Waardeloze reistijden!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Waardeloze reistijden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 12:58

Na een super zwaar en stressvol jaar ( opzetten eigen bedrijf etc ) ben ik écht aan vakantie toe.
Na lang wikken en wegen hebben we dan ook besloten om te gaan.
We hebben een 15 daagse vakantie geboekt naar Tunesie. Nu belde ik laatst vllor de vluchtgegevens
en reistijden voor zover bekend. Nou werkelijk waar, waardeloos! We vertrekken voor de heenreis om
hal 8 in de avond!!! ( daar gaat onze eerste vakantiedag ) Komen dus ook pas dik na middernacht aan
in het hotel. Op de terugreis vertrekken we om half 10 in de ochten! Daar verliezen we dus weer een
complete dag.... En als je dan kijkt wat je betaald. Had net zo goed vele goedkopere 13 daagse kunnen
pakken, als je dan fatsoenlijke reistijden hebt heb je nog meer waar voor je geld Boos!

Liezel1

Re: Waardeloze reistijden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:59

tja, reisbureaus hebben daar wel vaker een handje van, komt heel vaak voor....

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:59

Hmm.. dat is minder.. heb je al geboekt? Anders is het misschien mogelijk om de vlucht en het hotel apart te boeken. Hebben wij ook gedaan zodat we wat gunstiger vliegen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 13:00

Ja het is al geboekt en alles zit nu ook vol. We vertrekken over 2 weken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:01

[LZP] > [BI]

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:02

Zo is het bijna altijd, altijd minimaal 2 dagen van de aangegeven dagen aftrekken Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 13:02

Ja i know, maar meestal kom je in de middag ofzo aan, dna is het een kwestie van koffers op kamer gooien, in bikini springen en nog ff snel naar buiten!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 13:03

Maar dit is wel hele waardeloos Haha!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:09

Dat wil je idd niet hebben. Toen ik in 2000 naar Kreta was (Olympische spelen gingen toen beginnen) gingen we ook laat heen en halverwege de vakantie hoorden we dat we op de vertrekdag veel eerder weg moesten omdat we naar een ander vliegveld gebracht moesten worden omdat het luchtruim vrij moest zijn omdat er werd gevoetbald... 3 juli ga ik naar Kroatie, hopen dat de vliegtijden een beetje gunstig uitvallen aangezien we 'maar' een week gaan en als daar dan 2 dagen wegvallen is het ook erg bout...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 14:46

ja het is echt balen!! Vind het ook echt niet netjes van het reisbureau...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:30

Inderdaad balen! Kost je gewoon 2 dagen!

Vraag me alleen af of dat je dit het reisburo kunt verwijten. De reisorganisatie waarmee je vliegt heeft een aantal stoelen op een vlucht en die proberen ze vol te krijgen; een reisburo heeft hier geen invloed op. Maar met welke maatschappij vlieg je? Uit verhalen van mijn zusje, werkt als regiomanager op een reisburo, blijkt ook dat als je met een buitenlandse maatschappij vliegt dit vaker voorkomt. Zeker naar bestemming als Tunesie, Turkije en Egypte. Maar goed dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat met een andere maatschappij niet kan gebeuren (vandaar dat wij meestal reizen hebben die vliegen met KLM of Martinair --> kun je kiezen uit de vliegtijden Bloos)

Alvast een hele fijne vakantie en dat je even lekker kunt ontspannen!

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:13

als je met een charter gaat dan weet je eigenlijk op voorhand dat de aangegeven vluchttijden kunnen wijzigen. het is ook niet voor niets dat men de eerste en de laatste dag beschouwd als reisdag, en niet als vakantiedag. ik snap dat het vervelend is, vind ik zelf ook, maar zo moet je het uiteindelijk wel bekijken.
dit kan je normaalgezien ook terugvinden in de verkoopsvoorwaarden.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:33

Jij hebt wel pecht zeg met je reistijden. Balen, maar ik vrees dat je er weinig aan kunt doen.. Heb je er nog contact over gehad met de organisatie waar je de reis geboekt hebt?
Ik vlieg dit jaar om half 5 in de ochtend, en vlieg terug om 11 uur 's avonds. Dat is heel veel mazzel, maar komt dus ook voor Lachen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 08:47

Whaaaaaaaaa dat is inderdaad dikke mazzel! Ik denk niet dat mij reisorganisatie bereid is er iets aan te doen...

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:04

Je verliest in mijn ogen zelfs 3 dagen!
De 1e reisdag (= vliegdag) de 2e dag ben je nog brak van het vliegen en laat aankomen in het hotel.
en de laatste dag is ook al pleite.
Het is een bekend probleem, ik hoor het heel vaak, balen hè.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:42

Ja is ook zo, maar ik ben hard voor mijzelf Knipoog Meteen de eerste dag in Hammamet om half 8 naast t zwembad/strand staan. Het handoekje leggen is namelijk overal en ik wil wel graag een plekje hebben. Slaap wel uit in de zon Knipoog