Huwelijksreis naar Bali en Kuala Lumpur Maleisie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Huwelijksreis naar Bali en Kuala Lumpur Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 12:24

Hallo,

Ik ga 21 september trouwen en 23 september vetrekken we vanaf schiphol naar Bali.
We blijven 8 nachten op Bali en maken op de terugweg een stop-over in Kuala Lumpur Maleisie van 2 nachten. Haha!

We willen een gemixte vakantie met luieren en dingen zien.

Ons lijstje staat in ieder geval:
Tannah Loth (tempel in de zee)
Bezoek aan het olifantenpark
Evt een bezoek aan de dolfijen als ze er zijn en de afstand niet te groot is.

Zijn er meer mensen op Bali geweest die wat tips hebben voor leuke dingen om daar te doen die we niet mogen missen??

Groetjes Iris

laulau85

Re: Huwelijksreis naar Bali en Kuala Lumpur Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:32

Oh wat jammer dat jullie maar 2 dagen KL hebben! Maleisie is een prachtland!
Mocht je voor die twee dagen tips willen geef maar een gil!
Mijn ouders hebben er namelijk bijna een jaar gewoond!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 15:50

Alle tips zijn welkom! 2 dagen is maar kort maar we gaan in Kuala Lumpur voornamelijk shoppen denk ik hahaha Maar willen natuurlijk ook wel iets zien. (zal niet veel zijn ivm de tijd)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:12

Uuuuhm tip 1 Chinatown in Kuala Lumpur. Gigantisch veel kraampjes met nepspullen en eten etc. Heerlijk om overheen te lopen en het eten is leuk aan de restaurantjes daar! Aanrader is de sizzling beef/chicken etc. Dan krijg je allerlei groenten en vlees dat rouw geserveerd wordt en dan net voor je neus op een hele hete plaat gegooid waardoor alles meteen gebakken/gekookt is. Daardoor komt er een heleboel stoom af wat leuk is om te zien en het smaakt heerlijk!
Verder is er naast de Petronas Towers (twin towers die hoogste van de wereld) een heel groot winkelcentrum met echt 5 verdiepingen die langer zijn dan dat je kan kijken.... Ze hebben daar echt gigantisch veel spullen en wel allemaal echt zeg maar.
De Petronas Towers zelf zijn ook leuk om in te gaan. Je mag alleen niet helemaal naar boven maar gaat tot de brug die de twee torens met elkaar verbinden.

Hihi dan heb je al een dag vol!

Ik ga nu even mn fotoalbum pakken kijken wat wij toen nog meer hebben gedaan want is alweer een jaar of 6 terug...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:18

Ook leuk is Taman Burung Bird Park.
Dit is een heel groot overdekt stuk waarbij het lijkt alsof je door een hele grote tuin loopt. Overal zitten vogels en je kan er ook redelijk dichtbij komen. Verder heb je helemaal niet het gevoel dat de buitenwereld is afgeschermd door een net doordat het echt gewoon vol staat met planten en bomen etc.
Daarnaast zitten ook nog een vlinderpark en orichedeenfarm die ook heel mooi zijn!

uuuhm verder zou ik het zo gauw niet weten wat betreft korte uitstapjes. Wij zijn ook nog een stukje door het oerwoud gaan wandelen net buiten kuala lumper bij een watervalletje was ook heel mooi..

Mocht je nog vragen hebben geef maar een gil!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:36

Wij zijn naar Bali geweest en dat is zo bevallen, dat we er nu een stuk grond hebben gekocht om een huis op te bouwen. Staan foto's van in mijn profiel.

Ik vond het olifantenpark erg commercieel, ze vroegen rond de 50-80 euro per ritje op een olifant. Zelf had ik geen behoefte om op een olifant te rijden, maar wou wel graag de olifanten zien. Daar hebben we ook nog aardig geld voor neergelegd.

Bali Zoo was een mooie dierentuin, niet groot, maar de dieren hebben wel genoeg ruimte daar en zijn goed verzorgd. Ze hebben daar ook 3 Bali Pony's lopen.

De heilige bron in Sebatu (Noorden van Ubud).

Tanah Lot is een aanrader.

We zijn nog bij Lake Batur geweest, daar kun je lekker eten met uitzicht op het meer en de vulkaan.

We wilden ook nog dolfijnen kijken (in het Noorden) en naar het vogelpark, daar zijn we niet meer heengegaan omdat we de laatste week van de vakantie alleen maar stukken land hebben bezocht.

Monkey Forest was wel erg mooi, zeker als je met de stenen trap naar beneden loopt, daar zit een vijver met Koi Karpers en grote stenen beelden en een tempel. Toen wij voor de tweede keer naar Monkey Forest gingen, was het die nacht noodweer, zware regenval. Was te merken aan de apen, die waren behoorlijk agressief tegen elkaar, maar er was ook nog een aap op het hoofd van iemand gesprongen, die man had een ketting om. Die aap wurgde de man bijna met die ketting. Was ook een klein meisje gebeten door zo'n aapje en zelf had ik er ook bijna 1 met zijn tanden in mijn been hangen. Maar ja, het zijn wilde dieren, dus het risico bestaat altijd dat eentje je grijpt.

Naar welke plaats ga je op Bali?

Edit: er zijn tempels, heel veel tempels, enorm veel tempels!
Ik zou je aanraden om bijvoorbeeld eenmalig een City Tempel te bezoeken. Dan heb je het wel gezien. Wij hebben de grootste tempel van Bali bezocht en de City Tempel van Ubud. Oja en nog een tempel in een opgeknapte Kampong.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 23:17

@ laulau85 Wij zitten vlak bij de Twin towers en ik had al van dat winkelcentrum gehoord ja! hahaha Die staat zeker op de planning! Knipoog

@ HaileysComet Bedankt voor je tips over Bali. Jammer dat dat olifantenpark zo duur is... Wil het toch wel zien denk ik. Die dieren zo dichtbij lijkt me erg leuk.

Wij zitten in Legian (bij poedersuiker) Dat apenpark lijkt me ook leuk... (als ze wat vriendelijker zijn al bij jullie hahaha!

Zo een stuk grond gekocht!! Toe maar!!
Het lijkt me echt geweldig om daar een stukje te hebben...
Maar goed eerst een op vakantie! hahahaha

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 06:55

Eerlijk gezegd, ben ik wel blij dat ik bij de olifanten ben gaan kijken. Ik had nog nooit eentje van zo dichtbij gezien of aangeraakt. Was toch wel bijzonder. http://img144.imageshack.us/img144/7039 ... tjetp4.jpg

Er is volgens mij op zijn minst nog een ander olifantenpark op Bali.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik heb Balinese kennissen waarmee ik regelmatig mail en waar ik ook alles aan kan vragen

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 08:26

Wauw wat leuk!!
Ze zijn wel schattig he.. die kleine olifantje hahaha

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:45

Ja ze zijn echt leuk, ik sta op een soort verhoging, dus de olifant lijkt nog wat kleiner dan dat ze is.

Van een afstand lijkt het alsof ze heel zacht donshaar op hun hoofd hebben, maar als je ze aanraakt is het gewoon een soort van ruwe kokosmat...