdens mijn 8 jaar Frans op school...

In België krijgen alle erasmussers hun cursussen in het Engels, maar die spreken na een jaar dan ook niks Nederlands.

Nouja.. dan is het dus eigenlijk alleen maar beter als ze alles in de taal van dat land geven in sommige landen en niet in het Engels. Want het is toch wel leuk om een beetje een andere taal te leren. Lachen

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 07:47

Ik wil het later eigenlijk ontzettend graag gaan doen en dan het liefst in Italië (en anders in Spanje of Frankrijk). Het lijkt me een ontzettend leuke en leerrijke ervaring en het staat nog mooi op je cv ook. Haha!
Ik heb wel een beetje schrik om mijn sociale leven en sport dan voor een jaar op te geven. Je bent dan toch ook wel een heel jaar weg en mist dan wel veel dingen.
Kan je eigenlijk kiezen naar welk land je gaat?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:54

Tsja, ik zit noodgedwongne in Belgie, maar dat is niet écht buitenland naturlijk. Net Nederland daar Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:47

Ik ben maar 4 maand weggeweest, dat was de enige mogelijkheid in onze richting, vond het perfect zo.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:28

Ik ga in september een semester in Geneve (zwitserland) studeren. Alle colleges zijn daar in het Frans, en ook de info die ik krijg opgestuurd is in het Frans. Volgens mij geven de meeste zuid-europese universiteiten alleen colleges in hun eigen taal en in scandinavie (en nederland, duitsland) worden wel engelstalige colleges gegeven, die zijn wat aardiger voor de buitenlanders Knipoog.
Maargoed ik heb bewust voor een franstalige universiteit gekozen.

Ik heb vorig jaar ook Spaans gestudeerd in Costa rica, maar dat was 1 maand, waarna ik ben gaan werken daar.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:27

ik ga in januari voor 5 maanden naar Malaga om daar te studeren, als onderdeel van mijn studie hier Ja
daar is alles in het spaans als het goed is, en dat is ook de reden dat ik ga, wil gewoon vloeiend spaans leren!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 14:36

Leuk allemaal!
Is wel goed voor je talenkennis, al die colleges enzo in de taal van het land. Lachen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:09

Ik moet eerst maar mijn VWO afmaken, maar daarna wil ik zeker een studie in het buitenland gaan doen!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:33

Ymke schreef:
Ik moet eerst maar mijn VWO afmaken, maar daarna wil ik zeker een studie in het buitenland gaan doen!

Ik ook. Ga nu naar de 5e als het goed is. Haha!
Duurt nog zo lang voordat ik eindelijk kan studeren.. Scheve mond