Canada... Oost of West??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

db1

Canada... Oost of West??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:57

Wij willen volgend jaar mei naar Canada op vakantie, 2,5 week rondreizen met huurauto. Ik heb al behoorlijk wat informatie maar twijfel nog steeds over het Oosten of Westen...... Zijn er mensen in Canada geweest en wat zouden jullie aanraden, het Oosten of Westen?

AniekR

Re: Canada... Oost of West??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:23

PB Thokkadisje eens, die heeft net een hele tijd in Canada gezeten. Weet zo niet welke kant, maar die kan je vast heel veel vertellen over die kant! Knipoog

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:09

West Canada (waar Thokkadisje ook gezeten heeft, namelijk Vernon, BC) is prachtig! Je kunt de Rocky Mountains verkennen, maar bijvoorbeeld ook op Vancouver Island door semi-regenwoud lopen. Orka's kijken aan de kust, in het binnenland zijn er een heleboel wilde dieren, waaronder beren en coyotes. Heb er zelf ook een half jaar gewoond, en wil graag nog eens terug om meer te verkennen.

De Oostkust ken ik niet. Wat ik begrepen heb is dat je voor de natuur het beste naar de Westkust kan en voor Cultuur naar de Oostkust. Waar je ook heen gaat, veel plezier!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:32

Moeilijke keus! Ik ben aan beide kanten geweest en zou niet kunnen kiezen...

In het westen is vooral de natuur prachtig. In Jasper, Banff en BC kun je wekenlang rondrijden in overweldigende natuur met grote kans wildlife tegen te komen als elk, moose en beren of allerlei extreme sporten uit te proberen bv wildwater raften. De steden zijn ook ok, maar niet extreem bijzonder: Calgary de booming western-city, Edmonton met de West-Ed-mall en Vancouver ingeklemd tussen mountains en zee. Veel mensen bezoeken vooral de mountains, maar ook de prairies zijn erg mooi. Vooral Dinosaur Park en Writing on Stone vond ik erg indrukwekkend! Als je een auto huurt en ticket boekt is het aan te raden aan te vliegen op bv Vancouver en daar de reis te beginnen, en terug te vliegen vanaf Calgary/Edmonton. Op die manier hoef je niet terug en kun je wat rustiger aan doen en verder dan een rondje rijden (want geloof me, 2 1/2 week lijkt lang, maar dat is het absoluut niet!!).

In het echte oosten ben ik nog niet geweest, dat staat voor een volgend bezoek op het programma. De Maritimes, zoals ze het daar noemen, moet overweldigend mooi zijn.

Toronto is absoluut een heerlijke stad! Ontzettend veel te zien en doen. Vanuit Toronto kun je vele kanten op. Bijvoorbeeld het platteland verkennen, oa de famers market waar de hutterides hun waar verkopen; naar de Niagara watervallen en casiono's en Niagara on the Lake; naar Algonquin national park, een heel mooi natuurpark waar je geweldig kunt kamperen en kanoen; of naar de steden Ottawa en Quebec.

Het is maar net waar je het meest van houd, voor vooral natuur en wildlife is het westen aan te raden; voor een combinatie van natuur en cultuur de omgeving van Toronto. Succes met kiezen! Knipoog