Wij zijn naar Bali geweest en dat is zo bevallen, dat we er nu een stuk grond hebben gekocht om een huis op te bouwen. Staan foto's van in mijn profiel.
Ik vond het olifantenpark erg commercieel, ze vroegen rond de 50-80 euro per ritje op een olifant. Zelf had ik geen behoefte om op een olifant te rijden, maar wou wel graag de olifanten zien. Daar hebben we ook nog aardig geld voor neergelegd.
Bali Zoo was een mooie dierentuin, niet groot, maar de dieren hebben wel genoeg ruimte daar en zijn goed verzorgd. Ze hebben daar ook 3 Bali Pony's lopen.
De heilige bron in Sebatu (Noorden van Ubud).
Tanah Lot is een aanrader.
We zijn nog bij Lake Batur geweest, daar kun je lekker eten met uitzicht op het meer en de vulkaan.
We wilden ook nog dolfijnen kijken (in het Noorden) en naar het vogelpark, daar zijn we niet meer heengegaan omdat we de laatste week van de vakantie alleen maar stukken land hebben bezocht.
Monkey Forest was wel erg mooi, zeker als je met de stenen trap naar beneden loopt, daar zit een vijver met Koi Karpers en grote stenen beelden en een tempel. Toen wij voor de tweede keer naar Monkey Forest gingen, was het die nacht noodweer, zware regenval. Was te merken aan de apen, die waren behoorlijk agressief tegen elkaar, maar er was ook nog een aap op het hoofd van iemand gesprongen, die man had een ketting om. Die aap wurgde de man bijna met die ketting. Was ook een klein meisje gebeten door zo'n aapje en zelf had ik er ook bijna 1 met zijn tanden in mijn been hangen. Maar ja, het zijn wilde dieren, dus het risico bestaat altijd dat eentje je grijpt.
Naar welke plaats ga je op Bali?
Edit: er zijn tempels, heel veel tempels, enorm veel tempels!
Ik zou je aanraden om bijvoorbeeld eenmalig een City Tempel te bezoeken. Dan heb je het wel gezien. Wij hebben de grootste tempel van Bali bezocht en de City Tempel van Ubud. Oja en nog een tempel in een opgeknapte Kampong.